Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculul aniversar – un DAF XG de culoare albă cu un motor PACCAR MX 13 de 355 kW/480 CP – a fost livrat oficial clientului olandez Kleijn Transport din Alblasserdam.

Noua generație de camioane DAF XD, XF, XG și XG+, au un design mai aerodinamic și mai spațios al vehiculului, și sunt printre primele camioane de pe piață care respectă noile reglementări europene privind greutatea și dimensiunile. Ca urmare, noua generație de camioane DAF stabilește noi standarde în ceea ce privește eficiența, siguranța și confortul șoferului. Camioanele DAF XF, XG și XG+ pentru transporturi lungi și grele au primit premiul „Camionul internațional al anului 2022”, în timp ce noul DAF XD a primit premiul prestigios 2023 pentru distribuție și aplicații profesionale.

Camionul aniversar a fost predat companiei Kleijn Transport, o companie care asigură transportul de containere și remorci în întreaga Europă, precum și transportul maritim și aerian. Flota sa este formată din 220 de camioane, din care peste 50% sunt DAF.

„Pe baza experienței noastre excelente cu noua generație de vehicule DAF, creștem numărul acestora la 50. Am ales în mod deliberat modelul spațios XG pentru a combina perfect cea mai mare eficiență a consumului de combustibil și cel mai bun confort din clasa sa, acesta din urmă fiind extrem de important având în vedere lipsa actuală de șoferi.”,

a precizat John Dekker, directorul financiar la Kleijn Transport.

„Niciodată în istoria noastră de 95 de ani nu s-a mai ajuns la impresionantul reper de 50.000 de camioane atât de repede după lansarea modelelor. Acest lucru ilustrează succesul noii noastre generații de camioane DAF. Un moment important care evidențiază performanța excelentă a vehiculelor și reprezintă, de asemenea, o reflectare a calității de lider în industrie pe care angajații noștri dedicați o oferă clienților noștri în fiecare zi.”,

a adăugat Harald Seidel, președintele DAF Trucks.

… la care se adaugă circa 250 de DAF-uri înmatriculate la clienți multinaționali, comparativ cu 680, respectiv 150 în 2021.

Transportul pe distanțe lungi constituie în continuare principalul generator de volume al producătorului olandez, cu o pondere de 85% în România, restul fiind autoșasiuri. Dar de la 2023 se așteaptă o pondere mai mare, de aproape 25%, a vehiculelor specializate, mai ales de construcții, XDC și XFC. „Obiectivul stabilit cu DAF este de 20%, dar obiectivul meu personal este de 25“, detaliază COO-ul companiei, Adrian Gorcea.

Dintre vehiculele livrate în 2022, aproape 70% au fost modele din generația lansată în 2017, iar restul au fost din generația nouă (NGD). Dintre acestea, 220 sunt XG și 20 sunt XG+, dar până la final de ianuarie urmau să mai fie livrate 60 de camioane XG+, modelul de top al producătorului olandez. „Vedeta“ rămâne însă XG, „un camion cu un raport calitate-preț corect și cu dimensiunile generoase ale noii game, care permit menținerea sau atragerea șoferilor“.

Din noua generație mai există modele (XD, pentru distribuție) care încă nu au ajuns în România decât ca demo, dar contracte au fost semnate, iar în 2023 se vor face primele livrări.

Printre cumpărătorii din 2022 s-au numărat și clienți care nu au mai avut DAF în flotă, așa cum declară Sandu Stoica, CEO TH Trucks, și care au ales să testeze noua gamă, care este construită în jurul șoferului, ceea ce este important în această perioadă de criză de forță de muncă, dar care aduce și un consum redus, confort și siguranță suplimentară.