Nu mai putin de 95 de autobuze Isuzu au fost achizitionate de transportatorii care opereaza traseele dintre Bucuresti si Ilfov in vederea licitatiei planificate pentru sfarsitul lui aprilie. Vehiculele sunt configurate astfel incat sa obtina maximum de puncte, conform caietului de sarcini anuntat de AMTB, iar o parte dintre ele au intrat deja pe trasee, fiind primite cu entuziasm de pasagerii care vor calatori de acum in autobuze nou-noute.
Anadolu Automobil Rom, importator exclusiv al autobuzelor Isuzu in tara noastra, a oferit pentru licitatia de trasee dintre Bucuresti si Ilfov modelele Citibus de 9,5 m si Novo Citi de 7,7 m lungime. Intrucat punctajul maxim s-a acordat mijloacelor de transport cu o capacitate de peste 50 de locuri, ambele autobuze se incadrau pentru obtinerea celui mai bun scor, astfel incat operatorii l-au putut alege pe cel mai potrivit, in functie de nevoile specifice de transport ale fiecarui traseu in parte, dar si de posibilitatile financiare, diferenta de pret intre Citibus si Novo Citi fiind de aproximativ 30.000 de euro fara TVA, in favoarea primului.
„In cadrul diferitelor comisii de dialog social organizate in legatura cu licitatia pentru zona metropolitana Bucuresti, primarii localitatilor din jurul Capitalei care au luat parte la discutii si-au exprimat dorinta de a beneficia de autobuze de capacitate mare. Avand in vedere insa faptul ca operatorii au fost nevoiti sa faca o investitie considerabila in flota de transport intr-un timp foarte scurt, cei mai multi au optat pentru modelul Novo Citi, din care s-au vandut special pentru aceasta licitatie 60 de vehicule. Lor li s-au adaugat 35 de Citibus“, a explicat Magda Pesu, director general Anadolu Automobil Rom.
Achizitiile pentru Bucuresti-Ilfov nu se opresc aici
Unele vehicule au fost livrate in decembrie 2013, insa cele mai multe au venit dupa inceputul acestui an. „Ar mai fi putut fi vandute cateva unitati, insa nu am vrut sa fim la limita cu livrarile. Toate vehiculele au ajuns la operatori in timp util, iar unii le-au introdus deja pe trasee. Oricum, din declaratiile celor care au cumparat autobuze de la noi, acestea nu acopera necesarul de capacitate de transport de pe trasee, astfel ca, dupa ce vor vedea rezultatul licitatiei si vor avea siguranta obtinerii licentelor de traseu, vor mai face si alte achizitii. Oricum, majoritatea microbuzelor care sunt acum in exploatare pe Bucuresti-Ilfov se afla intr-o stare foarte proasta, dupa cum se poate vedea cu ochiul liber. Unii transportatori au declarat ca vor incerca sa le vanda peste granita, pentru ca in tara noastra este o inflatie de microbuze second-hand la aceasta ora, iar altii nu exclud varianta sa le reconverteasca pentru transport de marfa“, a mai subliniat Magda Pesu.
Fiecare comanda lansata catre producator a fost insotita de avans, importatorul nedorind sa isi mai asume riscurile din 2008, cand au fost plasate pe piata peste 400 de unitati comandate speculativ. …