Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ergonomie superioara, completata de sisteme de siguranta

MAN introduce optional sistemul de asistenta la viraj (Turn Assist), care va deveni obligatoriu in UE din 2024. Folosind senzori radar, sistemul monitorizeaza zona din coltul din dreapta al camionului, dificil de vizualizat de catre sofer cand vireaza, la viteze de pana la 30 km/h. O banda LED prinsa in stalpul frontal de pe partea dreapta a cabinei avertizeaza soferul in cazul in care exista vreun risc de accident. In functie de distanta celorlalti utilizatori ai drumului (pietoni, biciclisti, alt vehicul etc.) fata de camion, se coloreaza un singur modul al bandei LED sau doua sau toate trei. Daca e o situatie critica, pe langa lumina intermitenta de pe cele trei module LED se activeaza si un semnal sonor.
Sistemul este disponibil pe tractoarele 4×2, urmand ca anul viitor sa fie oferit si pe 6×2.
Un alt sistem de asistenta este cel care previne schimbarea benzii de mers in situatia in care exista riscul unei coliziuni. Lane Change Support (LCS) foloseste aceiasi senzori radar ca Turn Assist si transmite avertizari luminoase si sonore in situatiile periculoase atunci cand camionul se deplaseaza cu peste 50 km/h.
Lane Return Assist (LRA), introdus de anul trecut pe TGX, repune vehiculul pe banda de mers atunci cand se apropie de liniile de demarcatie fara a fi activat in prealabil semnalul de schimbare a benzii de mers. Sistemul functioneaza numai daca soferul tine mainile pe volan.
Sistemul de asistenta la congestiile din trafic reprezinta o extindere a sistemului ACC Stop&Go, care poate fi activat la viteze de pana la 40 km/h si controleaza acceleratia, franeaza si vireaza singur si controleaza distanta fata de vehiculul din fata chiar si la viteze intre 0 si 15 km/h.

Articole similare