Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Mercedes-Benz a prezentat in premiera mondiala „autobuzul viitorului“, semi-autonom

Echipat cu sistem de pilotare automata CityPilot, Mercedes-Benz Future Bus a putut fi testat in miscare de catre jurnalistii prezenti la evenimentul de la Amsterdam, deplasandu-se cu el pe un traseu obisnuit, cu o lungime de 20 de km, pe care circula transportul public in Olanda.
In zona cunoscuta ca fiind cea mai lunga ruta de tip BRT (Bus Rapid Transit) din Europa, Mercedes-Benz Future Bus poate sa ruleze la viteze de pana la 70 km/h, sa opreasca in dreptul statiilor sau la semafoare cu precizie, dar si sa franeze automat in cazul aparitiei unor obstacole sau pietoni.
 

Autovehiculul poate determina singur daca se poate folosi pe un anumit segment de drum autopilotul si il informeaza pe sofer despre acest lucru. Acesta din urma apasa doar un buton si autobuzul se deplaseaza de sine statator, soferului revenindu-i doar rolul de a supraveghea functionarea sistemelor. Soferul insa poate prelua comanda in orice moment.
Un sistem complex de camere de supraveghere si senzori care urmaresc cu o atentie sporita tot ce se intampla pe drum, inclusiv semafoarele, garanteaza un plus de siguranta la bord, in vreme ce conexiunea wireless si sistemul de navigare GPS ofera asistenta in intercomunicarea dintre autobuz si infrastructura.
Luminile autobuzului isi schimba culoarea in functie de pozitia acestuia: in rularea urbana,pe autostrada sau pentru oprirea in statii.
Ecrane mari amplasate in dreptul usilor, in partea opusa, ii tin la curent pe calatori cu locatia in care se afla, eventualele intarzieri, dar si numele statiei care urmeaza. Zona lounge, relaxanta, din spatele autobuzului este rezervata celor care calatoresc pe distante mari.

Mai multe amanunte puteti citi in numarul de septembrie al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad