Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

92 de inovatii, 7 castigatori (II)

Dupa cum mentionam luna trecuta, pentru editia 2011 s-au inscris in competitia Trailer Innovation un numar record de inovatii, drept pentru care anul acesta alte doua categorii – Mediu si Smart Trailer – s-au adaugat celor cinci deja consacrate: Caroserie si Concept (deja prezentate in numarul trecut), Siguranta, Sasiu si Componente. Daca la categoriile Caroserie si Concept pe primele locuri s-au clasat Krone – devansandu-i pe Van Eck si Wingliner – respectiv Broshuis, urmat de Schmitz Gotha si S. Cartwright, la Siguranta si Mediu, cele doua categorii pe care le vom prezenta in acest numar, castigatorii sunt Haldex Europe, urmat de Krone si AllsafeJUNGFALK, respectiv Kiesling, urmat de Thermo King si Rohr. Rezultatele au fost foarte stranse, iar castigatorii, greu de departajat.
 

SIGURANTA
 
Locul 1: Haldex
Trailer Control Module+ (TrCM+)

TrCM+ cu frana automatica de parcare impiedica posibilele incidente in timpul cuplarii si decuplarii semiremorcilor. La decuplarea unei semiremorci, de indata ce soferul deconecteaza aerul comprimat, franele de serviciu ale unitatii tractate sunt activate automat. Totusi, bazandu-se pe aceasta, soferul neglijeaza sa activeze frana de parcare a remorcii. Procedura corecta este de a trage cupla rosie care activeaza franele remorcii. A doua greseala este ca, in timpul cuplarii, cupla rosie este conectata prima, nu cea galbena. In acest caz, aerul comprimat din tractor se scurge imediat pe cablul care alimenteaza semiremorca si elibereaza frana de serviciu a acesteia. Daca soferul nu a conectat inca mecanic tractorul, remorca il poate strivi intre semiremorca si tractor sau semiremorca poate rula inapoi, amenintand traficul sau alte persoane. Noul TrCM+ Safe parking impiedica asemenea pericole cand cupla rosie este conectata inaintea celei galbene. Frana de serviciu a remorcii este eliberata, dar, in acelasi timp, cea de parcare este activata automat. Supapa de franare trece apoi in pozitia ventilare, lucru confirmat vizual prin extinderea automata a manerului rosu de la frana de parcare. Lumina verde care indica siguranta operatiei se aprinde numai daca soferul apasa butonul rosu in conformitate cu instructiunile, si astfel elibereaza supapa franei de parcare.
 
Locul 2: Krone
Sistemul pneumatic de blocare cu mecanism de siguranta interlock pentru partile laterale ale prelatei culisante

Sistemul, dezvoltat in-house, include certificat de siguranta marfii cod XL. Prin folosirea acestuia se economiseste spatiu de incarcare, deoarece sistemul se monteaza sub podea si niciun element al sau nu trece de marginea cadrului, nici in pozitie inchisa, nici deschisa. Modulele prin care se realizeaza tensionarea se pot inlocui individual, iar un sistem automat si mecanic asigura blocarea prelatei in cazul defectarii celui pneumatic. Tensiunea prelatei creeaza forte in partile laterale ale acesteia, astfel incat caroseria sa indeplineasca cerintele referitoare la rigiditate prevazute in EN 12642 Code XL. Si riscurile de accident din cauza alunecarii marfii sunt reduse, deoarece operatorul nu sta langa vehicul cand manevreaza prelata. Tensionarea pe orizontala si culisarea prelatei sunt la fel ca la seiremorcile conventionale cu prelata laterala culisanta, iar tensionarea verticala foloseste dispozitivul pneumatic rotativ de la stanga la dreapta.
 
Locul 3: AllsafeJUNGFALK
Sistem automat de fixare a incarcaturii pentru vehiculele KEP

In ceea ce priveste asigurarea bunurilor nepaletizate, in mod particular pe transporturile de pana la 7,5 t, piata nu ofera produse ideale. In cazul operarii manuale, timpul necesar pentru blocarea/deblocarea echipamentului de fixare ca, de exemplu, plase sau usi, face ca soferii sa nu utilizeze dispozitivele de ancorare. Principala inovatie a noului sistem este miscarea automata in pozitiile de blocare/deblocare, in timpul in care soferul intra/iese din vehicul. O viitoare inovatie in proiectarea produsului este utilizarea compozitelor inteligente in productia de masa a pieselor, pentru optimizarea costurilor de productie.
Astfel, prin intermediul unui design modular sunt oferite produse personalizate, potrivite pentru toate tipurile de vehicule de transport. In plus, folosind acest sistem nu ramane niciodata la decizia soferului daca asigura sau nu marfa, deoarece sistemul este automat, si nici nu exista vreo pierdere de timp prin asigurarea manuala a incarcaturii, fiind usor de adaptat pe vehicule, fara sistem cu sine. Principala valoare adaugata a acestuia este economia de timp in distributia coletelor (de exemplu, la distributia a 100 de colete se economisesc minimum trei ore).
Sistemul de fixare contine cativa montanti identici, pusi pe peretii laterali ai vehiculului. Un motor electric de 12 V (CC) actioneaza in interiorul grindei longitudinale un bloc culisant pentru miscarea verticala a unui sector al elementului de siguranta partial flexibil.
In timpul inchiderii usii din spate sau a actionarii comutatorului de catre sofer, motoarele CC invelesc coletele cu elementul de securizare prin intermediul blocurilor actionate de cabluri. Marfa, impinsa cu o forta de presiune, e fixata pe podeaua vehiculului. In timpul deschiderii usii sau a pornirii, schimbarea polului motoarelor misca elementul de siguranta catre tavanul vehiculului in pozitia de parcare. Timpul necesar pentru blocarea/deblocarea incarcaturii este de mai putin de 10 secunde.       
                    
