Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement

Cum jonglăm cu restricţiile din Pachetul Mobilitate I?

Printre temele discutate se numără:

  • Cum trebuie întocmit un contract de muncă pentru a evita amenzile de la IM și ANAF cu privire la acordarea indemnizației de detașare? Cum trebuie plătit șoferul pentru a îndeplini remunerația minimă din țările de detașare?
  • Avem legea amnistiei fiscale pe diurnă, dar ANAF încă calculează penalități și trimite somații de pkată transportatorilor
  • Cum se aplică întoarcerea camionului în țara de origine? Ce înseamnă centru operational? Cum se face controlul? La câte abateri se ridică licența?
  • Cum se transpune în costul/km întoarcerea camionului în România la fiecare 8 săptămâni? Care este creșterea minima de tarif care trebuie operată de fiecare operator de transport ca urmare a îndeplinirii acestei obligații? Cu cât a crescut costul/km în ultimele 3-6 luni?
  • Care sunt scenariile posibile pentru a face față noilor cerințe și cu ce costuri? Câți operatori de transport vor dispărea ca urmare a noii obligații impuse de Parlamentul European? Putem impune acum clauza de combustibil în contracte? Dar o clauză de Pachet Mobilitate?
  • Transportul intermodal de marfă, accelerat de războiul din Ucraina. Oportunități pentru transportatorii rutieri.

post-large-portrait
26 mai 2022
Suceava, Hotel Mandachi

Galerie Eveniment

Prezentări

Prezentare Marilena Matei

Prezentare Marilena Matei

Introdu parola:
Prezentare Tracknamic

Prezentare Tracknamic

Introdu parola:
Prezentare Michelin

Prezentare Michelin

Introdu parola:
Prezentare Yacco

Prezentare Yacco

Introdu parola:
Ukraine:  Food Security For The World

Ukraine: Food Security For The World

Introdu parola:
Prezentare Brava Invest

Prezentare Brava Invest

Introdu parola:
Prezentare Filip

Prezentare Filip

Introdu parola:
Prezentare Petrica Horga - Remuneratie soferi

Prezentare Petrica Horga - Remuneratie soferi

Introdu parola:
Prezentare Decebal Popescu

Prezentare Decebal Popescu

Introdu parola:

Speakeri

Radu PIPA – CFR SA
Sergiu GORBAN – Rail Hub Transylvania
Radu ARCAN – CFR Marfă
Ovidiu HURJUI – Birou Vamal Siret
Amedeo NECULCEA – Grup Feroviar Roman
Marcel Simion MUTESCU – Directia Generala a Vamilor
Oana CHIRITA – SCA Chirita si Asociatii
Bogdan STELIEAN – Sennder
Ovidiu PLACINTA – Expres Euroscan
Istvan BARTA – Tracknamic
Aurelian OPRE – Avocat
Petrica HORGA – Avocat
Decebal POPESCU – Transport Academy
Alin CRETU – AC Mobile
Marius ALBAN – Ministerul Transporturilor

Program

09:30
Welcome Coffee
10:00
Prezentare context piață de transport din România: Pachetul Mobilitate și războiul din Ucraina diminuează capacitatea de transport. Cărăușii, la putere. Prima oară în istorie când pot impune tarife, condiții contractuale
Marilena MATEI (Trafic Media)
10:30
Prezentare Michelin
10:45
Legea amnistiei fiscale pe diurnă (Leg. 72/2022)
- Legea amnistiei există. De ce transportatorii primesc în continuare somații pentru sumele din RIF-urile ANAF în urma controalelor pe diurnă?
- Cine beneficiază de amnistie? Ce sume se restituie celor care au plătit diferite amenzi/impozite/CAS pe sumele plătite ca diurne și reconsiderate ca venituri de natură salarială? Care sunt procedurile de recuperare a sumelor deja plătite? Sumele neachitate încă se anulează direct sau e nevoie de demersuri din partea agentului economic?
- Cum pot transportatorii recupera de la Stat toate prejudiciile suferite ca urmare a controalelor ANAF și a tuturor etapelor de probare a nevinovăției? Ce șanse de câștig sunt? Se pot face procese colective?
- Ce alte prevederi importante sunt incluse în Legea 72/2022? În ce împrejurări ANAF ar putea reconsidera indemnizațiile de detașare drept venituri de natură salarială?
- La ce trebuie avut grijă pentru a se evita amenzi din partea IM și ANAF pe partea de indemnizații/drepturile angajaților în cazul în care sunt detașați transnațional?
- Mai sunt necesare certificatele A1? În ce situație?
- Care este pericolul ca o firmă de transport din România să aibă în Comunitate un singur client, singura variație apărând la cursele de întoarcere a camionului în țara de origine? Sau poate și atunci se face cursa pentru același client (o casă de expediții dintr-o țară vest-europeană)?

