Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

73 de echipamente in competitia din 2016 (II)

Cea de a saptea editie a Trailer Innovation si-a desemnat cei sapte castigatori: Kiesling (la categoria Caroserie), SAF Holland (Sasiu), Innovatrain (Concept), Kässbohrer (Siguranta), BPW (Componente), Carrier (Mediu) si Krone (Smart Trailer). Acestia au fost premiati la IAA Hanovra de juriul format din 14 reviste de specialitate din Europa, printre care si Tranzit.
La categoria Caroserie, prezentata in numarul trecut al revistei, castigatoare a fost caroseria frigorifica de la Kiesling pentru livrari rapide (cu 104 puncte), urmata de izolarea termica pentru basculante de la Schmitz Cargobull (99 de puncte) si sistemul rapid de blocare a prelatei de la Tang (93 de puncte).
 

Iar la categoria Sasiu premiul a fost obtinut de axa de tractiune SAF-Holland pentru basculate (106 puncte), urmata de trailerul semi-jos Manoovr de la Nooteboom (104 puncte) si modulul ADDrive de la Goldhofer (102 puncte).

Modul ContainerMove de la Innovatrain si Wecon
Innovatrain si Wecon au prezentat modulul ContainerMove, care a obtinut premiul la categoria Concept, cu 117 puncte. Cu ajutorul acestuia camionul sau remorca se pot transforma intr-un echipament pentru transbordarea directa orizontala, in trei minute, a containerelor si a cutiilor mobile standard, de pe camion pe tren si invers. Nu e nevoie decat de o suprafata de asfalt de 3 m latime langa o linie de cale ferata pentru a aduce alaturi trenul si camionul cu echipamentul care muta containerul. Astfel se evita drumurile lungi pana la terminalele publice de containere si se reduc timpii de asteptare. Modulul poate fi folosit si in combinatie cu un lift spate standard. Astfel, dupa ridicarea unui container din tren, firmele pot face cu acest camion si livrarile catre clienti.
In Elvetia, subsidiara COOP railCare foloseste ContainerMOver din 2012 pentru distributia zilnica a produselor sale, inclusiv a celor proaspete si congelate. Compania si-a construit o retea de trenuri rapide de marfa care conecteaza supermarketurile COOP cu depozitul central intr-un mod care este si prietenos cu mediul. railCare are deja 38 de ContainerMover in operare la 10 huburi si a facut in 2015 mai mult de 240.000 de transbordari orizontale de pe calea ferata pe sosea.
Acest modul a fost conceput deoarece transportul pe calea ferata are avantaje evidente, dar in realitate multe initiative de a transfera marfurile de pe sosea pe calea ferata au esuat din cauza serviciilor locale de calitate slaba, care duc la timpi mari de raspuns, a lipsei de disponibilitate a liniilor de incarcare/descarcare sau a costurilor mari din terminale. Or, ContainerMover rezolva aceste probleme. Prin simpla extindere a unuia din echipamentele de transport poate fi evitata folosirea sistemelor scumpe si fixe din terminale, iar transportul intermodal poate fi implementat simplu si economic.
Dupa ce se pozitioneaza camionul paralel cu vagonul de cale ferata incepe transferul containerului folosind o telecomanda. Miscarea de transfer se face aproape complet automat si poate avea loc la diferite locatii in aceeasi zi, ceea ce face ca echipamentul sa fie foarte flexibil.
Transferul propriu-zis incepe prin coborarea celor patru picioare hidraulice, urmata de extinderea celor doua poduri care asigura conexiunea cu vagonul de cale ferata. Sistemul hidraulic muta cele doua traverse orizontale de pe camion pe sasiul adaptor de pe vagonul de cale ferata si le fixeaza sub container si ridica apoi containerul de pe vagon, iar cele doua traverse, avand containerul pe ele, sunt trase inapoi pe camion. Transferul se incheie numai atunci cand containerul este pozitionat exact peste bolturile corespunzatoare de pe camion, moment in care containerul este coborat pe vehicul si fixat. Apoi podurile de conectare si picioarele hidraulice se retrag si camionul poate sa plece. Iar transbordarea de pe tren pe camion se face in ordine inversa.
Modulul ContainerMover-3000 poate fi montat pe un sasiu standard de camion. Perechea lui de pe vagonul container – asa numitele sasiuri adaptoare – poate fi fixata usor in locul din vagon destinat containerelor de 20' (si cutiilor mobile de pana la 18 t), folosind bolturile standard. Anul viitor producatorul va prezenta versiunea mai mare, pentru containere de pana la 45' si 35 t.

