Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

73 de echipamente in competitia din 2016 (IV)

In competitia Trailer Innovation 2017, la sectiunea Smart Trailer s-au inscris noua componente, iar la Componente, zece. Juriul format din 14 reviste de specialitate din Europa, printre care si Tranzit, a decis ca marile premii la aceste categorii sa fie atribuite Krone, pentru dispozitivul de detectare a greutatii din compartimentul de marfa, respectiv BPW, pentru sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri.
 

Krone a obtinut locul intai la categoria Smart Trailer, cu 108 puncte, pentru sistemul telematic de detectare a incarcaturii din compartimentul de marfa, care permite folosirea eficienta a acestuia si dispune de camera PMD (Photonic Mixing Device), cu senzor optic, poate scana tridimensional spatiile si poate monitoriza intreaga adancime a semiremorcii si transmite informatia catre dispeceri, iar ei, folosind un sistem inteligent de management al semiremorcii, pot distribui greutatea in cel mai eficient mod posibil in flota lor si pot planifica astfel fiecare ruta.
Krone a dezvoltat acest dispozitiv deoarece este extrem de important pentru operatori sa utilizeze cat mai bine compartimentul de incarcare, pentru a evita parcursurile pe gol. Astfel ca instrumentul de la Krone le permite dispecerilor sa monitorizeze cu precizie si in timp real folosirea spatiului si locul inca disponibil, pentru a planifica fiecare livrare cat mai bine. Mai ales cand e vorba de comenzi care apar spontan produsul Krone se poate dovedi de un real folos. In plus, acesta ofera siguranta suplimentara pentru marfurile deja incarcate si informatii in timp real despre starea incarcaturii.
Transmiterea de date de la camera se face prin Krone Telematics, folosit deja de numeroase companii de transport si logistica si conectat la modulatorul din vehicul.
Lamberet a obtinut locul al doilea, cu 104 puncte, cu semiremorca frigorifica autonoma si complet conectata SR2 Rail >Road Smart&Safe, conceputa deoarece firmele de transport pe distante lungi, distributie si logistica isi administreaza flotele de la distanta si in timp real, iar semiremorca devine o veriga din lantul de transport si este adesea integrata intr-o schema multimodala ce include transport rutier, naval si, din ce in ce mai mult, feroviar. De aceea sistemele telematice clasice intr-un singur sens, care doar colectau date de la vehicul si le transmiteau in baza de date a managerului de transport, nu mai fac fata recentelor provocari din logistica, mai ales la transport feroviar multimodal, unde semiremorca este in grija unui operator nespecializat. Impreuna cu lansarea noii semiremorci frigorifice SR2 Rail >Road Smart&Safe, care indeplineste standardele UIC 596-5, Lamberet ofera si pachetul inovator bi-directional Smart&Safe, care permite controlul asupra oricarei componente de pe vehicul: agregat frigorific, caroserie, sasiu si sisteme de iluminare interioara/exterioara, folosind cele mai mobile mijloace, ca aplicatiile de pe telefoanele smart. Ca rezultat, SR2 Rail >Road Smart&Safe este in acelasi timp prima semiremorca autonoma complet conectata si cel mai eficient instrument pentru transportul multimodal.
Pana acum operatorii se bazau pe un sistem de comunicare pasiv, intr-o singura directie, cu acces limitat la date: geolocalizare, agregat frigorific si temperatura interna. Dar pachetul Lamberet ofera comunicare activa cu toate dispozitivele de pe semiremorca frigorifica, permitand un management inteligent al vehiculului: comunicare bidirectionala cu agregatul prin modemul Novacom DG 400 si sistemele telematice de la bord, comunicare in ambele directii cu 23 de echipamente care folosesc Wabco OptiLInk si o interfata care utilizeaza o aplicatie de pe telefonul smart sau conexiuni la internet.
Lamberet a adaugat si dispozitive care sporesc siguranta semiremorcii: lumini interioare/exterioare complet automate, controlate de la distanta, oferite de un pachet dedicat de baterii, un sistem dublu de securitate a usilor, bazat pe Transafety Lock, acceptat de TAPA, complet integrat in praguri, un senzor de nivel si alarma pentru rezervorul de carburant, un sistem de monitorizare suplimentara a pachetului de baterii si a bateriei agregatului (in cazul unui nivel redus al electricitatii sistemul trimite alarme si permite restartarea de pe aplicatia din telefonul mobil a agregatului pentru a reincarca bateriile).
