AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Garanti Leasing militeaza pentru „local business”

Desi in anii anteriori era o prezenta activa pe segmentul finantarii de camioane, Garanti Leasing remarca o piata dificila in 2015, ca urmare a cresterii in popularitate a creditului extern, un produs mai degraba bancar. O noutate o reprezinta si cresterea cererii de leasing operational, nefezabil pentru orice client din acest domeniu. Totusi, printr-un serviciu cu o componenta de consiliere importanta, Garanti Leasing isi propune sa tina piept pe cat posibil finantarilor producatorilor de camioane, care au ponderea cea mai mare pe aceasta piata, serviciu cu atat mai complex cu cat beneficiaza si de suportul colegilor de la Garanti Bank.
 
Garanti Leasing si-a crescut cota de piata de la 2,5% in 2009-2010 la 4,8%. „Am evoluat treptat, pentru ca ne dorim sa avem un portofoliu curat si asta se vede inca de la vanzatori, care nu isi doresc doar cota de piata si comisionul, ci si calitatea portofoliului. La acest moment asteptarile de la piata de leasing sunt mari, se estimeaza o crestere de cel putin 10%. Va fi dificil sa mentinem cresterea cotei datorita cresterii pietei, dar ne vom descurca”, sustine Oana Stoenescu, director de vanzari Garanti Leasing.
Cresterea in acest an nu va veni insa de pe segmentul transporturilor, unde creditul extern oferit de unii jucatori prinde teren. „Transportatorii au beneficii acum prin lipsa TVA, insa semneaza niste contracte pe care nu le cunosc in totalitate si in detaliu, iar asta intr-un viitor apropiat sau mai indepartat poate aduce surprize. Asa cum s-a intamplat si acum, cand UE a luat pozitie si este pe punctul de a obliga toate statele comunitare sa alinieze modul de plata a soferilor, la fel probabil se va intampla si in domeniul bancar, unde este normal ca finantarile pentru Romania sa le poata face doar companiile inregistrate in Romania. De ce firmele de transport iau credit extern, dar nu isi inregistreaza firma acolo si nu platesc taxele acolo? Probabil ca la un moment dat autoritatile romane isi vor pune aceasta intrebare cand vor constata cati bani pierd.”
In opinia Oanei Stoenescu, singurul avantaj adus de creditul extern il reprezinta scutirea de TVA la plata ratelor, pentru ca altfel si la leasingul intern sau creditul intern se poate factura in euro si se poate plati in euro. 
Plata TVA inseamna insa o pierdere pentru transportator, deoarece la valori mari finantate si TVA de plata este destul de mare. „Mecanismele de recuperare a TVA s-au scurtat putin si la noi in tara, se face o analiza a intregii activitati la inceput, cand se depune prima cerere de recuperare a TVA. Apoi se verifica destul de repede toate documentele. Statul va vedea daca va mai aplica TVA si pentru leasing. Sigur ca ii convine sa aiba TVA pe toata afacerea de leasing din Romania, nu o sa renunte usor la asta”, crede Oana Stoenescu.
Ea atrage atentia asupra faptului ca marile companii de leasing si-au conceput un produs paralel care sa le permita sa ofere transportatorilor produsul de care au nevoie, creditul extern, dar …

Articole similare