Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O activitate „constructiva”

In ultimii cinci ani, Drees&Sommer, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata mondiala in domeniul constructiilor durabile, s-a implicat intr-o serie de proiecte majore de ecologizare. Astfel, intr-un parteneriat cu OMV Petrom, incheiat pe baza know-how-ului obtinut in urma unui portofoliu extins de lucrari de management si de monitorizare de proiecte din domeniile de retail, office, rezidential sau din industrie, companiei de consultanta ii revine coordonarea si supravegherea lucrarilor de demolare a unor vechi depozite de petrol si statii de alimentare, ca si construirea unor noi statii de alimentare ce apartin grupului OMV Petrom.
 

Intre 2005 si 2006, Drees&Sommer Romania a coordonat si supravegheat constructia a circa 15 statii Petrom V, la Ramnicu-Valcea, Focsani, Timisoara, Constanta, Cluj si Craiova, iar in perioada 2006-2010 a coordonat si supravegheat demolarea a peste 150 de statii de alimentare si depozite din toata tara.

Preocupare pentru viitorul mediului
Aflat in desfasurare, un prim proiect gestionat de Drees&Sommer prevede demolarea depozitelor de produse petroliere si a unor statii de alimentare apartinand Petrom, pe baza unei colaborari incepute inca din 2005. Astfel, companiei de consultanta ii revine managementul proiectului, precum si supervizarea lucrarii de demolare si de decontaminare, mai ales ca pana in 2010 Drees&Sommer a cuprins in portofoliu demolarea si dezafectarea a peste 200 de amplasamente (depozite petroliere si statii de alimentare) apartinand OMV Petrom in intreaga tara, la o valoare a serviciilor de peste doua milioane de euro. Al doilea proiect, inceput in mai 2010 si aflat, de asemenea, in derulare, se refera la servicii de supervizare si procesare a slamurilor existente in depozitele de reziduuri petroliere apartinand OMV Petrom, servicii in valoare de 500.000 de euro. „In cadrul acestui proiect, Drees&Sommer supervizeaza si coordoneaza patru loturi ce cuprind 26 de depozite de reziduuri petroliere situate in partea de sud, centru, nord si nord-est a Romaniei”, a precizat Marc Porath, Managing Director Drees&Sommer Romania.

Proiecte cu drept de subcontractare
Lucrarile de proiectare revin companiilor specializate, clientul putand selecta direct firmele de constructii sau de demolare, pe criterii proprii. „Compania de constructii ar trebui sa fie capabila sa execute lucrarea de demolare in termenele si bugetul aprobate de client, cu drept de subcontractare chiar a intregului proiect. La fel, poate detine propriile echipamente, insa nu obligatoriu, oferindu-i-se libertatea de a le inchiria”, a mai spus Marc Porath.
Constructia statiilor de alimentare cuprinde doua stadii, de proiectare si de constructie, compania de consultanta fiind implicata in ambele. Procesul de demolare a statiilor de alimentare este mai complex, cuprinzand proiectare, obtinerea autorizatiilor si demolarea efectiva, compania consultanta fiind implicata atat in coordonarea si supervizarea etapei de proiectare – analiza DIR – si supravegherea lucrarilor de demolare, cat si in coordonarea activitatilor pe proiect, ca si in receptia finala a lucrarilor.

Demolarea, o procedura stricta
Pentru demolarea vechilor depozite de petrol si statii de alimentare exista norme specifice care trebuie respectate. Tinand cont de impactul pe care aceste constructii il au asupra mediului, este necesara elaborarea unor studii precum cel de impact, bilantul de mediu, evaluarea riscurilor si programul de conformare. „Procedura de demolare este foarte stricta si trebuie urmata indeaproape”, a punctat Porath.
Numai dupa ce toate normele au fost indeplinite si dupa ce s-au obtinut toate autorizatiile (gaz, electricitate, apa/canalizare, protectia muncii, telecomunicatii, deseuri, protectie in caz de incendiu si aprobarea de mediu) poate incepe demolarea propriu-zisa. „Durata unei actiuni de demolare variaza intre doua saptamani si trei luni, iar bugetul pentru o singura locatie depinde de suprafata si de complexitatea proiectului”, a mai spus Marc Porath, precizand ca pasul urmator este hotarat de client, in functie de interesul sau pentru locatie. Astfel, parcelele ramase libere in urma demolarii pot fi vandute, donate autoritatilor locale sau folosite pentru constructii noi.  

Articole similare