Sistemul permite diferite niveluri de acces la date, astfel ca managerul poate da si altor angajati un cod pentru acces total sau partial la informatii. De asemenea, este posibila crearea de shortcut-uri pentru anumite functii si se tine cont de modul de condus ales de sofer: de exemplu, la manevrele la doc, cand cutia de viteze este in marsarier, aplicatia sare direct la functia referitoare la haion, pentru a afisa eventualele obstacole.
STAS s-a clasat pe locul al treilea, cu 95 de puncte, datorita senzorilor pentru semiremorci basculabile sau cu cu podea mobila. Deoarece condusul, incarcarea si descarcarea basculantelor si vehiculelor cu podea mobila sunt actiuni foarte specifice desfasurate de sofer, ele au nevoie sa fie facute intr-o anumita limita de timp, pe anumite tipuri de drum si in anumite conditii meteo, si sub presiunea unor factori exteriori perturbatori e nevoie de concentrare puternica si continua din partea soferului, care este in control total al marfii si este responsabil de incarcare/descarcare. De aceea STAS a analizat mai mult de 100 de suprafete de incarcare/descarcare si comportarea soferului in timpul manevrelor, acesta confruntandu-se cu o multime de dificultati si situatii periculoase. Dar noul produs face ca ele sa dispara, deoarece la conceperea lui s-a tinut cont de cele mai dese pericole potentiale si au fost gasite cele mai bune solutii pentru ele. De exemplu, daca la bascularea intr-o cladire sau sub un pod exista riscul de lovire, a fost dezvoltata alerta Tilt Hit, pentru bascularea in camp sau pe teren instabil sau unde bate foarte puternic vantul este oferit Tilt Stability Alert, pentru descarcarea vehiculului cu podea mobila sau bascularea benei cu usile inchise este disponibil Doorlock Alert, iar pentru a se evita pericolul pierderii bunurilor sau al consumului nenecesar de carburant in timpul transportului cand prelata nu este inchisa exista Sheet Closed Alert. Aceste dispozitive de siguranta sunt controlate si afisate cu ajutorul unui panou usor de folosit.
Dar, deoarece soferul are deja prea multe responsabilitati, intentia nu a fost de a creste numarul de instructiuni pe care le primeste el, ci, dimpotriva, vehiculele noi il vor ajuta in multe imprejurari folosind cativa senzori si o unitate centrala de control care sa gestioneze principalele componente ale benei si podelei mobile. De aceea a fost nevoie sa se determine procesele cele mai importante din activitatea acestora: incarcarea, condusul si descarcarea. La incarcare, de exemplu, soferul trebuie sa se intrebe daca este deschisa prelata, daca sunt inchise usile, daca sistemul de basculare (sau de actionare a podelei mobile) sunt active. Sunt lucruri foarte logice de verificat inainte de a incepe incarcarea, dar prin automatizarea acestor pasi ei pot fi exclusi de pe lista de verificari a soferului.
In timpul condusului cea mai importanta este eficienta, deci prelata trebuie inchisa pentru a economisi carburant, iar STAS monitorizeaza si inregistreaza continuu starea prelatei. In plus, sistemul informeaza despre numarul de operatii de basculare efectuate dupa iesirea de pe un santier, un indicator important pentru intretinere.
In timpul descarcarii potentialele riscuri sunt mai mari si de aceea e normal sa creasca numarul de parametri masurati. In cazul podelei mobile exista alerta de deschidere a usilor, care poate fi controlata din telecomanda, si managementul sistemului podelei si alte functii ale semiremorcii.
ICP (Intelligent Creative Products GmbH), prezent de peste 12 ani pe piata de sisteme electronice pentru sectoare care presupun mobilitate, a inscris in competitie receptorul Icarus blue, care functioneaza pe baza de Bluetooth si se remarca prin design compact si robust, posibilitati universale de aplicare si pret mic de achizitie. Folosindu-l, clientii pot sa controleze patru iesiri separate ale receptorului prin intermediul unui dispozitiv mobil si sa le configureze in moduri diferite (butoane, comutatoare, echipamente de securitate s.a.).
Dezvoltarea lui s-a realizat deoarece clientii cauta mereu noi modalitati de a-si simplifica procesele, iar in ceea ce priveste controlul vinciurilor, al prelatelor basculantelor, al usilor, al iluminarii si al diferitelor aplicatii hidraulice sau al motoarelor electrice aproape ca nu exista limite si este mereu loc de dezvoltare si inovatie.
