Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

60% dintre transportatorii francezi inca au activitatea oprita partial si 54% nu privesc viitorul cu incredere

Dupa 10 zile de la iesirea Frantei din carantina, FNTR (Federatia Nationala a Transportatorilor Rutieri) a publicat a treia sa ancheta referitoare la consecintele crizei asupra transportului rutier de marfuri. Ceea ce reiese din raspunsurile celor mai multi participanti este ca reluarea activitatii este foarte lenta si ca aceasta industrie inca este foarte slabita, aproape 60% dintre firme fiind inca oprite partial si 21% dintre camioane fiind trase pe dreapta.
Principalele probleme identificate de transportatori sunt piata dezorganizata, presiunea asupra preturilor, (capacitatea prea mare de transport face ca 30% dintre respondenti sa aiba tarife mai mici, la solicitarea clientilor), cresterea numarului de kilometri pe hol (in medie cu 21% fata de o luna normala, ceea ce duce la un cost suplimentar de 15,3%/km comparativ cu perioada de dinaintea crizei), costurile suplimentare pentru masti si dezinfectant (care reprezinta 7,2% din cheltuielile totale ale operatorilor) si productivitatea mai mica pentru 40% dintre firme, din cauza timpilor mari la incarcare/descarcare. 
Iar solicitarile adresate de asociatiile profesionale au ramas fara raspuns din partea guvernului.
Scaderea medie a cifrei de afaceri a firmelor care au participat la aceasta ancheta a fost de 48% in martie si 44% in aprilie. Iar 54% dintre operatori nu privesc viitorul cu incredere, mai ales din cauza lipsei de sprijin din partea guvernului, care arata ca mult trambitata recunostinta fata de firmele din domeniu, care au permis continuarea aprovizionarii in timpul carantinei, este undeva in urma. 

Articole similare

Ad