Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Germania propune ca soferii estici sa se intoarca „acasa” dupa fiecare 26 de zile lucrate in UE

Intr-un interviu acordat revistei Tranzit, Radu Dinescu, secretar general UNTRR, a declarat ca Germania propune ca modificare a noului pachet rutier o regula potrivit careia soferii de camion sa poata efectua in cabina o singura perioada de repaus saptamanala normala, dupa care soferul sa mearga „acasa”. Asta ar insemna, practic, ca la 26 de zile sa mearga acasa. „Problema este, insa, cum se defineste aceasta casa? Este in tara/orasul unde angajatorul are sediul/punctele de lucru? Este domiciliul soferului? Pentru a ne documenta cu privire la ce si-ar dori, de fapt. firmele romanesti de transport din acest punct de vedere, vrem sa initiem un sondaj prin care sa aflam daca este fezabil sa isi aduca soferii in tara la fiecare 26 de zile.
 

Vrem sa intrebam firmele din Romania la ce perioada isi aduc soferii acasa. pentru ca pe asta se construieste opinia IRU care are discutii cu sindicatele (ETF), precum si pozitia care urmeaza a fi exprimata in fata Comisiei Europene in primul rand si Parlamentului European ulterior.”
Radu Dinescu a apreciat ca, oricum, abordarea nemtilor este foarte periculoasa, pentru ca in prima faza vorbim doar de sofer, dar in a doua etapa de discutii e foarte probabil ca obligatia de a reveni „acasa” la 26 de zile sa se extinda de la sofer si la camion. „Iar daca firmele de transport trebuie sa aduca camionul in tara la fiecare 26 de zile apare o problema. De altfel, una dintre propunerile de baza pentru modificarea pachetului rutier (Regulamentele 1071, 1072, 1073 din 2009 care au intrat in aplicare din 4 decembrie 2011, si care reglementeaza accesul la profesia de transportator rutier, la piata de transport marfa si la piata de transport persoane) se refera tocmai la revenirea in tara de resedinta a camionului la fiecare trei curse sau, ideal, la fiecare cursa, „regula” care se vrea europeana si aplicabila tuturor la fel, desi este evident ca impactul este total diferit asupra transporatorilor din tarile din Europa centrala fata de cei din periferia Europei si in special asupra celor din Europa de Est. Din pacate, nu cred ca a facut nimeni un studiu de impact al unei asemenea masuri, pentru ca daca s-ar aplica de maine, Europa de Vest ar ramane fara transport.”

Articole similare

Ad