Pana la 24 de telefoane inteligente pot fi conectate la un singur receptor si in plus pot fi controlate 24 de dispozitive cu un singur telefon. Transferul de date se face folosind tehnologie BT, iar echipamentul poate actiona de la o distanta de 75 m (fara obstacole in cale).
Krone a mai inscris in competitie instrumentul de configurare TET/ TEApp, care permite evaluarea rapida si exacta a informatiilor operative, tehnice si comerciale despre un vehicul, pentru o apreciere personala a configuratiilor semiremorcilor si o apreciere a diferitelor configuratii prin comparatie cu aplicatii identice deja existente. In plus, Krone Trailer Efficiency App a fost dezvoltat pentru a permite folosirea TET/TEApp de pe un dispozitiv mobil. Clientul poate sa-si configureze optim solutia de transport pentru fiecare vehicul chiar si atunci cand nu este la birou.
Acest instrument aduce beneficii majore nu doar diviziilor interne ale producatorului de vehicule, ci si clientilor, care primesc informatie si mai personalizata si raspunsuri la probleme specifice legate de configuratiile vehiculelor, pot determina configuratiile optime, pot evalua eficienta energetica, inclusiv informatiile comerciale, si pot calcula potentialul de economisire. Producatorul are posibilitatea de a defini produse standardizate pentru intrebuintari specifice ale clientilor si de a determina zonele principale de dezvoltare, iar inginerii au posibilitatea de a evalua mai bine ideile si noile dezvoltari si solutiile tehnice concrete.
Intai se alege tipul de aplicatie pentru vehiculul care urmeaza sa fie cumparat, apoi clientul poate compara diferite configuratii, din punct de vedere al consumului si/sau emisiilor de CO2, fiind aleasa cea mai eficienta pentru aplicatia acestuia.
Krone a mai concurat cu sistemul telematic Smart Collect-NFZ Pro, echipat cu modul WLAN si cu memorie interna de 10 MG pentru documente specifice operarii vehiculelor (inmatriculare, marfa, licente, rapoarte TÜV s.a.), care pot fi vizualizate si transferate intre Krone Smart Collect PRO si un telefon mobil, de exemplu, prin intermediul retelei WLAN. Portalul Krone Telematics permite dispecerului sa puna la dispozitie noi documente pentru unitatea telematica, iar aceasta le preia, totul pentru digitalizarea in cat mai mare masura a semiremorcii, astfel incat soferul sa nu mai trebuiasca sa aiba asupra lui documente de transport. Iar datorita Krone Smart Collect (care poate fi operat fie on-line, printr-un browser conventional si prin dispozitive mobile, fie local, fara acces la internet) dispecerul poate verifica in orice moment pozitia semiremorcii, starea si alte informatii despre incarcatura sau de la EBS (statusul incarcaturii, kilometraj, alarme) si de la agregatul frigorific (setari, timp de functionare, coduri de eroare s.a.), statusul usilor si temperatura din duba. Cu ajutorul acestui sistem expeditorii isi pot optimiza transportul de marfuri si isi pot spori calitatea serviciilor oferite clientilor.
Meiller propune semiremorca basculabila MHPS 44/3 – S6, pentru transport eficient si sigur de marfuri vrac, care are o ordine foarte bine stabilita pentru actionarea haionului hidraulic, a scuturilor hidraulice de protectie si a prelatei glisante electrice Meiller. Basculanta poate fi operata prin telecomanda si dispune de o valva care permite coborarea rapida a benei. Pentru aceasta semiremorca nu e nevoie de un autotractor special, deoarece controlul complet este parte a semiremorcii.
Noul vehicul sporeste flexibilitatea si domeniile de folosire, garanteaza securitatea materialelor cu ajutorul prelatei noi si inovatoare si face ca manevrarea sa fie mai usoara si mai sigura datorita coordonarii foarte bune, automate, a bascularii, actionarii prelatei, scuturilor si haionului. Utilizarea tuturor functiilor este intuitiva datorita telecomenzii cu control in doua secvente.