Langerdorf
Vario-Lash

Noul sistem de securizare a incarcaturii de pe remorcile cu platforma joasa nu are montat niciun inel de fixare rigid. In locul acestora, inelele de ancorare pot fi inserate in mai multe deschizaturi ale barei longitudinale. La fixare, ochiurile se ajusteaza automat pe directia tensiunii si astfel, pentru prima data, intreaga forta de tensiune (10.000 daN) a dispozitivului de fixare vine pe incarcatura.
Cu ajutorul Vario-Lash, toate tipurile de marfuri de pe remorcile cu platforma joasa sunt fixate rapid si mai sigur. Vario-Lash este considerabil mai flexibil datorita unui numar mare de posibilitati de a plasa inele de fixare in pozitia unde sunt cu adevarat necesare. Noul sistem simplifica fixarea bunurilor, ceea ce usureaza implicit munca soferului de a fixa incarcatura. Manevrarea aditionala necomplicata reduce timpii de ancorare a marfii, aspect important pentru a obtine un timp de conducere cat mai mare. Vario-Lash este completat de pene de fixare pentru securizarea utilajelor de constructii pe roti sau pe senile, accesorii suplimentare pentru fixarea cu lanturi sau cu sufe, care cresc considerabil siguranta transportului.
Pentru utilizare, operatorul alege o deschizatura pe cadrul exterior al vehiculului incarcat, optima pentru pozitionarea inelelor de fixare. El introduce partea cea mai de jos a sistemului in deschizatura, apoi agata lantul de fixare in interiorul inelului si tensioneaza lantul. Inelul se misca liber si se ajusteaza exact in directia tensiunii lantului.
 
Wihag
Blocare automata a containerelor, cu rasucire

Self-Lock este prima incuietoare automata, cu rasucire, pentru sasiurile de containere. Sunt doua produse pe piata: incuietoarea cu rasucire conventionala si Quicklock, cu care este usor sa incui, dar care inca trebuie actionat manual. Cu Self-Lock, soferul trebuie sa faca doar o examinare vizuala, deoarece sistemul blocheaza independent, prin greutatea containerului. Aceasta este, de asemenea, valabila pentru sistemul afiliat Front-Lock.
Prin aranjarea containerului, operatiunea de blocare se face concomitent, fara griji, deoarece soferul nu are cum sa uite sa incuie. Blocarea se face cu supravegherea soferului, iar la deblocare, doar o prindere a zavorului asigura blocarea mecanismului.
 
Wabco
Trailer Immobilizer

Volumul de transport de marfa in Europa a crescut la 1,8 miliarde tkm in 2008, incluzand aici si marfuri de valoare precum dispozitive electronice, telefoane mobile, televizoare, tutun, alcool etc. Numai in 2008, conform TAPA, au fost furate marfuri si vehicule in valoare de opt miliarde de euro. In Europa sunt aproximativ doua milioane de remorci pe drum. Zilnic soferii pot cupla o remorca gresita si descopera eroarea atunci cand ajung la destinatie, cauzand probleme logistice, cu costuri neprevazute.
Remorcile devin din ce in ce mai mult depozite pe roti pentru productia just-in-time, iar beneficiarii cred ca operatorul trebuie sa protejeze marfa pe durata incarcarii.
In acest context, Trailer Immobilizer blocheaza rotile remorcii folosind un cod PIN de patru cifre, care permite soferului sa creasca protectia vehiculului si a marfii impotriva furturilor, utilizarii neautorizate sau cuplarii remorcii gresite. Trailer Immobilizer este primul astfel de sistem integrat in EBS. Cele mai obisnuite dispozitive folosite pentru o protectie similara sunt cele de blocare manuala a cuiului de cuplare sau penele pentru roti, grele si dificil de manevrat, necesitand chei fizice pentru deblocare. Sistemul include: Trailer EBS E1.5 (pentru control si monitorizare), supapa controlata pneumatic Immobilizer LACViC, SmartBoard (o interfata usor de folosit care permite soferului sa tasteze codul PIN pentru activarea/dezactivarea Immobilizer-ului) si, optional, sisteme de alarma cu avertizare luminoasa, sonora sau pe GPS. Cand sistemul detecteaza o manipulare, EBS trimite un semnal electronic care poate fi utilizat pentru a activa o alarma vizuala, sonora sau controlata prin GPS.
 