Semiremorca SDC cu sistem de recuperare a energiei cinetice
Producatorul nord-irlandez SDC a inscris in competitie semiremorca de 13,6 m lungime cu sistem de recuperare a energiei cinetice (KERS), care a obtinut locul al doilea la categoria Concept, cu 112 puncte. KERS are abilitatea de a propulsa un vehicul greu folosind un sistem electric hibrid si datorita energiei produse la franare este o solutie eficienta din punct de vedere al costurilor si pentru a reduce consumul cu pana la 25% si implicit si emisiile de CO2 si NOx. Este prima aplicatie din lume care foloseste energia cinetica pe o semiremorca, desi energia regenerativa de la franare este folosita de multi ani in alte aplicatii din industria auto.
Constienta de faptul ca energia cinetica poate fi folosita cu succes, SDC a contactat Adgero SARL, care, impreuna cu Skeleton Technologies, a dezvoltat un modul ultracapacitor de grafen de 800 V. Investitiile pentru a pastra si standardele de calitate si de siguranta au fost foarte mari, sistemul a fost supus unor teste riguroase, inclusiv de vibratie, socuri si scufundare, iar dupa lansarea oficiala, in aprilie, la Targul de Vehicule Comerciale de la Birmingham, semiremorca de 13,6 m este acum in teste in conditii reale la operatorul logistic Eddie Stobart.
Tehnologia KERS include doua dispozitive de control – unul pe autotractor si unul pe semiremorca – ce transforma ansamblul intr-un vehicul electric hibrid. La franare motorul devine generator, recuperand energia cinetica ce ar fi altfel pierduta si stocand-o in ultracapacitori, la acceleratie unitatea de control a tractorului si semiremorca vor comunica pentru a gestiona voltajul oferit de axa propulsata electric, iar puterea este oferita de ultracapacitori. Un sistem inteligent de management foloseste o conectivitate 4G pentru a urmari alimentarea si a controla voltajul si energia recuperata la franare.
In cazul unui ansamblu de transport care parcurge in medie 145.000 km/an amortizarea se face in 1,82 ani numai din economiile de carburant. In plus, tehnologia este menita sa creasca durata de viata a semiremorcii si sa ofere costuri reduse de intretinere.
Echipamentul nu are conectori suplimentari sau modificati, de aceea nu e nevoie de nicio schimbare in sistemul standard de operare, si nici de operatii speciale de service. Iar in eventualitatea unui accident sistemul modular este echipat cu conectori rapizi, care permit ca aproape toate elementele sa fie inlocuite pe loc, in mai putin de o ora.
Reprezentantii SDC arata ca in Europa 75% dintre bunuri (18 miliarde de tone pe an) sunt transportate cu vehicule grele. Daca aceeasi cantitate ar fi transportata cu semiremorca hibrid cu sistem KERS s-ar economisi 5,175 de milioane de litri de motorina pe an.

Semiremorca Lamberet pe sasiu pe gaz natural
Lamberet propune noua gama SR2 X-City, integrata in conceptul de distributie urbana de produse refrigerate „Zero Petroleum“, care combina un camion cu propulsie alternativa (in acest caz noile motoare Scania Euro 6 pe biogaz), un sistem de refrigerare inovativ si sustenabil, fara motor (unitatea electrica Carrier Transicold Vector cu generator nou Eco-Drive), un sasiu Lamberet cu axe de directie si o duba izolata cu material compozit, care include usa Distri+ cu inchidere asistata 100% pneumatic, pentru operatiuni de distributie mai rapide.
Aceasta a obtinut locul al treilea la categoria Concept, cu 105 puncte. combina, asadar, tehnologii de ultima ora din fiecare domeniu, pentru o solutie operationala foarte avansata, care aduce in zonele urbane un nou mesaj, acela ca se pot face zilnic in orase livrari de produse la temperatura controlata cu zero zgomot, zero emisii de particule, zero poluare, zero energie fosila si zero probleme de accesibilitate.
Aprovizionarea zonelor urbane cu alimentele si medicamentele necesare a fost o provocare tot mai mare in ultimii ani, deoarece volumele in crestere nu pot fi transportate cu ajutorul vehiculelor mici. Distributia de masa este cheia pentru a evita aglomeratia in trafic si a oferi eficienta pe paletul livrat, asta impunand folosirea de sasiuri cu remorca sau de autotractoare cu semiremorci.
Din pacate, manevrabilitatea lor nu a fost adaptata arhitecturii urbane, operatiunile pe timp de noapte se supun restrictiilor referitoare la zgomot, politicile de sanatate publica cer reducerea poluarii locale, ceea ce alunga motoarele diesel din centrele oraselor, iar cresterea numarului de magazine mici si cateringul non-domestic au pus presiune asupra lantului frigorific, cu sisteme care cu greu pot mentine temperatura in cele cateva ore cat dureaza distributia, in care e nevoie de deschideri frecvente ale usilor si de motoare mergand la ralanti. Or, noul concept propus de Lamberet rezolva toate aceste probleme.
Noua axa de directie actionata de cabluri a X-City permite remorcii cu capacitate de 27 de paleti sa fie mai agila decat un camion mic, iar motorul de camion pe gaz, agregatul frigorific electric, caroseria certificata PIEK si usile care se deschid automat in mai putin de 10 secunde pentru a fi silentioase si a putea fi folosite noaptea, dar a evita si pierderile de caldura, contribuie toate la un transport ecologic si economic. Emisiile de CO2 se reduc cu cel putin 90% datorita motoarelor pe gaz.
Conceptul este 100% operational, deci poate fi comandat imediat, iar costurile de achizitie sunt doar cu pana la 10% mai mari si se amortizeaza rapid datorita reducerii consumului si duratei de viata mai mari a anvelopelor, ca urmare a geometriei Ackermann, dupa cum si pretul agregatului este compensat de eliminarea oricarui consum de combustibil. Si cheltuielile de service sunt mici, deoarece nu e nevoie de AdBlue, agregatul necesita intretinere redusa, usile nu mai au probleme electrice si nu e nevoie nici de interventii la axele de directie, care beneficiaza de ungere cu ulei dintr-un dispozitiv pozitionat central.