Schmitz Cargobull propune un sistem de camere (una pentru zonele de proximitate si una pentru continutul benei) cu aplicatie integrata, care sporeste siguranta in operare, previne in-carcarea/descarcarea gresite (deci sporeste siguranta vehiculului si a soferului) si elimina problemele legate de conexiunea dintre camion si semiremorca. Sistemul independent foloseste camera si transmisia wireless la incarcare/descarcare, cand se apropie de un finisor de asfalt, de platforme de incarcare s.a. Imaginea nu se transmite printr-un cablu la un monitor instalat permanent in cabina, ci printr-un dispozitiv mobil (telefon smart, tableta s.a.) cu Wi-Fi, aplicatia instalata pe aceste dispozitive procesand semnalul primit si afisand imaginile de pe cele doua camere, ceea ce aduce un avantaj clar legat de siguranta la incarcare, deoarece soferul nu are nevoie sa urce pe platforma sau sa stea in cabina.
Transportatorul nu are nevoie sa instaleze niciun dispozitiv suplimentar pe camion pentru a putea folosi aceste camere, intregul hardware fiind pe semiremorca si fiind disponibil imediat dupa conectarea prin Wi-Fi a camionului cu semiremorca. Acelasi lucru este valabil si cand se cumpara un camion nou – deoarece semiremorcile au de obicei o perioada mai mare de folosinta decat autotractoarele, acest sistem are avantajul ca nu se monteaza decat pe semiremorca, astfel oferind si flexibilitate in combinarea autotractoarelor si semiremorcilor din flota.
Sistemele conventionale depind de obicei de cabluri de conexiune, astfel ca apar destul de des probleme de compatibilitate intre camion si semiremorca, dar acest risc este eliminat datorita conexiunii Wi-Fi.
Pe dispozitivul mobil (telefon smart sau tableta) se instaleaza aplicatia S.KI Control, care poate fi descarcata gratuit si contine functii operationale pentru bena, ce necesita anumite accesorii pe vehicul. Dar acestea din urma pot fi comandate si independent de sistemul de camere.
Wabco propune trailerul conectat, o dezvoltare importanta, asa cum arata reprezentantii companiei, deoarece logistica incearca sa scada tot mai mult costurile si numarul accidentelor si sa creasca eficienta si confortul soferului. Compania a dezvoltat tehnologii noi, concentrate in jurul a doua tipuri de cerinte: siguranta imbunatatita si condus eficient, alaturi de eficienta vehiculului si mediu.
Deoarece lumea in care traim este tot mai conectata, noi niveluri de siguranta si eficienta pot fi atinse daca si sistemele din dotarea semiremorcilor sunt conectate, oferind informatii importante tuturor actorilor din lantul de transport. Iar cu ajutorul Wabco Business Unit Trailer System semiremorcile inteligente evolueaza spre semiremorci conectate. Connected Trailer introduce o noua generatie de tehnologii inovatoare de comunicare pentru semiremorci, oferind producatorilor acestora, operatorilor de flote, soferilor si proprietarilor marfurilor o gama larga de solutii la nevoile lor specifice de informare si control.
Connected Trailer isi propune sa optimizeze costurile operationale ale vehiculului pe intreaga sa durata de viata, sa ajute soferul prin interactiunea usoara cu acesta si managerul, sa ofere un mediu mai confortabil si mai eficient de lucru si sa puna la dispozitie informatii relevante si procesate.
Tehnologiile de comunicare introduse sunt TX-Trailerguard (o unitate telematica robusta, incarcabila si puternica ce permite conectarea cu EBS-ul semiremorcii, indiferent de marca, pentru a lua date, si cu Codurile de diagnostic in caz de probleme, care ofera o solutie rapida pentru situatiile in care e nevoie de suport tehnic pentru unul din sistemele semiremorcii), TX-Connect (platforma care proceseaza inteligent si vizualizeaza informatii cuprinzatoare de la camion, sofer si semiremorca, le decodeaza si le ofera sub forma de date care pot fi folosite de managerul de flota pentru a imbunatati operarea si a lua decizii de achizitii pe viitor), OptiLink (stabileste conexiunea Wi-Fi cu telefonul smart al soferului si ii permite acestuia sa opereze si sa monitorizeze perifericele vehiculului – suspensie, axa liftanta, presiunea din pneuri, incarcarea pe axa, partea din spate s.a. – iar Protocolul ODR, de inregistrare si stocare a datelor operationale, poate fi trimis pe mail managerului flotei), SmartBoard (panoul fix de bord si de control al semiremorcii, care ofera informatii de baza ca greutatea vehiculului, presiunea din pneuri si statusul sistemelor de operare; soferul poate actiona suspensia pneumatica, functiile axei liftante si alte functi legate de franare) si Trailer EBS E (inima intregului program, conceput pentru a conecta inteligent componentele electronice si pneumatice importante ale semiremorcii; include RSS si managementul datelor de la ODR, ceea ce ofera o analiza completa asupra folosirii vehiculului si comportamentului soferului).