Av. Oana CHIRIȚĂ (SCA Chiriță și Asociații), Ec. Andreea FLORIAN (Țucă & Zbârcea), Av. Aurelian OPRE (înregistrare)
11:45
Prezentare Tracknamic
12:00
Prezentare Petrică HORGA, consultant fiscal Horga Consulting
- Cum trebuie întocmit un contract de muncă pentru a evita amenzile de la IM și ANAF cu privire la acordarea indemnizației de detașare? Cum trebuie plătit șoferul pentru a îndeplini remunerația minimă din țările de detașare?
- Mențiunea excluderii cheltuielilor de cazare, transport și masa din indemnizația de detașare acordată
- Se recomandă/este obligatorie acoperirea cheltuielilor de masa pentru angajații detașați?
- Ce se precizează la locul de desfășurare a activității?
- Trebuie ca toți șoferii să beneficieze de aceeași grilă de indemnizații - diferite eventual în funcție de statul membru de detașare și de tipul transportului efectuat (un transport care solicită mai multe competențe - agabaritic, ADR, transcontainer ș.a.) - sau asta constituie un mod de recompensare care poate fi echivalat cu un bonus salarial?
- Indemnizația acordată unui șofer detașat poate fi mai mare decât indemnizația de deplasare acordată unui șofer care face transport bilateral tur-retur sau nivelul indemnizațiilor trebuie să fie același la nivelul unei unități?
- Care este indemnizația maximă neimpozabilă care poate fi acordată unui șofer detașat și cum se calculează efectiv remunerația unui șofer?
- Când se consideră șoferul detașat?
- Exemple de remunerație pentru câteva dintre statele cele mai obișnuite de detașare: Germania, Belgia, Olanda, Spania, Italia. Un exemplu de cursă Suceava-Polonia (descărcare în Polonia) - deplasare pe gol până în Germania, încărcare în Germania pentru Franța, încărcare Franța pentru Spania, descărcare în Spania, încărcare pentru UK, descărcare în UK, încărcare pentru Germania, încărcare pentru Ungaria, retur pe gol până în România.
- În ce condiții s-ar putea pune problema ca firma să datoreze impozite în statul membru de detașare? Se ține cont de cifra de afaceri realizată de firma respectivă cu clienți din acel stat membru? Adică dacă o firmă are doar clienți din Belgia și aproape toți șoferii fac fie încărcări, fie descărcări în/din Belgia, se poate ajunge într-un astfel de punct?
12:30
Reprezentant Inspecția Muncii - răspunsuri întrebări transportatori pe marginea detașării
13:00
Prânz
14:15
Pachet Mobilitate II - Întoarcerea camionului în statul de origine
- Ce se întâmplă cu aplicarea Pachetului Mobilitate I în România/în alte state? Ce informații avem referitoare la posibila anulare a condiției de întoarcere a camioanelor de la CJUE? Ce alte soluții de contestare a măsurii întoarcerii camionului în țara de origine mai pot fi făcute?
Adriana KALAPIS, Marius ALBAN (Ministerul Transporturilor) – prin Zoom
14:30
Prezentare yacco
14:35
Pachet Mobilitate II - Întoarcerea camionului în statul de origine
- Ce înseamnă centru operațional? Este un punct de lucru suficient pentru a fi considerat centru operațional? Ce condiții trebuie să îndeplinească un centru operațional din punct de vedere al documentelor necesare la locație, angajați, parcare etc.?
- O autobază/service închiriat în altă țară poate fi considerat punct operațional? Mai există încă pericolul acuzării de dumping social pentru firmele care au o autobază închiriată, echipată cu locuri de cazare/odihnă, unde șoferii pot face pauza săptămânală de 45 de ore, dacă e cazul?
- În cazul deschiderii unui punct de rezidență fiscală într-o țară terță UE, cu șoferi angajați și camioane înmatriculate în acea țară, există posibilitatea folosirii acelei autobaze și de către firma înregistrată în România?
- În ce condiții firma din România poate lucra ca subcontractant pentru firma din Germania, de pildă, ambele având aceiași proprietari?
- Cum se dovedește nerespectarea condiției de întoarcere a camionului la centrul operațional?
- Cum este pedepsit un operator de transport pentru că nu își întoarce camioanele acasă? Care sunt amenzile?
- În ce condiții se pierde buna reputație? Ce pericole ascunde declarația pe proprie răspundere solicitată la reînnoirea licenței? Își pot permite transportatorii să prefere amenda în locul costurilor ridicate de întoarcere a camionului în țara de origine, în condițiile legislației actuale? Este legislația de transpunere a PM în România mai drastică decât PM însuși?

