Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Attila Szabo, directorul general al Ford Romania, a afirmat in cadrul conferintei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018 ca pentru orice producator auto, fluxul de componente catre uzina este extrem de important, astfel incat nevoia de a avea o infrastructura rutiera moderna faciliteaza eliminarea timpilor pierduti. Mai mult, orice piesa sau masina „blocata“ in trafic trebuie finantata „Avem nevoie stringenta de infrastructura. Avem piese care ne vin din Romania sau din strainatate. Daca pana la granita cu Romania transportul ruleaza cu 70 km pe ora, in tara viteza scade la 40 km/h. Fiecare minut in trafic reprezinta un cost aditional pentru noi. Este o pierdere pentru toata lumea si toti trebuie sa fim constienti ca trebuie sa imbunatatim infrastructura“, a spus Attila Szabo. El a subliniat ca numai realizarea unui drum expres pana la Slatina ar duce la castigarea a doua ore.

Romania ofera perspective atragatoare pentru investitori si are avantaje certe, chiar si cu o disponibilitate redusa a fortei de munca si fara prea multe autostrazi sau cai ferate modernizate.
Scolile duale si pregatirea oamenilor care vor lucra in productie reprezinta criteriul principal pentru care vom fi alesi sau eliminati de pe harta investitiilor, a spus Razvan Iorgu, managing director CBRE Romania, in cadrul conferintei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018. „Procesele de selectare a locului unde va fi realizata investitia se desfasoara ca o analiza a locatiei. Avem un serviciu care analizeaza oportunitatea investitiilor intr-o anumita tara. Vorbim de Polonia, Cehia, Slovacia, in ideea de a castiga un anumit client. Cea mai importanta tema de cercetare se refera la locurile de munca, la disponibilitatea locurilor si la calificare“, explica Razvan Iorgu.
 

Modelul german al invatamantului profesional dual, prin care companiile se implica direct in sistemul de invatamant, reprezinta solutia gasita atat de guvern, cat si de investitori, pentru a acoperi acest deficit. Forta de munca poate reprezenta un factor la fel de decisiv precum infrastructura in discutia cu un posibil investitor, pe masura ce acesta are nevoie de sute, daca nu chiar de mii de muncitori, pentru a porni o noua unitate de productie. „In 2013 am infiintat o scoala profesionala germana duala in Alba care a pregatit elevii doi ani cat s-a extins fabrica, iar apoi elevii pregatiti au lucrat pe liniile de montaj. Sunt astfel de scoli pe toate domeniile. Exista agenti economici in toate domeniile care si-au dat seama ca trebuie sa investeasca in forta de munca de timpuriu, a spus Stelian Fedorca, consilier de stat in aparatul de lucru al prim-ministrului. Un astfel de elev, angajat intr-o fabrica a unui producator de componente auto poate castiga mult peste 2.000 de lei lunar sau chiar 3.000 de lei, in functie de pozitia pe care o are. Deosebirea dintre invatamantul profesional clasic si cel dual e ca in cel clasic elevul alege o scoala unde invata meserie la un agent economic pe care nu-l cunoaste, iar in sistem dual elevul alege compania.