Printre operatiile care pot fi controlate, monitorizate si executate de la distanta se numara OptiLock (prin deschiderea/inchiderea de la distanta a usilor marfurile pot fi controlate independent de sofer; sistemul permite sa controlezi cine, unde si cand poate deschide usile), OptiLevel (sistem simplu de suspensie pneumatica ce poate fi controlat de SmartBox, telefon smart sau de pe o maneta traditionala de pe lateralul semiremorcii), OptiTire (monitorizarea continua a presiunii din anvelope pentru a detecta pierderile cat mai devreme, astfel incat sa se evite imobilizarile), OptiFlow AutoTail (prin intermediul unei conexiuni la EBS, haionul se desface sau se strange automat la viteza optima a vehiculului, ceea ce aduce economii de 1,1 l/100 km la viteze de autostrada si elimina posibilele probleme la parcare sau la mersul cu spatele), Cooling Unit (TX-Trailerguard permite comunicarea bidirectionala cu agregatul frigorific, respectand reglementarile europene in vigoare in privinta monitorizarii si controlului temperaturii; si nivelul consumului de carburant poate fi comunicat managerului).
BPW a obtinut premiul cel mare la categoria Componente, cu 118 puncte, datorita AirSave. Sistemele moderne de monitorizare a presiunii din pneuri sunt capabile sa afiseze abaterile de la presiunea optima – fie ca o solutie de sine statatoare, fie integrate intr-un sistem telematic. Cu toate acestea, ramane deschisa problema daca si cand soferul va umfla din nou anvelopa pentru a o aduce la presiunea optima, sistemele de senzori nereusind sa rezolve automat situatia, ci sarcina poate fi realizata numai prin sistemele de control al presiunii. De obicei, aerul comprimat este directionat catre pneuri de un compresor central prin intermediul conductelor, care trec prin corpul osiei si un rotor. Pentru producatorii de vehicule astfel de solutii pot fi perturbatoare in procesele de asamblare, iar modernizarea ulterioara determina eforturi suplimentare. AirSave este o solutie complet autonoma, constand din compresor, regulator electronic, supapa anvelopei, senzori de presiune/temperatura si o sursa de alimentare, combinand avantajele monitorizarii presiunii din pneuri cu sistemele de control al presiunii.
Sistemul realizeaza compensarea temperaturii, reglaje automate la o presiune-tinta definita pentru fiecare anvelopa. Compresorul este actionat prin miscarea relativa intre ax si butucul rotii.
Cu AirSave orice defectiune, cum ar fi pierderea permanenta a presiunii, este indicata cu ajutorul unui LED. O baterie permite ca functia de afisare sa functioneze pe perioade lungi. Datorita constructiei descentralizate, este mult mai usor de localizat defectiunea (care anvelopa e deteriorata). Compresorul va umfla in mod activ anvelopele numai daca detecteaza o pierdere de presiune, mentinand astfel uzura sistemului la un nivel minim. Sunt necesari doar cativa pasi simpli pentru ca solutia sa poata fi montata ulterior pe toate axele cu discuri de frana BPW cu deviatie de 120, dar vor urma si versiunile pentru alte tipuri de axe. Sistemul poate fi legat la orice tip de anvelopa/janta.
Prin noul sistem AirSave costurile de operare se reduc prin cresterea numarului de kilometri parcursi de anvelopa si prin scaderea consumului. De asemenea, acesta contribuie si la reducerea emisiilor de CO2.
Firestone s-a clasat al doilea, cu Air Damping, care a obtinut 108 puncte. Sistemele de suspensie traditionale au la baza unitati separate de arcuri si amortizoare hidraulice. Modulele hidraulice insa sunt expuse uzurii, fiind influentate de mediu, ceea ce reduce capacitatile de amortizare in timpul vietii remorcii, in vreme ce tehnologia utilizata anterior la amortizorul pneumatic oferea amortizare doar intr-un interval cu frecventa limitata, caz in care controlul miscarii osiei este compromis, conducand la forte nedorite asupra elementelor suspensiei, sasiului si anvelopelor.