Marius LUNGAN și Dan VOICU (șef serviciu monitorizare și control ISCTR), Andreea FLORIAN, Silviu PETCU (Filip Spedition)

FILIP SPEDITION - Ofertă parcare camioane Arad pentru cei care vor să își facă punct de lucru la Arad – detalii de la Silviu PETCU
15:00
Prezentare smart diesel
15:15
PREZENTARE - Cum se transpune în costul/km întoarcerea camionului în România la fiecare 8 săptămâni? Care este creșterea minimă de tarif care trebuie operată de fiecare operator de transport ca urmare a îndeplinirii acestei obligații? Cu cât a crescut costul/km în ultimele 3-6 luni?
Decebal POPESCU (Transport Academy)
15:35
PANEL - Care sunt scenariile posibile pentru a face față noilor cerințe și cu ce costuri? Câți operatori de transport vor dispărea ca urmare a noii obligații impuse de Parlamentul European? Putem impune acum clauza de combustibil în contracte? Dar o clauză de Pachet Mobilitate?
Își întorc românii camioanele în țările de origine? A apărut o presiune mai mare pe cursele de import în România care să evidențieze că transportatorii români din Comunitate își întorc camioanele la 8 săptămâni, potrivit noilor reglementări din Pachetul Mobilitate?
Sunt suficiente curse de import/export pentru România astfel încât transportatorii să poată respecta condiția de aducere a camionului în țara de origine la 8 săptămâni?
Sunt camioane care se întorc în prezent mai des de 8 săptămâni și care ar putea fi manageriate astfel încât să aibă mai multe curse de legătură în Comunitate înainte de a se întoarce în țară? Faceți propuneri transportatorilor în acest sens, poate benefice și pentru ei deoarece mai multe curse în Comunitate implică, automat, și un preț mai bun față de cel pe tur-retur?
Ce investiții sunt necesare în digitalizare pentru o planificare cât mai bună a curselor/șoferilor astfel încât firmele să își poată combina mai bine comenzile per camion/per șofer și să asigure întoarcerea camioanelor/întoarcerea șoferilor la timp, conform legii? Care e dimensiunea flotei de la care transportatorul își poate manageria singur comenzile pentru a aloca pentru fiecare camion curse de retur? Se impune parteneriatul cu un expeditor?
Este momentul pentru creșterea tarifelor, simțindu-se lipsa camioanelor din flotele care folosesc astăzi șoferi de origine ucraineană, bielorusă sau chiar rusă. Pot transportatorii români să beneficieze de acest moment de aur și să crească tarifele? Ce îi împiedică?
Mai sunt clienți care nu acceptă clauza de combustibil în contracte? Considerați că e necesară impunerea clauzei de combustibil prin lege pentru a proteja transportatorii împotriva clauzelor abuzive?
Credeți că impunerea unui salariu minim pentru șoferi la nivel european ar fi mai eficientă decât aplicarea detașării transnaționale la șoferi?

Decebal POPESCU, Bogdan STELIEAN (sennder), Alin CREȚU (ATM Bucovina), Ovidiu PLĂCINTĂ (Express Euroscan)
16:20
PANEL: Transportul intermodal de marfă, accelerat de războiul din Ucraina. Oportunități pentru transportatorii rutieri.
- traficul feroviar din nordul țării înspre și dinspre Ucraina, stare de fapt - timpi de tranzit, volume crescute
- starea infrastructurii feroviare: terminale și cale ferată. Care sunt țintele de investiții pe termen scurt și mediu în contextul actual
- portul Constanța, stare de fapt: ce facem pentru a scoate containerele mai rapid pe transportul intermodal? Cât durează vămuirea unui container de Ucraina și ce soluții s-au găsit?

Marcel MUTESCU (Director General Direcția Generală Proceduri vamale și în domeniul produselor accizabile), Amedeo NECULCEA (Director General Adjunct GFR), Radu PIPA (Director Sucursala Regională CF Iași CFR SA), Radu ARCAN (Director CFR Marfă Iași), Sergiu GORBAN (Director General Transylvania Invest), Ovidiu HURJUI (Șef birou vamal Siret)
17:30
Continuare discuții business-to-business pe tema oportunităților legate de Ucraina în cadrul unui workshop separat, care are loc într-o sală separată de conferințe, în paralel cu momentul de networking în zona expoziției de camioane
20:00
Cină festivă
21:00
Concert Dalma
Încheiere eveniment

Parteneri Sortează după:

Tracknamic
smartdiesel-dkv
michelin
Ford Trucks
Hankook
scania
TH Trucks
iveco
mercedes benz
renault trucks
volvo
ids
safe fleet
CTE Trailers
UTA Edenred
schmitz
eurowag
Trelo
foerch
Evo Trailers
vialtis
Yacco
Trans.eu
NDC
rompetrol
Delo
diivos
as 24
Eurogate
asko
Unicom
Renomia
Viasat Systems