Baza Inteligenta de Logistica de la Libner
Producatorul francez Libner a concurat cu BIL (Baza Inteligenta de Logistica), un concept dezvoltat in-house si deja patentat, care isi propune sa rezolve una dintre cele mai mari probleme din logistica si distributia in centrele oraselor, unde constrangerile administrative si de mediu sunt foarte mari. Este vorba de un camion de distributie grea folosit ca depozit logistic – dificil de gasit si foarte scump in zonele urbane – pentru livrarea de bunuri la preturi mici, cu mai multa flexibilitate, deoarece lucreaza zi si noapte, si cu autonomie mare. Camionul are in remorca si un van electric mic si economic de distributie, BIL Truck, pe care pot fi incarcati paletii sau BIL Box (un container modular mic, ce poate duce pana la 800 kg de marfa, se preteaza la diverse tipuri de produse si va fi descarcat si lasat la utilizatorul final cu ajutorul BIL Truck). Acesta va aproviziona magazinele, inclusiv in zone cu acces dificil, reducand riscurile si fara a produce poluare sau zgomot.
Platforma logistica mobila parcheaza intr-o zona in care nu exista reglementari legate de accesul vehiculelor mari si poluante, BIL Truck este incarcat, pleaca de la camion spre locatia unde trebuie efectuata livrarea, acolo este descarcat si, la nevoie, incarcat cu ambalaje goale, apoi se intoarce la camion si poate fi descarcat si reincarcat pentru o noua livrare sau descarcat si lasat pe camion, gata de a fi dus intr-o alta zona.
Prezentand acest concept, reprezentantii Libner au adus si cateva argumente in favoarea lui culese din realitatile distributiei pana la magazine din Paris. Aceste livrari reprezinta pana la 20% din costul total de transport si 50% din poluarea aerului. 15-20% din cursele urbane sunt pentru transport de bunuri si in fiecare zi circula 100.000 de vehicule de distibutie si se fac 300.000 de livrari sau colectari de marfa. Iar municipalitatea va interzice accesul vehiculelor grele in centru (pentru 50% dintre ele in 2017 si pentru toate in 2020) si va introduce reglementari mai stricte referitoare la zgomot.