Firestone Air Damping abordeaza toate aceste provocari care apar la suspensiile traditionale, toate caracteristicile de amortizare fiind acum integrate in suspensia pneumatica pe arcuri, in parteneriat cu VDL Weweler dezvoltand o suspensie unica ce integreaza optim un modul de suspensii pneumatice, care nu contine niciun fel de supape sau alte elemente de miscare, oferind astfel o performanta constanta de amortizare pe intreaga durata de viata a sistemului. Prin utilizarea aerului ca mediu de amortizare si a principiilor de multiplicare a volumelor, modulul ofera o amortizare proportionala a sarcinii, atat pe sasiu, cat si pe axa de miscare. Acest lucru asigura un contact optim al rotilor pe sosea in toate conditiile de incarcare, oscilatiile nedorite pe suspensie si sasiu fiind minimizate. Suspensia utilizeaza principiile oferite de proprietatile cinetice ale debitului de aer in disiparea energiei, viteza de curgere a aerului intre multiplele camere legate fiind reglementata in diferite domenii de frecventa. Utilizand metodologia V-Cycle, principiile tehnologice au fost dezvoltate la nivel de sistem intr-un mediu controlat, folosind simularea si testarea in laborator, dar si pe drum. Sistemul a fost apoi evaluat pe o diversitate de remorci utilizate in diverse conditii, printre altele si pe o cisterna si un sasiu cu container D-Tec, utilizatorul final fiind implicat indeaproape pentru a determina beneficiile acestui sistem.
Principalul avantaj este un TCO optimizat: sistemul usor duce la un consum mai bun sau la cresterea sarcinii utile, iar componentele mai putine si uzura mai mica inseamna costuri reduse de mentenanta. Siguranta este crescuta, iar uzura suspensiei si a anvelopelor, redusa.
La fel de importanta este si usurinta in servisare, produsul putand fi montat ca un arc pneumatic normal, fara sa necesite vreo instruire speciala pentru prima instalare. Conceptul de sistem modular il face potrivit pentru diferite configuratii, permitand sa fie montat si pe remorcile deja in uz.
Chéreau a fost al treilea, cu 100 de puncte, datorita CityLight, care permite livrari nocturne mai sigure.
Din ce in ce mai multe livrari urbane sunt realizate noaptea pentru a decongestiona traficul de peste zi, insa o noua problema de siguranta apare in acest caz: de a vedea si a fi vazut.
Dezvoltat in parteneriat cu Vignal, CityLight de la Chéreau este un sistem de iluminare patentat care ajuta ca livrarile nocturne sa fie eficiente, dar si sa se realizeze in siguranta.
Utilizand tehnologia LED si integrat pe partea de sus a cadrului din spatele vehiculului, CityLight asigura dublarea functiilor de avertizare si de directie, cu lumini intermitente de avertizare, oferind insa si o lumina puternica de lucru, pentru incarcare si descarcare sigure.
Sistemul este usor de utilizat si intuitiv: avertizarea functioneaza prin utilizarea unui buton, functiunile de avertizare si semnalizatoarele beneficiind de un „afisaj“ ce ruleaza. Luminile de lucru intra automat in functiune atunci cand motorul este oprit si liftul din spate este deschis.
Solutia economica din punct de vedere al consumului de energie va fi disponibila pe 99% dintre vehiculele comerciale Chéreau, productia urmand sa fie demarata la 1 ianuarie 2017.
Podelele anti-alunecare KCN (01 si 09) sunt certificate DEKRA VDI 2700/14 si testate de Institutul Fraunhofer IML pe termen lung. Pe suprafetele noilor podele sunt amplasate placi diferite realizate din lemn, metal sau ma-terial sintetic, ce pot fi acoperite cu substante speciale antialunecare, aplicate prin diferite metode. KCN-01 poate fi aplicat si direct pe podelele remorcilor printr-o metoda speciala de sprayere.
Este un mod simplu, eficient si cu economii de timp si bani pentru securizarea marfii. Podelele antialunecare propuse de KCN optimizeaza securitatea marfii, astfel incat aceasta sa ajunga sigur si la timp la destinatie. Avantajele sunt evidente: nu se pot produce greseli la incarcare sau aceasta nu se poate face incomplet, dar nici nu pot fi uitate sau furate sistemele de securizare. Apoi, pe langa cheltuielile de depanare si de imobilizare mai mici, si riscul accidentarilor este redus semnificativ. Optional, marfa necesita sa fie securizata numai impotriva inclinarii.
Coeficientul de frecare este crescut, de pana la 0,8, chiar si atunci cand podeaua este umeda. Acoperirea ofera si protectie anti-coroziune, fiind rezistenta la acid/alcalinitate si sare, dar contribuie si la un transport silentios, potrivit normelor PIEK Olanda.