Continental
HTW2 Scandinavia
Primul pneu de iarna special pentru remorci

Continental este primul producator care ofera pneuri de iarna pentru remorci.
Pana acum se echipa cu pneuri de iarna numai autovehiculul tractor, insa cu HTW 2 Scandinavia se dubleaza numarul de pneuri eficiente pe timp de iarna, ceea ce constituie o contributie importanta la cresterea sigurantei.
Datorita unei noi configuratii a profilului nervurilor, cu umeri lati si deschisi si cu un mare numar de lamele transversale, pneul HTW 2 Scandinavia are aderenta foarte buna atat pe suprafetele umede, cat si pe cele inghetate ale carosabilului, fara a prezenta dezavantajele rezistentei marite la rulare ale unui profil bloc, grosier.
Rezultatele sunt o foarte buna stabilitate si mentinerea directiei remorcii chiar si in conditii extreme de iarna. Aderenta optimizata ajuta la reducerea la maximum a cazurilor in care autotractorul sau remorca ies in afara benzii de circulatie in curbele abordate cu viteza prea mare sau din cauza unor portiuni de gheata aparute pe neasteptate. Profilul tetraedric tridimensional imprimat in canalele longitudinale impiedica in mod eficient captarea pietrelor.
In plus, pe parcursul duratei sale de utilizare, pneul isi modifica forma benzilor de rulare datorita profilului cu doua faze. Dupa uzarea primei faze, deschiderile transversale se inchid intr-o structura de canale cu rezistenta redusa la rulare. In felul acesta, noul pneu de remorca devine, de-a lungul duratei sale de utilizare, un pneu optimizat pentru diverse conditii de lucru.
Pneurile pentru remorci HTW 2 Scandinavia sunt disponibile cu dimensiunile 385/65 R 22.5 si 385/55 R 22.5.
 
Modulasi GmbH
Sisteme de securizare a incarcaturii

Fie ca este vorba de profile, rafturi metalice sau grilaje, conceptul modular de securizare a incarcaturii este o alternativa ieftina, inteligenta si practica a metodelor standard. Modulasi sprijina companiile de logistica in ceea ce priveste siguranta marfii pe sosele, cale ferata sau pe mare. Sistemul asigura flexibilitate prin multe puncte de legatura continue, astfel incat chiar si incarcaturile partiale pot fi asigurate, fara ca diversitatea marfii sa fie o problema.
Asigurarea incarcaturii este usor de facut, fara sa fie nevoie de constructii auxiliare costisitoare. Creste si siguranta lucratorilor si se reduce riscul de accidente si deteriorari, inclusiv in cazul marfurilor periculoase.                     
 Datorita manevrarii simple si rapide pot fi reduse costurile si poate creste productivitatea.
Modulasi este considerat mai usor de incarcat decat produsele comparabile, iar pastrarea valorii vehiculului este garantata prin integrarea sinelor, la fel de bine ca si de posibilitatea de a realiza o mai buna distributie a marfurilor.
Modulasi are la baza trei sine dintate extrem de elastice, care vin cu accesorii special proiectate: puncte de legatura continue si sisteme de blocare pentru formarea si inchiderea nodurilor.
 
Sioen Industries
Prelata cu sistem de degivrare integrat electronic

In fiecare an au loc accidente din cauza bucatilor de gheata care cad de pe acoperisul prelatei. Acestea nu numai ca aduc serioase prejudicii autoturismelor si camioanelor, dar s-au raportat si raniri sau decese ale unor persoane. Mai multe companii au incercat sa rezolve problema prin dezvoltarea unor sisteme de degivrare, majoritatea bazate pe un sistem mecanic, de exemplu prin incorporarea unei unitati gonflabile in acoperisul camionului. Principala problema a unui astfel de sistem este aceea ca poate deforma serios acoperisul remorcii.
Sioen Industries a dezvoltat un sistem electronic incorporat in materialul prelatei. Prin conectarea acestuia la bateria camionului (24 V), caldura generata incalzeste prelata si topeste gheata sau zapada.
Sistemul de degivrare este acum integrat intr-o bucata a prelatei de circa 40×60 mm. Cand acesta e inchis, temperatura prelatei atinge nivelul celei din camera (21,3oC). Odata ce sistemul este pornit, temperatura prelatei creste rapid la 33oC (puterea este data de o baterie de 12 V). In prezent se pregatesc prototipuri mai mari (3 m2) pentru a fi testate in conditii de frig. Urmatorul pas va fi testarea sistemului in practica, prin incorporarea acestui dispozitivului de degivrare in acoperisul unei remorci.
Testele incep in aceasta toamna.
 
G. Alberth GmbH&Co
Acoperis cu grilaj pentru basculante

Prelata este intinsa in directiile longitudinale si transversale prin intermediul unui sistem de furtunuri umflate pe aer comprimat, fiind stransa in functie de tipul marfurilor si volumul ocupat.
Avantajul este ca, atunci cand inchidem prelata, aerul intra prin zonele de intindere si astfel se realizeaza o dezghetare si o uscare automata a incarcaturii. In plus, materialul prelatei este presat aproape de conturul incarcaturii. Prin presurizarea boltei superioare, prelata se inchide automat si pe directie longitudinala si transversala. Deschiderea se poate face cu ajutorul unui arc sau al unui element elastic prin intermediul unui sistem de cuplare.
 