Semiremorca Fliegl cu bena basculabila pe spate de 25 m3
Fliegl a dezvoltat in-house semiremorca DHK 350 cu bena basculabila pe spate de 25 m3. In activitatea de transport al materialelor de constructii nu conteaza decat sarcina utila – numai cateva kilograme determinand daca o cursa aduce profit sau nu – dar practica mai veche a supraincarcarii este greu de adoptat in prezent din cauza numeroaselor controale si a amenzilor mari, astfel ca singura varianta posibila este conceperea unor vehicule cu greutate proprie cat mai mica. Dar in constructii acestea merg adesea pe drumuri accidentate, care aduc mari provocari pentru sasiu, deci operatorul fie schimba semiremorca (una din aluminiu cu una din otel) atunci cand merge off-road, fie risca sa-i fie deformat sasiul din aluminiu, a carui indreptare si reparatie este scumpa din cauza materialelor necesare.
DHKS 350 de la Fliegl rezolva aceasta problema, oferind o capacitate de incarcare similara modelelor realizate integral din aluminiu si o robustete similara modelelor ce combina aluminiul cu otelul.
Costurile mai mici de achizitie, intervalele mari de service, valoarea reziduala mai mare si reparatiile mai simple si mai ieftine sunt alte avantaje aduse de acest vehicul.
Noua basculanta Fliegl combina avantajele unei bene usoare din aluminiu cu durabilitatea si robustetea unui sasiu din otel si face posibil, in premiera pentru o combinatie de sasiu din otel si bena din aluminiu, ca greutatea proprie sa fie de numai 4.480 kg, valoare care in trecut putea fi atinsa numai daca se folosea un sasiu din aluminiu. Dar avantajul reducerii de greutate pe care il oferea acesta fata de unul din otel a avut intotdeauna si inconvenientul stabilitatii si longevitatii mai mici, precum si al posibilitatilor mai reduse de reparatii, deoarece este nevoie de specialisti si costurile sunt mai mari. In plus, sasiurile din aluminiu sunt si mult mai scumpe. Toate aceste dezavantaje au fost contrabalansate de un castig mic in ceea ce priveste capacitatea de incarcare, profitul fiind posibil numai in cazul operarii pe perioada lunga.

Mega cu doua axe de la Dinkel, foarte usoara
Producatorul german Dinkel a inscris in concurs semiremorca mega cu doua axe DSAPP, cu design care o face foarte usoara (4.950 kg), si care are cadrul sasiu de 40 mm in partea din fata, pentru o greutate totala in ansamblu de 38 t. Aceasta are acoperis liftabil si glisant, este certificata DIN EN 12642 (Cod XL), DC 9.5, VDI 2700 ff pentru transport de bauturi si certificata pentru transport de anvelope fara camera, si este ideala pentru industria automotive. Este un concept care, asa cum arata reprezentantii companiei, face ca semiremorca mega standard cu trei axe sa nu mai fie profitabila.
Aceasta permite o sarcina utila mai mare in cazul unei semiremorci cu doua axe, o reducere potentiala cu 1,8 centi/km a costurilor totale de operare, o economie de carburant de circa 3 l/100 km si costuri de intretinere mai mici, datorita uzurii reduse.

Remorca Pacton X-Light cu macara
Firma olandeza Pacton, care produce de zeci de ani remorci ce pot fi echipate cu macarale – care lucreaza in conditii foarte dificile si de aceea trebuie sa fie cat se poate de robuste si stabile – a inscris in competitie modelul X-Light, ca raspuns la provocarea de a fi mereu la curent cu cerintele pietei nationale si internationale de transport si de a fi deschis spre tehnologii si materiale inovative.
In 2015, Pacton a lansat o versiune usoara a remorcii sale cu macara, si acum face inca un pas si recurge la un material neobisnuit pentru aceasta industrie, sa prezentand la IAA modelul X-Light, probabil cea mai usoara remorca de pe piata ce poate fi echipata cu macara de 16 tm. Producatorul olandez, in colaborare cu firma conationala Compoform, apeleaza acum la folosirea unor compusi termoplastici (TPC) pentru peretii laterali si pentru podea. Pana in prezent producerea acestora s-a dovedit mai prietenoasa cu mediul decat producerea celor de aluminiu, si in plus ei sunt usori, rezistenti, rigizi si reciclabili pana la 100%. Mai mult de jumatate din greutatea avioanelor Boeing 787 este reprezentata de aceste materiale compozite, folosite si de Airbus Group. Spre deosebire de aluminiu, predispus la „oboseala“, aceste materiale, care au la baza o structura de tipul fagurelui de miere, cu un invelis exterior, permit un design care in trecut nu se putea realiza. Iar folosirea de fibra de sticla ranforsata reduce cu peste 14% greutatea proprie comparativ cu o remorca traditionala pentru macara, cu echipamente similare, ceea ce inseamna fie o crestere cu circa 1.160 kg a sarcinii utile, fie un consum mai mic de carburant, deci si mai putine emisii de CO2. Iar fata de versiunile anterioare usoare de la Pacton reducerea este de 6,5%, adica de circa 500 kg. Aceste materiale sunt si mai rezistente la socuri si la actiunea apei.

