Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O dată la două luni, Ministerul Infrastructurii și Gestionării Apelor din Olanda trimite parlamentului un raport privind zonele cu emisii zero, iar în cel din 30 iunie, pentru aprilie și mai, se menționează că au fost depuse aproape 3.500 de cereri de excepție, din care aproape 3.100 au fost procesate și 92% au fost aprobate.

Din acest raport, citat de asociația olandeză de transport și logistică TLN, mai reiese că sistemele de camere din cele 14 municipalități care au introdus zone verzi pe 1 ianuarie 2025 arată că cel puțin 92% dintre vanurile și camioanele care trec prin aceste locuri respectă cerințele și că în orașele care aveau și înainte de 1 ianuarie 2025 o zonă verde procentul crește la 98%. Iar valorile sunt în creștere. Deci introducerea zonelor cu emisii zero decurge liniștit, concluzie cu care este de acord și TLN, care consideră totuși că este important ca guvernul să rămână angajat în facilitarea tranziției energetice. De exemplu, el ar trebui să facă posibilă apariția în timp util a unei capacități de încărcare suficiente, importante pentru sectorul logistic.

Odată cu introducerea zonei cu emisii zero în Haarlem pe 1 iunie, în Olanda există acum 17 municipii care au astfel de zone, despre care puteți citi mai multe informații aici: Stadslogistiek.

În plus, reamintim că începând de pe 1 iulie nu se vor mai da avertismente, ci amenzi în zonele cu emisii zero, pentru vehiculele care nu respectă această legislație, după ce primele șase luni ale anului au fost folosite ca o perioadă de ajustare.

Sursă foto: TLN

Guvernul Olandei a decis să nu amâne intrarea în vigoare a zonelor cu emisii zero, după ce un secretar de stat din Ministerul Transporturilor Publice și Mediului anunțase că are obiecții față de introducerea zonelor cu emisii zero în centrul anumitor orașe în ianuarie 2025 – apoi și-a retras obiecția.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN se declară mulțumită de faptul că nu se amână zonele verzi, deoarece astfel antreprenorii vor ști clar ce urmează și care este calendarul și vor putea face investiții în utilitare nepoluante – unii le-au făcut deja și ar fi dezavantajați de o amânare.

Acum, mai arată TLN, este important ca și municipalitățile să implementeze aceste zone verzi în mod uniform, adică să existe excepții clare și armonizate pentru acele categorii de firme care nu pot îndeplini cerințele de zero emisii, inclusiv posibilitatea unei scutiri atunci când acest lucru este imposibil din cauza congestionării rețelei.

Sursă foto: TLN