PL Fahrzeugbau
Securizare automata a incarcaturii

Echipamentul consta din suporti operati pneumatic, care se ajusteaza singuri la latimea incarcaturii, oferind o legatura potrivita intre suprastructura vehiculului si incarcatura completa, doar printr-o apasare de buton. Acum se poate incarca la capacitate o semiremorca, de exemplu cu paleti de bauturi racoritoare, fara pierdere de timp si cu o umplere maxima a cavitatilor, ceea ce duce la eficienta si siguranta mai mari. Pentru ca echipamentul de siguranta este integrat in stalpi, se poate potrivi pe inaltimile necesare. Transmiterea de aer la cilindrii pneumatici este asigurata prin cuplaje cu conexiune rapida, in peretele lateral sau in cel din spate, ceea ce previne deteriorarea tuburilor de aer in timpul incarcarii/descarcarii.
Pentru a atinge o latime maxima a incarcaturii, se pot schimba rapid suportii originali, ajustabili automat.
 
Wabco
TailGUARD

Este un sistem unic de asistenta a soferului atunci cand camionul cu o remorca sau mai multe da cu spatele. Exista mai multe versiuni, in functie de diferitele tipuri de remorci si aplicatie.
TailGUARD Light este o versiune minima care permite plasarea camionului cu spatele la rampa de incarcare. TailGUARD se foloseste pentru incarcarea la platforma, iar TailGUARDMAX este cea mai sofisticata versiune, care indeplineste normele ISO 12155/DIN 75031. TailGUARD este o combinatie a trei noi tehnologii dezvoltate de Wabco: EBS de a doua generatie (franeaza independent, pentru a obliga soferul sa incetineasca atunci cand da cu spatele la viteze mai mari de 9 km/h si opreste remorca automat la o distanta programabila de la 30 pana la 100 cm fata de obiectele din spatele ei), Trailer Remote Control Unit (montata pe bordul camionului, arata distanta fata de obiectele din spatele remorcii) si ELEX, care contine un soft pentru reglarea suspensiei pneumatice si permite EBS sa activeze functiile aditionale disponibile prin programele Intelligent Trailer si Zero Accident.
TailGUARD contribuie la reducerea semnificativa a accidentelor la mersul cu spatele, situatie care provoaca pana la 40% din accidentele in care sunt implicate vehiculele comerciale. Cand da cu spatele, soferul de camion nu poate vedea si nici aprecia corect distantele pana la obiectele din spatele remorcii, mai ales atunci cand manevreaza vehiculul cu viteza. TailGUARD se activeaza automat cand schimbatorul cutiei de viteze este trecut in marsarier. Luminile de gabarit din spatele remorcii se aprind intermitent si un claxon aditional avertizeaza oamenii asupra manevrei. Sistemul poate fi trecut pe mod silentios atunci cand se activeaza pe timpul noptii.
Pe displayul telecomenzii este evidentiata cu verde, galben sau rosu distanta pana la obiectul cel mai apropiat (de la 4 m, distanta maxima). Cand remorca ajunge prea aproape de un obiect, claxonul emite semnale auditive mai frecvente, ca si telecomanda, iar la o distanta prestabilita, intre 30 si 100 cm, sistemul opreste automat remorca, iar aceasta poate fi astfel trasa rapid la doc cu o precizie de cativa centimetri, fara a risca eventuale pagube.
 
Dynatex
Carapax Rail

Pana acum, cablurile mecanice, franghia sau tevile metalice au fost utilizate pentru ranforsarea unei constructii de acoperis, pentru a certifica semiremorca multimodala conform standardelor EN 12642 cod XL. O semiremorca utilizata in transportul multimodal are de obicei o prelata din PVC acoperita cu aramida, material folosit si la prelata, astfel incat scanteile care cad de la lantul de prindere a franghiei de sus nu aprind gaurile de la prelata acoperisului.
Carapax Rail este o generatie noua inovativa de sistem de ranforsare a acoperisului, care combina cablul metalic si acoperirea cu aramida intr-un singur produs. Carapax Rail foloseste o constructie compozita paraaramidica integrata in material pentru a raspandi toate fortele laterale de la caroserie pe lungimea totala a acoperisului, oferind astfel o rigiditate superioara caroseriei. Un strat de fibra de sticla este integrat in Carapax Rail in timpul procesului de productie, ca alternativa la PVC-ul acoperit cu aramida, ceea ce face prelata de acoperis Carapax mai ieftina decat combinatia vechilor cabluri de otel cu material PVC cu aramida.
Astfel, in spatiul de marfa nu atarna niciun cablu sau franghie cand se deschide acoperisul. De asemenea, distributia mai buna a fortelor laterale pe fiecare stinghie a acoperisului limiteaza ruperea acestuia sau a cablurilor. Pentru ca ranforsarea este integrata in materialul din care se face acoperisul, operatiile de deschidere/inchidere a acestuia se fac mai usor si mai sigur decat in cazul sistemului cu tuburi din tevi de otel.
 