Schmitz promoveaza flexibilitatea
Schmitz Cargobull a inscris la categoria Concept patru inovatii: semiremorca-prelata care poate fi livrata, in versiune personalizata, in 18 ore de la primirea comenzii, o semiremorca-prelata S.CS Fixed Roof XL adaptata specificului diferitor tari pornind de la un sistem modular standard, cu adaptari specifice fiecarei pietei (despre acestea doua puteti citi mai multe in numarul din august al revistei Tranzit), precum si semiremorca-prelata care poate trece de la doua la trei axe si invers si prelata cu inaltime variabila.
Nevoia de solutii flexibile de transport, care sa acopere cerintele mai multor piete, face ca producatorii de vehicule comerciale sa caute noi concepte si tehnologii de fabricatie pentru a facilita configurarea si a pastra cele mai inalte standarde de calitate. Problema transformarii unei semiremorci cu doua sau trei axe pentru a reduce taxele de drum sau macar consumul de carburant se poate rezolva folosind un tren de rulare boltat (care poate fi comandat in diverse forme si indepartat la nevoie). Transporturile de mare volum reprezinta ponderea cea mai importanta din totalul transporturilor, astfel ca restrictionarea la o greutate totala de 38 t nu mai reprezinta o restrictie. Precizia foarte inalta cand se face pre-stantarea traversei in forma de I este necesara, alaturi de eliminarea totala a deformarii (nu se aplica sudura pe traversa I sau pe blocul axei) si pregatirea optima a suprafetei prin galvanizare. Astfel forma cavitatii pentru blocurile boltate pe axa poate fi definita in etapa de planificare a vehiculului si apoi folosita in functie de necesitati. Stabilitatea directiei este asigurata de tehnologia Genios, astfel ca si costurile sunt reduse.
Schmitz a conceput aceasta tehnologie deoarece pentru transportatori este dificil sa estimeze pe termen mediu toate reglementarile legale ce vor aparea, taxele de drum pentru 2/3 axe si alte cerinte referitoare la spatiul de marfa (mai mult volum, greutate mai mica). De aceea un design modular al sasiului, trenului de rulare si caroseriei ii ajuta sa-si poata scadea sau mentine costurile de operare. Foarte important aici este ca starea tehnica a materialelor nu se schimba prin sudare, indoire sau alte tipuri de forte aplicate asupra lor. Boltarea blocurilor axei (asamblate la rece) nu are impact asupra stabilitatii sau rezistentei traversei I, protectia suprafetei este asigurata permanent, iar fiabilitatea produsului si valoarea lui de revanzare sunt mai mari.
Trecerea de la un tren de rulare cu trei axe la unul cu doua este doar o problema de desfacere a conexiunilor boltate, ceea ce permite blocului axei sa fie montat/demontat simplu, fara a-i afecta suprafata. Chiar si alinierea corecta a rotilor este garantata intotdeauna datorita tiparului foarte exact al cavitatii. Aceasta metoda de asamblare la rece este, de asemenea, lipsita de tensiune (nu se produc deformari ca la sudura) si nu face ca materialul sa devina casant (deci nu exista riscul de deformare in caz de impact).
Iar semiremorca-prelata cu inaltime variabila de la Schmitz, S.CS Mega cu caroserie Varios, are la baza noua gama extinsa de inaltimi utile ale caroseriei, de la 3.000 la 2.700 mm, si poate fi folosita acum cu toate inaltimile comune de cuplare de pe piata, respectand in acelasi timp cerintele legale in vigoare referitoare la inaltimea totala. In plus, cresterea gamei de inaltimi interioare inseamna ca vehiculelor Mega li se pot schimba anvelopele pentru a se transforma cu efort minim in semiremorci Universal cu anvelope standard, datorita sasiurilor Genios si trenului de rulare Rotos si folosind setarile suplimentare ale inaltimii. Acest concept simplifica operatiile in cazul firmelor care au in flota vehicule cu mai multe inaltimi de cuplare si creste flexibilitatea si valoarea de revanzare, scazand astfel si costul total de operare. Este nevoie doar de un set de anvelope pentru inlocuire.

