Luna trecuta, International Lazar Company a implinit 20 de ani de activitate si a sarbatorit alaturi de angajati, clienti si furnizori, punctand impreuna momentele cele mai importante ale acestor parteneriate. De atunci, firma a trecut de la comert cu piese de schimb la transport intern si mai ales international, servicii logistice cu valoare adaugata, exploatare forestierea si in viitor productie si comercializare de preparate ecologice din fructe, extinderea avand la baza, asa cum arata Ion Lazar, fondatorul ILC, placerea de a munci si un simt al afacerii care i-a permis sa sesizeze la timp oportunitatile de pe piata.
Tocmai de aceea el este sigur ca dezvoltarea va continua in urmatorii 5-10 ani, „si poate ca vom ajunge primii in sud-estul Europei“.
International Lazar Company (ILC) si-a inceput activitatea in 1994 cu vanzarea de piese de schimb auto, apoi s-a implicat in transport, iar in 2001 a devenit fransizor al furnizorului de servicii logistice – transport, depozitare, distributie s.a. – pentru industria automotive Hoedlmayr International AG. In anul urmator, cele doua firme au pus bazele unui joint-venture si astfel „am vazut cum se face management modern in vest“, isi aminteste Ion Lazar.
In decembrie 2002, ILC a devenit furnizor de servicii pentru Dacia, in 2003 a facut prima cursa internationala, aducand din Polonia rezervoare pentru modelul Solenza, pe urma geamuri din Turcia, iar acum este unul dintre principalii colaboratori ai uzinei de la Mioveni, care exporta circa 90% din productie. In 2013 si 2014, ILC a fost nominalizat, in cadrul Conventiei Furnizorilor Renault de la Paris, in Top 3 Furnizori logistici, sectiunea „Performanta serviciilor”.
In timp, activitatea s-a extins spre transport de marfuri perisabile – fructe, legume, lactate – folosind platformele din Timisoara si Bucuresti. „Nu am vrut sa ne concentram asupra transportului pentru industria automotive“, arata Nicoleta Bobe, director de vanzari ILC, „dar am avut oportunitatea de a intra pe aceasta piata si apoi am avut un renume care ne-a ajutat sa crestem volumele. Insa vrem sa facem si alte tipuri de transport.“
Cifra de afaceri a fost mai mare in 2014 decat in 2013, in special datorita unui contract nou de transport, castigat in septembrie, iar 2015 se asteapta sa fie tot un an bun, dar, asa cum remarca reprezentanta companiei, preturile nu au crescut nici pentru cursele pe baza de contract, nici pentru cele spot. „Din fericire, carburantul s-a ieftinit putin in strainatate.“ Strategia companiei este de a achizitiona motorina din alte state, reducand procentul alimentarilor in tara, atunci cand acest lucru este posibil, exceptie facand flota dedicata transportului domestic. In incercarea de a scadea cheltuielile suplimentare a fost depusa cererea de recuperare a accizei.
Flota ILC a evoluat de la doua masini la inceputul activitatii la 90 in 2004, 324 in 2009 si 472 la sfarsitul anului trecut, iar in vara lui 2015 se vor face noi achizitii, in vederea carora …