TS (Titgemeyer Group)
BISON SafeSide, siguranta optima pentru vehiculele cu prelata

Bison SafeSide ofera controlul blocarii marfurilor din interiorul vehiculelor cu prelata, permitand in acelasi timp utilizatorului sa imparta zona de incarcare in sectiuni. Stantarile elementelor de ridicare si ale placilor care fac parte din sistemul Bison SafeSide permit utilizatorului sa foloseasca alte metode de control al incarcaturii in afara de chingi, sa foloseasca elementele de control existente (ca stalpii de sustinere iesiti in afara caroseriei) si sa adapteze vehiculele cu prelata existente la sistemul SafeSide.
Planul de distributie a incarcaturii specifica utilizarea compartimentelor de incarcare, care in mod curent nu este posibila la vehiculele cu prelata. Sistemul permite controlul blocarii marfii si/sau formarea sectiunilor de incarcare. Toate variantele/echipamentele (stalpi de sustinere, bare de blocare, sisteme interioare de fixare etc.) pot fi folosite in scopul controlului marfii.
Noul sistem consta in „placi de control” al marfii (otel sau aluminiu), inserate in buzunare pe pilonii/peretii sau in spatele peretelui frontal. Acestea sunt echipate cu o gama larga de combinatii de stantari pe intreaga lungime, constand dintr-un orificiu rotund de 20 mm, unul de 25 mm si unul de 13×61 mm (conforme cu majoritatea dimensiunilor zonelor de control al marfii folosite in mod uzual). Aceasta combinatie de stantari permite ca placa sa fie inserata in orice pozitie, astfel corespunzand, pentru prima data, normelor privind blocarea incarcaturii.
In functie de aplicatie, exista sisteme construite fie din  otel, fie din aluminiu (ultima consta dintr-o sectiune a profilului de piramida proiectata sa permita utilizarea catorva placi de control suprapuse).
 
Rodriguez
Chinga OCS

OCS isi aduce contributia la o ancorare optima, stabilind standarde inovatoare cu functia Easy-Open. Printre certificarile uzuale specifice produsului conform normelor Dekra pentru componentele prelatei laterale, compania garanteaza respectarea standardelor conform regulilor BKTEX si DIN-EN 12641-2.
Functia unica a Easy-Open evita deschiderea chingii fara o operare manuala intentionata. Sistemul de siguranta previne astfel deschiderea neintentionata a cataramei, garantand o strangere optima, aceasta fiind marea diferenta fata de chingile conventionale.
Chinga OCS poate fi deschisa cu un arc sau cu chinga in bucla. Arcul poate fi deblocat cu o trecere usoara in jos, iar catarama se va deschide, ca de obicei, doar cu o miscare a mainii. La fel de usor, catarama se poate deschide prin tragerea in jos a chingii cu bucla, deblocandu-se astfel mecanismul arcului, urmand ca deschiderea cataramei OCS sa se realizeze cu bucla chingii.
 
Ackermann Oschersleben
Sina de ancorare heavy-duty

Este o sina de ancorare inserata central in spatele vehiculului, pentru a securiza incarcatura in toate directiile. Zona destinata marfii poate fi utilizata optim prin legarea incarcaturii insisi. In plus, pene rigide pot fi introduse in sina de ancorare pentru „trafic greu“, pentru a mentine pe podea incarcatura grea si a o impiedica sa se deplaseze inspre peretele frontal al semiremorcii.
In acest fel, se pot ancora marfurile si atunci cand nu exista in interiorul vehiculului posibilitati de ancorare, pentru a evita folosirea cadrului exterior pentru ancorarea marfii.

Wihag
Sistem de blocare a cuiului de cuplare

Pentru a evita furtul semiremorcilor parcate, Wihag a dezvoltat un sistem de blocare a cuiului de cuplare, accesibil din lateral, pentru ca soferul sa nu se murdareasca la blocare/deblocare. Pentru aceste operatiuni se poate folosi orice „cheie” mecanica sau electronica.
 
AllsafeJUNGFALK
Factor 4

Factor 4 asigura simplificarea aplicatiei de ancorare printr-o forma adecvata la incarcatura, rapida si usor de manevrat, oferita intr-o mare diversitate.
Este un sistem rapid, care se poate folosi in orice aplicatie, ofera confort (manevrare usoara si intuitiva) si siguranta (multiplica de patru ori capacitatea de blocare, garantand siguranta incarcaturii).
Exista indicatii ale capacitatii de incarcare pe fiecare produs (greutatea marfii impartita la patru da capacitatea ce trebuie asigurata, cu conditia ca frecarea sa fie mai mare de 0,25 µ).
 
 
MEDIU
 
Locul 1: Kiesling Fahrzeugbau
Reciclarea spumei termoizolante

Circa 90% din materialele utilizate pe caroseriile frigorifice pot fi reciclate, inclusiv materialele din panourile vechi, care pot fi cu usurinta separate si utilizate ca materiale reciclabile. In proces, spuma este strans presata si folosita din nou ca un substitut al lemnului in noua productie.
Solutia propusa de Kiesling rezolva problema evacuarii si depozitarii deseurilor la sfarsitul duratei de functionare, intr-o maniera ecologica si fara costuri de evacuare sau de redistribuire a deseurilor, datorita costurilor reduse de reciclare.
Productia caroseriilor frigorifice pentru distributie incepe cu spumarea panourilor la fabrica moderna din Tomerdingen, in apropiere de Ulm. Stratul de la suprafata si spuma au fost proiectate special pentru a asigura separarea usoara la sfarsitul duratei de folosinta.
Spuma indepartata este strans presata printr-un procedeu special si refolosita direct ca substitut pentru lemnul utilizat la ranforsari in noua fabricare a panourilor. Simultan se produce imbunatatirea greutatii suprastructurii, iar durata de viata creste datorita unui factor K constant.
 
