Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

10 state europene critica forma actuala a pachetului de mobilitate

Alianta formata din 10 state europene aflate in topul economiei UE, lansata anul trecut pentru a apara concurenta loiala si drepturile lucratorilor in transporturile rutiere, a criticat actualele propuneri cuprinse in „pachetul de mobilitate“ al Uniunii Europene, care urmeaza sa fie adus in fata Consiliului UE luna viitoare.
Potrivit Lloyd's Loading List, statele vest-europene sustin ca propunerile actuale risca sa mentina incertitudinea juridica si diferentele in ce priveste interpretarea reglementarilor, astfel incat controalele devin mai dificile, iar conditiile de munca ale soferilor de camion si siguranta rutiera sunt deteriorate, incurajand in continuare dumpingul social, concurenta neloiala si practicile sistematice de cabotaj.
 

La o reuniune a ministrilor transporturilor din alianta, ce a avut loc la inceputul acestei saptamani, Grecia a devenit oficial membru, alaturandu-se celorlalti membri ai Aliantei, respectiv Austria, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Norvegia, Suedia si Elvetia. Olanda a fost reprezentata in cadrul reuniunii in calitate de observator. „Noile propuneri ale Presedintiei (UE) nu reprezinta un progres in cautarea unui compromis real care sa previna in mod efectiv si concret folosirea abuziva a legislatiei europene in domeniul transportului rutier; progresul in privinta unui compromis care nu degradeaza normele sociale si consolideaza proiectul european este, totusi, esential ", a remarcat Alianta. „Prevenirea fraudei in cabotaj, detasarea transnationala si transportul combinat, precum si lupta impotriva asa-numitelor companii „casuta postala“ si controlul dezvoltarii exponentiale a transportului expres cu vehicule usoare sunt toate intrebari fundamentale la care trebuie sa se raspunda in termeni concreti si operationali.
Noile reguli vor angaja UE si statele sale membre cel putin pentru urmatorii zece ani, iar alianta a avertizat ca nu este o problema de a le adopta „daca nu sunt suficient de ambitioase si nici usor de controlat“.
Discutia acordului privind pachetul de mobilitate al Consiliului European a fost programata pentru iunie, dar Alianta a subliniat ca acest interval de timp risca sa fie compromis, deoarece „trebuie inca abordate multe probleme deschise“.
Un pachet initial de propuneri pentru transportul rutier comercial ce a fost prezentat de Comisia Europeana (CE) in mai, a fost descris de Uniunea Internationala a Transportului Rutier (IRU) ca fiind lipsit de „claritate si simplitate“, subliniind insa ca are si „multe elemente pozitive“.
Pachetul de mobilitate include propuneri privind: consolidarea normelor care reglementeaza accesul la profesie; ceea ce face mai dificila functionarea companiilor tipul „casuta postala“; cooperarea consolidata intre statele membre in materie de aplicare; flexibilitatea regulilor de conducere si de odihna pentru a permite soferilor sa ajunga acasa; modificari ale legislatiei care reglementeaza cabotajul – cu personalul care efectueaza astfel de operatiuni considerati „lucratori detasati" si, de asemenea, cu cel referitor la tahografe cu cerinta de a introduce un cod al tarii atunci cand traverseaza o frontiera internationala, ajutand astfel la executare; precum si masuri de facilitare a sistemului european de taxare electronica.
Alianta a fost formata la inceputul anului trecut de noua state europene, subliniind preocuparile lor crescande in ceea ce priveste presupusele incalcari ale legilor muncii din UE si practicile comerciale ilegale din sectorul transporturilor rutiere, care au dus la concurenta neloiala si „dumping social“.

Articole similare

Ad