Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2022 a fost pentru H.Essers un an al negocierilor cu toți clienții

Și pentru piețele de nișă, cum sunt cea farmaceutică sau a produselor chimice, 2022 a fost un an foarte atipic, cu mari creșteri de volume urmate de perioade liniștite și apoi iar de creșteri, care pun probleme legate de găsirea forței de muncă necesare, așa cum a explicat Jeroen Fabry (H.Essers) în cadrul Galei Tranzit Logistica de la București, de pe 23 martie.

2023 pentru activitatea de logistică a companiei a început bine, cu o creștere de 20% față de perioada similară din 2022, din care 60% provine din stocare și 40% din logistica de mișcare. „Dar ce va mai fi în restul anului este foarte greu de estimat.“ Ca și colegul său de panel, Alexandru Catană (Quehenberger), și Jeroen Fabry deplânge creșterea costurilor cu forța de muncă determinată de apariția unor noi companii în vecinătate. „Noi am angajat nepalezi, pentru a rezolva problema deficitului de forță de muncă, și încercăm să-i fidelizăm. Dar este greu, câtă vreme în parcul logistic de la km 23 al autostrăzii București-Pitești, în 2013, când ne-am mutat, eram singura firmă de logistică, iar acum sunt ocupați 600.000 m2. Deci nu doar inflația ne afectează și ne crește costurile cu forța de muncă, ci și venirea fiecărei firme noi.“ H.Essers încearcă de cinci ani să-și convingă clienții să includă în contracte și o clauză legată de inflație, iar în 2022 a avut discuții cu ei pentru modificarea tarifelor în funcție de scumpirea energiei, „care ne afectează pe toți, dar mai ales pe cei care fac depozitare la temperatură controlată, unde frigiderele funcționează non-stop“. În cazul H.Essers, costurile de depozitare au crescut numai din această cauză cu 10-20% în ultimul timp. De aceea, 2022 a fost în primul rând un an al negocierilor cu toți clienții.

În ceea ce privește activitatea de transport, H.Essers a simțit o scădere a volumelor începând din august 2022 și nici măcar în martie 2023 activitatea nu a revenit la normal, așa cum se aștepta, ci este cu 10-15% sub nivelul estimat.

Pentru multimodal cererea a crescut, iar volumele sunt stabile, „acesta fiind, de altfel, viitorul: o mare distanță parcursă cu trenul sau vaporul și 200-300 km pe șosea“. În prezent compania are circa opt trenuri între Curtici și Belgia și a început să dezvolte relațiile cu Italia și Turcia, deoarece numeroși clienți internaționali solicită soluții de decarbonizare. Tot în acest scop – dar în România nu este încă disponibilă o astfel de soluție – în Europa de Vest există proiecte de transport folosind motorină bio pentru camioane Euro 6, pentru rute care se fac zilnic.

Articole similare

Ad