Locul 2: Thermo King
CT 15 Spectrum

CT 15 Spectrum este un agregat frigorific multitemperatura care utilizeaza tehnologia inovativa de racire Cryotech, ce foloseste R-744 si CO2 drept agenti frigorifici intr-un sistem cu circuit deschis. Lansarea acestei tehnologii ofera clientilor posibilitatea de a minimaliza impactul asupra mediului, inclusiv emisiile de zgomot si CO2. R-744 este un produs-deseu rezultat din mai multe procese industriale, printre care productia de fertilizatori si rafinarea uleiurilor, astfel ca producatorul trebuie sa capteze R-744, care altfel s-ar elibera in atmosfera, si sa-l distribuie utilizatorilor dupa curatare si lichefiere. Prin comparatie, productia de azot lichid necesita de trei ori mai multa energie pentru a produce o cantitate echivalenta. Utilizand R-744 lichid in sistemul de refrigerare Cryotec se obtine o operare cu zero emisii si nivel foarte redus de CO2, mult mai ecologica decat un agregat diesel sau unul bazat pe injectare de azot criogenic.
Intr-o flota tipica de 50 de vehicule, noile agregate frigorifice asigura economii anuale de circa 190.000 l de motorina si o reducere a emisiilor de CO2 de peste 500 kg.
CT-15 Spectrum emite numai 56 dB, fiind astfel cu 60% mai silentios decat prevad recomandarile PIEK. Gratie acestei tehnologii, care exclude necesitatea unui condensator, capacitatea unitatii nu necesita schimburi cu temperatura ambientala. De asemenea, in lipsa unui motor diesel, capacitatea unitatii este independenta de modul de operare (in mers sau stationare). Sistemul permite ajungerea mai rapida la temperatura dorita si un control precis al temperaturii in cazul curselor cu descarcari multiple.
Absenta oricarui motor, compresor sau a unor componente grele asigura o constructie compacta si usoara comparativ cu un sistem de refrigerare diesel. Acest lucru imbunatateste distributia greutatii in duba, manevrabilitatea si uzura anvelopelor. CT-15 cantareste numai 145 kg, cu 700 kg mai putin decat orice agregat frigorific conventional. Consumul de combustibil este astfel redus, in timp ce cheltuielile de operare si emisiile motorului sunt optimizate. R-744 nu este singura solutie criogenica disponibila, dar, spre deosebire de alte sisteme care injecteaza agent frigorific lichid in spatiul destinat marfii, sistemul Thermo King permite circulatia aerului in spatiul de incarcare, lucru esential pentru bunurile proaspete.
 
Locul 3: Rohr Nutzfahrzeuge
Canalul lung de legatura dintre camion si remorca

Pentru incarcarea si descarcarea la rampa, autosasiul carosat cu duba izoterma si remorca cu axa centrala sunt unite automat la o apasare de buton, prin intermediul unui dispozitiv hidraulic. Astfel, usile separatoare se deschid automat si se creeaza o unitate (similara unei semiremorci), care permite asezarea a 37 de paleti. Soferul poate opera inchiderea ambelor vehicule fara a parasi cabina si poate realiza controlul remorcii prin intermediul unui monitor, atunci cand se parcheaza la rampa. Acest lucru economiseste timp si este foarte comod pentru sofer.
Trecerea dintre camionul cu temperatura controlata si remorca este izolata cu un manson de cauciuc, astfel ca pierderea de temperatura din vehicul si din depozitul frigorific poate fi tinuta la minimum in timpul incarcarii si al descarcarii. Acest lucru aduce economii de energie si reduceri ale emisiilor de CO2. In plus, are si avantajul de a   oferi protectie la ploaie si zgomot in timpul incarcarii/ descarcarii. Cu aceasta noutate, procesul de incarcare este optimizat, iar eficienta transportului este crescuta, oferind si o maxima protectie a mediului. In plus, canalul care face legatura dintre camion si remorca este echipat cu usi despartitoare operate electronic si lampi pe LED.
 
