Michelin a prezentat evoluția piețelor de anvelope și transformările strategice ale grupului la un eveniment organizat în cea mai mare fabrică de anvelope auto din Europa de Vest, situată în Cuneo, Italia.
Michelin a subliniat angajamentul său față de mediu, în special obiectivul său de a obține 100% materiale sustenabile în anvelopele sale până în 2050.
Piețele auto au trecut prin schimbări profunde în ultimii ani, obiceiurile și nevoile consumatorilor schimbându-se foarte mult în întreaga lume. Caracteristicile unor vehicule din ce în ce mai grele, mai personalizate, mai confortabile și mai sigure, precum și partajarea mașinilor sau dezvoltarea leasingului sunt semnele vizibile în acest sens. În plus, schimbările climatice și constrângerile de mediu din ce în ce mai stricte au avut, de asemenea, un impact major asupra mai multor piețe.
În acest context, Michelin este un jucător cheie în susținerea principalelor tendințe ale pieței de anvelope:
1) Odată cu creșterea greutății vehiculelor, cresc și dimensiunile anvelopelor
Această tendință are un impact direct asupra consumului și a emisiilor de CO₂ într-o perioadă de schimbări climatice și de penurie de resurse. Michelin răspunde la acest paradox cu ajutorul tehnologiei. De exemplu, prin reducerea rezistenței la rulare a produselor sale, a economisit 3,4 miliarde de litri de combustibil pe durata de viață a anvelopelor în 2021, prevenind astfel emiterea a 8,7 milioane de tone metrice de CO₂ în comparație cu 2010. Michelin își continuă obiectivul său până în 2030, îmbunătățind această eficiență energetică cu încă 10%.
2) Dezvoltarea puternică a pieței de anvelope „All Season” în Europa
Anvelopele „All Season” și-au crescut vânzările de trei ori în Europa, cu toate că au fost mult timp evitate printre șoferii europeni. Aceste anvelope sunt recunoscute în prezent pentru ușurința de utilizare și performanțele lor remarcabile, în mare parte datorită unor descoperiri tehnologice dezvoltate în special de Michelin. Pe această piață, grupul preconizează o creștere de peste 11% în următorii cinci ani. Printre factorii care contribuie la aceste cifre se numără: schimbările climatice și apariția unor ninsori imprevizibile; modificările reglementărilor europene; avantajele pentru consumator de a nu avea nevoie de două seturi de anvelope; dezvoltarea parcurilor de vehicule și a leasingului.
3) Ascensiunea vehiculului electric
Odată cu dezvoltarea vehiculelor electrice, anvelopele sunt din nou în centrul atenției, deoarece performanțele și constrângerile vehiculelor electrice impun anvelopelor cerințe mult mai mari decât cele ale vehiculelor cu motoare cu combustie. Pentru a avea performanțe bune, o anvelopă pentru vehiculele electrice trebuie să aibe patru calități esențiale: longevitate (datorită cuplului sporit în timpul accelerării și decelerării), rezistență scăzută la rulare (un factor cheie pentru autonomie), capacitate de încărcare ridicată (esențială pentru a susține greutatea bateriilor), reducerea zgomotului (deoarece 70% din nivelul de zgomot generat de un vehicul electric provine din timpul condusului, nu de la motor).
Aceste cerințe reprezintă o oportunitate unică pentru Michelin de a-și dezvolta la maximum tehnologiile și know-how-ul.