Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Teapa“ preturilor mici

Saracia de pe piata a facut sa creasca tot mai mult numarul furturilor din domeniul transporturilor. Sunt case de expeditii care „uita“ sa-si mai plateasca datoriile catre transportatori si isi fac vant de pe piata. Sau transportatori, care ofera cele mai bune preturi catre clienti, dupa care dispar cu marfa acestora, mai ales daca are o valoare mare. Nu putini au fost cei care s-au bucurat atat de mult de preturile extrem de mici date de transportatori, incat au uitat sa-si verifice viitorii parteneri inainte de a incarca marfa lor sau a clientilor lor in camion.
 

Desi trista, o astfel de „lectie“ i-ar putea invata pe cei care isi cauta transportatori sa lucreze pe viitor cu companiile consacrate de pe piata, chiar daca ofera un pret mai mare.
Multi acuza bursele de transport pentru faptul ca acolo gasesc ori transportatori neseriosi, ori case de expeditii neserioase. Important este, de fapt, ca, indiferent unde isi gasesc partenerii de lucru, fiecare sa faca cel putin o minima verificare a celor cu care vor lucra. „Stim de la parteneri de-ai nostri ca au fost mai multe cazuri in 2009 cand unii transportatori au disparut cu marfa. Acestia au fost contractati de pe bursa, unde foloseau conturile altora“, a explicat Dana Midvichi, director comercial International Lazar Company.

Centrum are parteneri dedicati
Pentru a se feri de astfel de cazuri, sunt companii care prefera sa lucreze cu parteneri dedicati de pe piata. „Noi nu cautam cele mai ieftine curse, pentru ca e posibil sa pierdem marfa, mai ales in cazul unui accident, daca transportatorul nu este asigurat. Sau e posibil ca marfurile sa nu ajunga in timp util. Preferam sa lucram cu parteneri de incredere cu 10-20 de camioane, transportatori mici, unii dintre ei chiar fosti soferi de-ai nostri, si pentru care sa avem tot timpul de lucru. Desi termenele de plata au ajuns la 45-60 de zile, incercam sa ne platim transportatorii la termene fixe, chiar daca uneori nu ne recuperam banii in acelasi interval. Suntem o companie sanatoasa, iar un astfel de parteneriat ne furnizeaza increderea de care avem nevoie pentru a-i incredinta marfurile, fara teama ca acestea ar putea disparea. Avem si marfuri foarte scumpe pe care le transportam noi, pentru ca necesita asigurari speciale“, a explicat Marc Paulissen, Country Manager H.Essers Romania.

Atentie la soferi
Potrivit reprezentantilor International Lazar Company, pe piata sunt soferi care aplica special cu scopul de a fura ulterior marfa pe care trebuie sa o transporte. „Dar intr-o companie ca a noastra exista modalitati de control. Atunci cand se stiu controlati tot timpul, nu fac asa ceva“, a afirmat Dana Midvichi, director comercial.
„Aplicam filtre de selectie mai severe, inclusiv legate de zona din care provin soferii si de cea in care si-au desfasurat anterior activitatea. Evitam sa-i angajam pe cei care au mai lucrat in automotive, deoarece unii dintre cei care aplica pot avea «prea multa experienta»”, a completat Dana Midvichi.
Alte cazuri de furt, din parcari sau atacuri armate, nu s-au experimentat la International Lazar.

Semiremorca disparuta in Polonia
Aquila s-a confruntat de curand cu o situatie serioasa de furt, petrecuta pe teritoriul Poloniei, unde i-a disparut cu totul o semiremorca incarcata cu biscuiti. Iar in Romania a avut parte de curand de un furt de doua baxuri de tigari gasite de producator in piata la Obor. Din fericire, ambele furturi au fost despagubite de asigurator in limita sumelor asigurate.
La nivel european, cele mai vizate marfuri de hoti in ianuarie au fost metalele, urmate de electronice, alimente si tigari. In aceeasi perioada a anului trecut, pe primul loc au fost electronicele, urmate de produsele alimentare. Iar cele mai multe incidente de furturi de marfa au fost intalnite in Marea Britanie.

Articole similare