In conditiile in care podelele mobile rezistente la uzura si coroziune, dar in acelasi timp cu greutate redusa, sunt destul de inaccesibile, Dura-Floor de la Knapen Trailers propune o solutie care sa asigure cel mai redus cost de proprietare.
In majoritatea statelor europene transportul deseurilor se realizeaza din ce in ce mai mult cu remorci cu podele mobile, iar principala problema vine din faptul ca anumite com-ponente rigide, precum otelul, sticla, piatra etc., provoaca o uzura puternica a podelelor obisnuite din aluminiu. Din acest motiv, o podea de 1 cm trebuie inlocuita de 1-2 ori pe durata de viata a remorcii, costul acesteia fiind cuprins intre 6.000 si 9.000 de euro. Insa Dura-Floor a rezolvat aceasta problema, rezistenta puternica la uzura aducand economii de 15.000 de euro proprietarului, profitabilitate care se reflecta si in emisii reduse de CO2. Dura-Floor face posibil si transportul unor produse vrac, precum nisip, piatra de cariera sau span.
Dura-Floor poate fi utilizat la toate remorcile cu podea mobila, chiar si la cele deja existente, operarea fiind similara cu a celorlalte podele mobile.
Datorita cadrului de sprijin sectionat (canelat) din spate, realizat de Kögel pentru semiremorci si cutii mobile cu acoperis liftabil, el se poate ridica la 3.300 mm atunci cand portalul este inchis. Anterior, acest lucru era posibil numai cu usa din spate deschisa, ceea ce necesita o distanta suficienta fata de obiectele din spate. Mai mult, acoperisul poate fi ridicat chiar si cu portalul deschis. Ca rezultat, marfuri cu inaltimi de 3.000 mm sunt usor de incarcat si descarcat, chiar si prin spate.
La deschiderea portalului, un mecanism care consta dintr-un cablu de otel cu bolturi de fixare se activeaza automat cu ajutorul unei curele de tensionare, permitandu-i cadrului sa se ridice. Acest sistem automat este inteligent integrat in interiorul peretelui cu prelata din spate, fara nicio componenta aditionala, ceea ce ii permite soferului sa incarce si sa descarce cu usurinta prin spate, rapid, fara o interventie manuala greoaie. Noul cadru asigura o functionare flexibila a acoperisului, independent de spatiu si de situatia de incarcare preferata (lateral sau spate). Solutia patentata este montata pe Kögel Swap Mega.
Krone propune usa glisanta actionata electric, pentru livrari rapide (pentru vehiculele CEP), care sprijina angajatii in mai multe moduri diferite, permitandu-le livrari rapide si mai eficiente. Sistemul este in mod particular compact, deci nu exista pierderi din inaltimea la interior, comparativ cu usile glisante actionate mecanic. In plus, deschiderea de minimum 800 mm este inca disponibila. Pe de alta parte, sistemul de blocare laterala si manerul exterior nu mai sunt necesare.
Usile mecanice din industria coletelor care necesita miscari rapide implica folosirea eficienta a timpului si manipulari complicate. Noua usa electrica se deschide si se inchide in doua secunde si se blocheaza automat in acelasi timp. Din motive de siguranta a fost integrat in directia de deschidere si inchidere un sistem de detectare a obstacolelor si un mecanism manual de urgenta pentru blocare/deblocare, necesar in cazul unei pene de curent.
Usa glisanta este usor de operat prin utilizarea unui comutator de picior sau, ca alternativa, cu ajutorul unei chei. Sistemul nu necesita men-tenanta si este configurat pentru a fi utilizat aproximativ 10 ani (un milion de cicluri). In plus, usa glisanta poate fi upgradata pentru operare „keyless“. Cu un efort extrem de mic, usile mecanice pot fi convertite in usi electrice.
Krone Isowall inseamna greutate redusa si spatiu mai mult. Datorita configuratiei inovative a sistemului balansier, noul perete despartitor pentru remorcile frigorifice este extrem de usor de operat, tehnologia inovativa de blocare eliminand nevoia unei compensari suplimentare cu vid. Cand este pliat in jos, peretele este usor de pozitionat, ceea ce inseamna o utilizare optima a lungimii din zona de marfa. In plus, structura sistemului inovativ conduce la o greutate scazuta fara incarcatura si, simultan, la o stabilitate imbunatatita.