Cisterna Kässbohrer cu telecomanda pentru descarcare
Premiul la categoria Siguranta a fost obtinut, cu 105 puncte, de cisterna pentru bitum Kässbohrer K STS 32 cu telecomanda pentru descarcare, care este mai sigura si mult mai practica pentru sofer. Aria de acoperire a semnalului este cu mult peste 6 m, astfel ca, in caz de accident, soferul este departe de zona vulnerabila, poate pleca rapid de acolo si are la dispozitie butonul de urgenta de pe telecomanda.
Tot de la distanta se pot comanda si valvele, astfel ca soferul nu mai trebuie sa se urce pe cisterna pentru a deschide valva de aer, situata in partea cea mai de sus a cisternei, la o inaltime de 3,6 m. Conform normelor ADR, cisternele trebuie sa aiba trei valve pentru descarcarea in siguranta a bitumului: prima in partea de sus, a doua in partea de jos (prima unitate de inchidere a liniei de descarcare) si a treia tot jos (a doua unitate de inchidere a liniei de descarcare), care la Safety Tanker este pneumatica, in forma de fluture. Secventialitatea deschiderii valvelor este importanta. Cea de sus se deschide prima, pentru a lasa aerul sa patrunda la interior, in timp ce bitumul este descarcat din cisterna. In cazul in care aceasta valva nu se deschide se creeaza risc de vacuum si de producere de accidente mortale. La Safety Tanker, daca soferul nu apasa butonul de deschidere a valvei de aer, sistemul nu permite derularea altor operatiuni (butoanele nu functioneaza). Valvele sunt operate electronic: prin apasarea butonului de urgenta se inchid valvele a doua si a treia, sigilandu-se complet cisterna si lichidul din interior.
Sistemul Thermal Data Logger monitorizeaza si inregistreaza fluctuatia temperaturii din cisterna. Safety Tanker vine cu sistem de monitorizare a anvelopelor, indicator de uzura a placutelor, sistem de protectie a spatelui cisternei si indicatori LED.

Sistem de decontaminare pentru Krone Cool Liner
Locul al doilea, cu 102 puncte, i-a revenit sistemului de decontaminare UV-C oferit de Krone, destinat sigurantei transportului la temperatura controlata. Sistemul consta dintr-un furtun conducator pentru aer cu lampi integrate UV-C, care este montat in suprastructura vehiculului, in zona de aerisire a agregatului de racire. Aerul care intra in sistem este ghidat prin lampile UV-C, reducand serios mucegaiul si bacteriile. Eficienta sistemului a fost dovedita prin cercetare: folosind decontaminarea UV-C, mucegaiul se reduce cu circa 80%, iar bacteriile cu 99%. Sistemul este alimentat cu energie de la agregatul de racire si este mereu in operare atunci cand agregatul este pornit. Poate fi utilizat pentru toate dispozitivele de racire.

Sistem de iluminare multi-camera de la Kögel
Pe a treia pozitie s-a clasat, cu 97 de puncte, Kögel, cu sistemul de iluminare multi-camera pentru semiremorci, care integreaza doi senzori de conducere si sistem de prindere a placutei cu numarul de inmatriculare cu sistem de asistenta, pentru monitorizarea partii din spate, care integreaza si el un senzor similar. Astfel nu mai este nevoie de instalarea separata de senzori, ci este vorba de un nou sistem integrat care, in plus fata de cel deja disponibil de avertizare la apropierea de rampa, minimalizeaza deteriorarea senzorilor, activandu-se automat la mersul cu spatele si oprind automat vehiculul cand senzorii detecteaza obiecte. Pentru noile componente nu este nevoie de spatiu suplimentar in spatele semiremorcii, astfel ca acesta poate fi folosit pentru alte dispozitive, cum ar fi tampoanele de protectie. Iar sistemul Tailguard de la Wabco este integrat optim in sistemul de iluminare si in placuta cu numarul de inmatriculare.

Plasa laterala de ancorare a marfurilor de la Kögel
Kögel mai propune plasa laterala de ancorare a marfurilor, care inlocuieste obloanele greu de manevrat si este si usor de depozitat, ocupand putin spatiu, ceea ce ii confera semiremorcii mai multa stabilitate. Vehiculele astfel echipate respecta standardele DIN EN 12642 XL si sunt mai sigure chiar si pe termen lung, deoarece plasa este mult mai flexibila si nu se rupe/deformeaza ca obloanele.

SafeCurtain de la Krone
Krone propune SafeCurtain, care preia functia obloanelor laterale prin folosirea unor benzi de arcuri de otel integrate vertical in prelata semiremorcilor joase, ca elemente de ranforsare si de ancorare, la fiecare punct de tensiune al curelei. Incarcarea si descarcarea sunt astfel mai sigure, mai rapide si mai usoare, iar stabilitatea peretelui lateral este obtinuta datorita benzilor de arcuri de otel integrate.
In cazul incarcarii partiale ancorarea este posibila din spate, de exemplu, folosind sipci de conectare si sine de fixare a marfurilor.
Krone a dezvoltat acest sistem deoarece, cand semiremorcile se incarca/descarca pe lateral, manevrarea obloanelor laterale este mare consumatoare de timp, complicata si, in plus, periculoasa. Mai ales cand se scot obloanele de sus exista riscul de vatamare din cauza caderii lor, dar deteriorari pot aparea adesea si din cauza stivuitorului, ca rezultat al sipcilor puse deoparte. Krone SafeCurtain inlocuieste obloanele, astfel ca ele nu mai obstructioneaza incarcarea pe lateral, care se poate face mai rapid.

