Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consiliul orașului Madrid a aprobat noua ordonanță privind mobilitatea, care își propune să limiteze circulația mașinilor care poluează și să creeze treptat, până în 2024, una dintre cele mai mari zone cu emisii scăzute din Europa.

Măsurile intră în vigoare imediat după publicarea în gazeta Oficială a Consiliului din Madrid, adică zilele acestea, cu excepția a trei dintre ele, care trebuie să treacă prin studii de impact: cele referitoare la spațiile dedicate toaletelor și altor servicii esențiale, la parcare (care va fi cu atât mai scumpă cu cât poluarea va fi mai mare) și la încărcarea/descărcarea inteligente.

În esență, noua Ordonanță păstrează aceleași limite și restricții de circulație pe care Consiliul a mai încercat să le propună o dată, dar a fost împiedicat în instanță din cauza unor vicii de formă. Dar în practică ea extinde numărul vehiculelor care pot circula în zonele cu restricții, deoarece comercianții vor beneficia de același tratament ca și rezidenții din acele zone.

În afară de cele două zone cu emisii joase care sunt create de la 1 ianuarie 2022, accesul și circulația în zona M-30 sunt restricționate de la 1 ianuarie 2023 pentru vehicule fără ecuson de mediu, adică vehicule A diesel și pe benzină înmatriculate înainte de 2006 și ai căror proprietari nu au domiciliul în Madrid. De la 1 ianuarie 2024 nici în interiorul zonei M-40 nu vor mai putea circula vehicule fără ecuson de mediu ai căror proprietari nu au domiciliul în Madrid, iar de la 1 ianuarie 2025 nici măcar vehiculelor fără ecuson de mediu ale persoanelor cu domiciliul aici nu vor mai putea merge prin oraș.

În ceea ce privește zonele cu emisii joase, în plus față de perimetrul care a fost parte a restricțiilor impuse de municipalitate va fi adăugată, în trei luni de la publicarea ordonanței, o zonă nouă, în împrejurimile Plaza Elíptica.