Configurarea balansierului (stabilizatorului) in directia de condus, in spatele peretelui separator, face ca peretele sa fie extrem de usor de inchis si de deschis, iar sistemul de blocare pozitionat in zona superioara ii permite soferului o operare mai usoara. Datorita miscarii verticale a panoului la inchidere si deschidere, peretele separator inovativ nu necesita nicio piesa suplimentara pentru ventilare sub vid. In plus, peretele este foarte usor (circa 120 kg) si cauzeaza doar o pierdere minora din inaltimea interna (aproximativ 160 mm cand este pliat). In plus, configuratia inovativa a stabilizatorului nu prezinta componente proeminente in partea de jos, cand peretele este pliat, astfel incat incarcarea este facila pe suprafata plata.
Peretele despartitor poate fi utilizat la reechiparea tuturor vehiculelor frigorifice Krone, asamblarea si dezasamblarea fiind posibila in doar 15 minute, fara scule speciale. Asta, pe langa elementele elastice incapsulate, asigura operatiuni de servisare extrem de rapide si de sigure.
Thermo King ofera o solutie de control precis al temperaturii, pe compartimente. 95% dintre clienti folosesc zonele din centru si din spate ale remorcilor cu trei compartimente de temperatura pentru a transporta produse proaspete, a caror durata de viata este mult mai afectata de orice abatere de temperatura. Caracteristica standard de control precis al temperaturii (PTC) de pe noile unitati Thermo King SLXi Spectrum pentru remorci frigorifice multi-temperatura ofera presetarea automata a controlului temperaturii, modular, astfel incat sa asigure un mediu optim si un control al temperaturii in zona centrala sau din spate.
Comparativ cu generatia anterioara, abaterea de temperatura va fi redusa cu 80% si, in functie de conditiile de functionare, se va putea mentine temperatura in compartiment cu o marja mica de +/- 0,15 OC. Functionalitatea PTC este datorata punerii in aplicare a unui ventil electromagnetic cu pulsatii de inalta frecventa, care actioneaza ca un control digital al debitului de agent frigorific. Acesta permite numai eliberarea cantitatii exacte de agent frigorific catre vaporizator, la distanta, pentru a satisface nevoia de racire si de mentinere a unei temperaturi stabile si precise.
In cazul configuratiei cu trei compartimente, in mod implicit produsul sensibil va fi amplasat in compartimentul central. Totusi, compartimentul din spate poate fi usor desemnat ca avand cel mai sensibil control al temperaturii. Clientii care nu transporta produse extrem de sensibile privind temperatura (congelate sau lactate in compartimentul din spate) au posibilitatea de a dezactiva rapid functia PTC, prin intermediul tastaturii interfetei.
Pe masura ce noua functionalitate este implementata standard, clientii care folosesc modelul conventional de incarcare (doua compartimente: alimente congelate in fata/ produse proaspete in spate) nu vor necesita setari suplimentare.

Noul PTC este potrivit si pentru transport de produse medicale si farmaceutice.
Pentru a raspunde clientilor care solicita din ce in ce mai multe informatii si date despre marfa, operatiuni si echipamente frigorifice, Thermo King a dezvoltat un dispozitiv de comunicare, TK BlueBox, care permite conexiunea pe doua cai a diferitelor aplicatii si dispozitive, direct sau indirect, furnizarea de informatii simultan si in timp real cu privire la functionarea sistemului frigorific, inclusiv cele specifice ca locatia GPS, temperatura din interiorul si exteriorul remorcii, nivelul combustibilului, statusul usilor in modul operational etc.
Standardizarea telematicilor avansate stabileste un nou nivel in transport, toate unitatile Thermo King urmand sa fie livrate cu noua marca TK BlueBox ca parte a platformei avansate de telematica TracKing™ care este echipata cu tehnologii sofisticate precum Bluetooth, Can-bus, Digital I/O port, 3G connectivity.
Accesul in timp real la distanta la informatii le permite clientilor sa detecteze riscurile posibile intr-un stadiu incipient pentru a putea sa adapteze setarile de la distanta, fie direct, fie prin intermediul soferului. Controlul la distanta permite ajustarea setarilor critice, precum punctele de temperatura, modurile de functionare, ciclurile de dezghetare sau profilurile de operare (OptiSet™), precum si ON/OFF pentru a avea cel mai bun mod de functionare si pentru a minimiza riscul pierderii marfurilor.

Articole similare