STAS NV
Semiremorci cu hayon si protectii parabiciclisti

V-STREAMLINE complet din aluminiu aduce o revolutie in lumea remorcilor, dupa succesul lansarii modelului TPX (35 m3), cu economii de combustibil de pana la 7%. V-Streamline utilizeaza tehnologia aeronautica si permite o reducere de pana la 10% a consumului de combustibil, datorita unei usi speciale de-a lungul partii interioare a peretilor si a tehnologiei unice a fustelor laterale (protectie parabiciclisti). Alegerea unica a materialului il face aproape indestructibil, in cele mai multe cazuri dubland astfel profitul companiei de transport. Tehnologia speciala de izolare reduce masiv zgomotele la rulare, iar salvarea vietilor prin reducerea accidentelor fatale de bicicleta a fost scopul inovatiei inca de la inceput. Aceasta abordare complet noua este gata de lansare in productie.
In plus, in colaborare cu cel mai mare specialist din lume in spuma, Recticel, o spuma speciala, izolatoare fonic, a fost plasata peste tot in interiorul sasiului. Ea protejeaza si constructia, evitand lipirea prafului, fiind in acelasi timp si un element de incetinire a arderii in caz de incendiu.
Protectiile parabiciclisti se pot ridica si autosustine, astfel incat fiecare zona a sasiului devine usor accesibila. Cand remorca merge fara marfa, canaturile de usa ale hayonului cu flux deschis de aer se ridica foarte usor, cu ajutorul arcurilor cu gaz, integrate in balamale. Dupa deschiderea completa a canaturilor de usa spre interior, acestea pot fi fixate in podeaua si in sina de sus a caroseriei intr-un mod rapid si usor.
Sistemul este proiectat pentru reducerea consumului de combustibil atunci cand vehiculul circula fara marfa, fiind destinat in special dubelor de volum mare. Acesta are un dispozitiv de blocare mai simplificat si mai sigur, componente fixate cu surub si o emisie mai mica de CO2. In plus, si remorcile cu usi standard, universale, pot fi echipate acum cu noul hayon.
 
Krone
Semiremorca cu doua axe optimizata ca greutate

SZP 20 eLUB-CS este eficienta din punct de vedere energetic, fiind dezvoltata in-house, dar si cu sprijinul Michelin si MAN. Aceasta are prelata EasyTarp, manevrabila si blocabila pneumatic, a carei operare dureaza cu 70% mai putin decat la alte modele, si care este mai sigura pentru sofer, deoarece o actioneaza de la sistemul central de blocare din fata vehiculului si nu poate fi lovit. Modelul este echipat cu kit pentru scaderea consumului de combustibil si anvelope optimizate, de dimensiune standard, 385/65 22.5. Semiremorca are aceleasi dimensiuni ca un model standard si se caracterizeaza prin aerodinamica imbunatatita, fara catarame si curele cu clichet, avand ca rezultate reducerea rezistentei la rulare si a puterii pe care este nevoie sa o furnizeze autovehiculul, o economie de energie de pana la 20%, emisii mai mici de CO2 si costuri scazute de operare. Semiremorca poate face parte dintr-un ansamblu cu greutate totala de 38 t si permite o sarcina utila de 25 t daca se foloseste un vehicul motor usor.
 
Frigoblock Grosskopf
Masina frigorifica de transport pentru autosasiuri

Este prima unitate de refrigerare cu doua etape, multi-temperatura FK/FD 35, care utilizeaza propan, un refrigerant natural, ecologic, cu un consum de combustibil mai mic cu 75% fata de cele traditionale. Este pentru prima data cand vaporizatoarele aditionale din spatele autocamionului si din remorca sunt aprovizionate de un circuit separat de apa racita. Propulsia hibrida, comandata electronic, actioneaza sincronizat prin CAN bus cu circuitul de actionare al camionului. De asemenea, pentru prima data, trei vaporizatoare si doua condensatoare extrem de largi au fost integrate in camera Frigoblock, montata in afara spatiului de incarcare.
Vehiculul ofera o crestere a capacitatii de refrigerare cu 100-200%, garantand mentinerea lantului rece chiar si in interiorul masinilor de distributie cu temperaturi multiple, divizate longitudinal, cu deschideri frecvente ale usilor.
Durata de functionare si siguranta sunt imbunatatite, costurile de service si instalare fiind cu pana la 50% mai mici prin utilizarea a maximum trei vaporizatoare externe in afara spatiului de incarcare.
In timpul circuitului de refrigerare in doua etape, compartimentele de congelare si de racire pot fi racite simultan, pentru prima data. Frigoblock FK/FD 35 furnizeaza puterea de refrigerare si curentul de 400 V trifazic catre autocamion si remorca, si poate fi conectat sau deconectat prin intermediul unor cuplaje cu blocare rapida si a unor conectori.
 
System Drag Reduction S.A.
Kit SDR

Cand un vehicul se misca, aerul exercita o forta de rezistenta semnificativa cunoscuta sub numele de franare aerodinamica. SDR este un echipament aerodinamic auxiliar, patentat pentru remorci care opereaza pe principiile simple ale aerodinamicitatii. Proiectat sa stea in capatul din spate al acoperisului, kitul SDR lucreaza in zona de turbulente care se creeaza in spatele remorcii, tragand aerul care se misca pe acoperisul remorcii in interior. Astfel, efectul de absorbtie produs pe remorca va reduce proportional turbulentele, ceea ce va scadea energia necesara si, implicit, consumul de combustibil.
Instalarea SDR duce la o reducere anuala de la 7.000 pana la 10.000 kg CO2 per camion, in functie de km parcursi. Principala plus-valoare este economisirea a 2.500-3.000 de euro anual din costul combustibilului. Kitul SDR poate ajuta, de asemenea, la stabilizarea partii din spate a remorcii, reducand oscilatiile in zigzag si imbunatatind astfel stabilitatea aerodinamica. SDR ajuta si la inlaturarea stropilor generati de camion/remorca, ducand la o mai buna vizibilitate pentru sofer in oglinda retrovizoare si conditii mai bune de trafic pentru vehiculele din spate.
Kitul poate fi instalat retrofit pe majoritatea remorcilor europene, cu bara de tractiune si furgoane, in maximum doua ore, neavand nevoie de mentenanta. Are un design robust si este fabricat din materiale de inalta tehnologie in sistem sandwich (plastic ASB + PUR). El poate fi taiat astfel incat sa se potriveasca pe remorci mai mici si furgoane si poate fi comandat in culoarea standard, alb, sau poate fi vopsit in orice alta culoare.
 
