După poliția federală belgiană, care are această echipare din februarie, și alte cinci țări (Danemarca, Marea Britanie, Olanda, Polonia și Germania), acum și controlorii francezi de transport dispun de o soluție pentru a comunica de la distanță cu tahografele vehiculelor în mișcare, așa cum anunță Les Routiers. Informația provine de la Continental France, grup din care face parte și producătorul de tahografe, care a livrat controlorilor francezi soluția DSRC (Dedicated Short-Range Communication).
Acest echipament permit verificarea a 50 de vehicule pe oră pe autostradă, deci nu mai este necesar să se oprească toate camioanele pentru încălcări ale timpilor de condus și odihnă și pentru manipularea tahografelor. De exemplu, conducerea într-una dintre ultimele 10 zile fără un card înregistrat va indica vehiculul respectiv ca potențial contravenient, și atunci nu vor mai fi examinate doar datele DSRC, ci întreaga activitate a șoferului și a vehiculului pe parcursul a 28 de zile. Lipsa înregistrării manuale necesare sau utilizarea necorespunzătoare a selectorului este înregistrată în registrul ERRU (Registrul european al firmelor de transport) ca ITG (infracțiune foarte gravă). Iar cu trei ITG/an/șofer se declanșează o procedură împotriva angajatorului.