Protectie anti-impanare de la HS Schoch
HS Schoch propune sistemul UFZ 1000 de protectie anti-impanare cu dispozitiv de depozitare integrat. Acesta este un sistem nou de protectie spate, care rezolva problema depasirii inaltimii maxime admise a vehiculelor, dar si pe cea a spatiului de depozitare pentru marfuri sau chiar pentru roata de rezerva. UFZ 1000 imbunatateste aerodinamica vehiculului si functioneaza si ca deflector. Ideea de baza a fost dezvoltarea unei protectii sub sasiu care sa fie deformata intr-un asemenea mod in prima faza a unei coliziuni, incat in cazul fazei secundare a coliziunii forta in partile laterale ale vehiculului sa fie transferata catre acest sistem de protectie.
Structura UFZ1000 este alcatuita dintr-un cadru si doua placi dispuse in unghi, care formeaza un scut si absorb cea mai mare parte a fortei impactului. Accidentele dintre camioane si autoturisme au cele mai grave consecinte pentru pasagerii acestora din urma, din cauza ca cele doua vehicule sunt foarte diferite din punct de vedere al constructiei. Din cauza nivelul garzii la sol a remorcilor, scutul de protectie este pozitionat prea sus si nu absoarbe cum trebuie energia impactului.

Sistem de ancorare Krone Multi Grid
Krone Multi Grid este un sistem de asigurare a marfii ieftin si eficient, care consta din sistem de curele fixate pe sine, care se ajusteaza pentru a fixa incarcatura. Pe traversa este amplasat un sistem de strangere, astfel ca atunci cand se fixeaza cureaua se creeaza o forta de tensiune. Sinele perforate Multi Lock sunt amplasate pe sasiul vehiculului. In afara de sistemul de curele se pot folosi cabluri prinse de carlige pe sinele laterale. Practic, orice plasa cu carlige, bare retractabile etc. pot fi tensionate pentru a asigura marfa. Sistemul de tensionare este montat in spatele marfii si poate fi ajustat in inaltime si adaptat la inaltimea suprastructurii, dar si montat longitudinal sau in diferite pozitii.
Spre deosebire de alte sisteme mai complexe, voluminoase si care cantaresc mai mult, Krone Multi Grid poate fi usor demontat si depozitat daca nu este folosit.

Sistem nou de iluminare de la Hella
Hella ofera un sistem nou si inovator de iluminare, care combina avantajul luminilor de gabarit si functia de reflexie cu cea de semnalizare. Intreg sistemul este controlat de o unitate electronica de control LED, care poate fi inserata in cutia de racord sau in lampa multifunctionala. Luminile sunt proiectate in conformitate cu noile reglementari ECE R 48 si standardul Hella. In ceea ce priveste montarea si pozitia de montare, noile lumini de gabarit laterale pot fi instalate cu usurinta pe vehiculele care au deja produse din seria 008 645.
Solutiile actuale, cu doua cabluri de baza, folosite pentru a asigura alimentarea cu energie in cazul luminilor de marcaj lateral traditionale, nu suporta alte functii suplimentare, cum sunt cele flash. Pentru a integra semnalizatoare suplimentare sunt necesare sisteme cu trei cabluri de baza, care au o tehnologie mai complicata si costa mai mult. Solutia Hella de lumini de marcaj lateral inteligente, cu sau fara functie flash (intermitenta) permite pastrarea arhitecturii actuale de cabluri.
Tehnologia LED foarte eficienta, in combinatie cu o optica de calitate superioara, asigura cel mai mic consum de putere. Lampile sunt complet sigilate si astfel rezistente la praf. Dispozitivul de codificare este foarte mic, se poate integra in sistemul de lampi spate Hella si este disponibil si ca o componenta individuala in interiorul oricarei cutii de racord.

Krone Ice-Protect Easy
Krone mai propune sistemul Ice-Protect Easy, destinat curatarii prelatei de zapada si gheata, care este acum imbunatatit cu un motor electric ce opereaza un mecanism de ridicare. Acesta este alcatuit din fire metalice, operate prin unitatea de control electrica. Elementele de ridicare sunt montate transversal si asigura ridicarea prelatei cu 18 cm. Firele metalice raman permanent pe pozitie (spre deosebire de versiunea cu tuburi de aer) si asigura o perioada mai lunga de utilizare. Deci sistemul nu mai depinde de conducte de aer, in cazul carora pot aparea pierderi de aer in perioadele mai lungi de stagnare si prelata se poate lasa. In noua versiune, vehiculul poate fi parcat pe perioade lungi fara riscul ca mecanismul de ridicare sa piarda din inaltime. Prelata poate fi deschisa cu usurinta chiar si atunci cand sistemul Ice-Protect este ridicat.
Alte avantaje aduse de acest sistem sunt servisabilitatea crescuta si rezistenta mai mare la deteriorare.