Goodyear Dunlop Tires
Anvelope Marathon LHT II pentru remorci

Telul inginerilor Goodyear a fost sa dezvolte o anvelopa pentru remorci cu o cat mai mica rezistenta la rulare posibila, dar care sa aiba performante mai bune decat modelul anterior in ceea ce priveste franarea pe suprafete umede si in termeni de zgomot la rulare. A fost un proiect dificil, deoarece rezistenta la franare, franarea pe umed si zgomotul sunt direct legate una de cealalta si orice schimbare a unui parametru are un efect direct asupra celorlalte.
Cu Marathon LHT II, Goodyear a dezvoltat o anvelopa pentru remorci careia tehnologia FuelMax i-a dat o rezistenta la rulare scazuta in mod considerabil fata de cea a predecesoarei. Acest lucru s-a reusit prin metode variate, incluzand un nou contur al carcasei care sa scada temperatura dezvoltata si rezistenta la rulare.
Centurile din otel imbunatatesc stabilitatea si reduc pierderea de energie. Designul revizuit al carcasei si noua structura a talonului maresc stabilitatea si reduc rezistenta la rulare. In acelasi timp, Goodyear a reusit sa reduca greutatea anvelopei cu 7,5 kg, marind cu pana la 45 kg capacitatea de transport. Designul compact al suprafetei de rulare conduce la scaderea pierderii de energie, care mai departe duce la scaderea rezistentei la rulare, si in consecinta creste economia de combustibil. Cel mai nou amestec al materialului suprafetei de rulare, care contine mult siliciu, asigura echilibrul intre rezistenta la rulare, controlul pe suprafete ude si durata de viata a cauciucului. In acelasi timp, LHT II corespunde normelor UE de etichetare care vor fi introduse la sfarsitul lui 2012, pentru fiecare din cele trei criterii. Rezistenta la rulare masurata de Goodyear pentru LHT II este de circa 3,70 kg/t (UE a stabilit ca valoarea, pentru o clasare A a rezistentei la rulare, sa fie sub 4 kg/t).
Comparativ cu predecesorul sau, noul LHT II permite economii de pana la 2.300 de euro din consumul de combustibil, pe an, pe camion. In acelasi timp, emisiile CO2 se reduc cu pana la 5.200 kg.
 
Klingler Fahrzeugtechnik
Caldura fara emisii si putere pentru aplicatii „wireless”

Sursa de putere se bazeaza pe hidrogen, folosind     celule de combustibil. Puterea electrica permanent dezvoltata este de pana la 5 kW. Sursa mobila de energie ofera un voltaj de la 12 V (curent continuu) pana la 380 V (curent alternativ). Este posibila operarea continua, nefiind necesare incarcarea sau schimbarea sursei de energie. Silentioasa, fara vibratii si noxe, sursa de putere este potrivita pentru aplicatii de salvare, stingere incendii, evenimente etc.
Pentru functionare se aduce remorca intr-o pozitie stabila si se conecteaza sursa de hidrogen cu sistemul de celule de combustibil, care devine functional in 60 de secunde.
 
Heering Transport Solutions
Caroserie aerodinamica

Caroseria, dezvoltata special pentru VW Crafter si MB Sprinter, are un design exclusiv, aerodinamicitatea aducand plus-valoare atat pentru proprietar, datorita costurilor reduse cu combustibilul, cat si pentru sofer, datorita reducerii zgomotului facut de vant in timpul mersului. In plus, este rezistenta si nu rugineste, datorita componentelor din poliester ranforsat cu aramida.
Caroseria standard nu se potriveste pe cabina si se confrunta cu o rezistenta la inaintare mai mare. Caroseria aerodinamica Heering se adreseaza cu precadere firmelor de transport mobilier, producatorilor si comerciantilor de mobila, precum si firmelor de mutari. Altii le folosesc in scopuri promotionale, precum KTM factory team din Belgia, care doreste sa sublinieze astfel profesionalismul si viteza echipei de raliu KTM.
 
AllsafeJUNGFALK
Consola silentioasa ATD in podea

Produsul reduce zgomotul in timpul ajustarii inaltimii platformelor de incarcare de la vehiculele de distributie, conform normelor PEAK, si permite incarcarea/ descarcarea cutiilor in timpul noptii in zonele rezidentiale si comerciale.           

Articole similare