Safelight Full LED de la Lameberet
Lumina optima este necesara mai ales in cazul transporturilor marfurilor cu temperatura controlata, care se fac, de obicei, noaptea. Lamberet Safelight Full LED schimba cu totul acest concept. Vizibilitatea, in special in partea din spate, este mult imbunatatita, mai ales atunci cand se foloseste lift hidraulic. Se evita accidentele, dar si erorile la distributie (incurcarea pachetelor). Sistemul special de iluminare functioneaza impreuna cu sistemul standard al vehiculului. Multi utilizatori solicita conectarea acestuia la liftul hidraulic, pentru a ilumina automat platforma automat atunci cand liftul este actionat. In plus, prin simpla actionare a unui buton se poate seta prin cronometru durata mentinerii luminilor aprinse. Seturile de cate sase lumini extraplate sunt integrate in bara de protectie proiectata de Lamberet. Punctele de fixare sunt usor de accesat, iar operatiunea de inlocuire a conectorilor este, de asemenea, foarte simpla. Sistemul este omologat in conformitate cu ECE R48.
Pachetul optional Lamberet Smart& Safe permite iluminarea rampei cu smartphone-ul, prin telematica bi-directionala. In acest caz se furnizeaza o baterie ca sursa autonoma de putere.
Noua structura este livrata producatorilor de vehicule ca o unitate completa, cu lumini pre-asamblate, ceea ce reduce timpii de instalare in fabrica. Producatorul vehiculului poate atasa unitatea UFZ1000 direct pe sasiul remorcii, iar luminile sunt usor de conectat.

Sistem de ancorare LDS V7 de la Schmitz
LDS V7 (Load Securing Modular System) consta dintr-un sistem de bare de securizare a incarcaturii, care se fixeaza pe sine longitudinale, montate pe peretii interiori ai semiremorcii. LDS V7 confera flexibilitate in pozitionarea barelor pe inaltime si adancime si are sistem anti-efractie integrat. Valoarea de revanzare a vehiculului este ridicata, pentru ca sistemul se poate folosi indiferent de tipul de marfa transportata.

Sistem anti-efractie pentru containere de la Krone
Krone mai propune un sistem anti-efractie pentru containere, montat la usile acestora, sub traversa, si care este mult mai greu de accesat din exterior decat sistemele conventionale. Prin urmare, ofera clientilor mai multa siguranta in protejarea marfii. In plus, manerul de deschidere a usii este asigurat cu o incuietoare, iar atunci cand sistemul anti-efractie este inchis manerul nu este vizibil.

Frana pe arc pentru usi sectionale de la Wihag
Wihag propune un dispozitiv de frana pe arc pentru usi sectionale. Inchiderea cu sistem de frana pe arc nu a fost pana acum disponibila pentru usile sectionale la caroseriile box, pentru ca, daca un singur arc s-ar rupe, usa de 50 kg ar putea cadea peste sofer. Frana pe arc trebuie astfel proiectata astfel incat sa fie integrata in structura, unde nu este prea mult spatiu disponibil, fara a fi necesara munca suplimentara. Wihag este singurul producator de usi sectionale care ofera acest sistem, la un nivel de siguranta ridicat, pentru ca previne tocmai caderea usii in cazul in care arcul cedeaza de la uzura dupa mai multi ani de folosinta.

Sistem de securitate pentru containere de la Gergen Kipper
Gergen Kipper propune sistemul de securitate TTA13 Adonis pentru containere de uz municipal. Practic, containerul este asezat pe sasiu, cu spatele la opritorii fata, si este fixat cu lant pre-tensionat pe partile laterale. Sistemul de inchidere este tensionat hidraulic, iar adaptorii se strang in trepte pe cadrul containerului. Dispozitivul de asigurare a containerului este conectat cu frana de serviciu, astfel ca, in cazul in care maneta de comanda nu este actionata, frana de serviciu impiedica deplasarea.
Incarcatura este asigurata optim in orice moment, pentru ca sistemele de inchidere tin mereu lantul in tensiune. Re-tensionarea atat de stresanta, dar obligatorie dupa o anumita perioada in cazul sistemelor mecanice de asigurare a incarcaturii, nu mai este necesara. In plus, in cazul sistemului Gergen Kipper se economisesc circa 15 minute per operatiune, iar daca se ia in calcul si timpul de reasigurare a marfii, chiar 20 de minute la fiecare transport.
TTA13 Adonis este in intregime certificat Dekra.

Articole similare