Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU: Europa se confruntă cu un deficit acut de șoferi de autobuz și autocar

Potrivit datelor publicate de IRU, Europa are 105.000 de posturi de șoferi de autobuz și autocar neocupate, reprezentând 10% din totalul posturilor vacante, cu variații semnificative în funcție de zona geografică.

În plus, transportul de călători cu autobuzul și autocarul este esențial pentru decarbonizarea Europei, emițând cu până la 80% mai puțin CO2 pe pasager-kilometru decât autoturismele private.

IRU menționează că deficitul de șoferi s-ar putea mai mult decât dubla până în 2050, dacă nu se iau măsuri. Astfel, Europa va ajunge la peste 250.000 de posturi de șoferi de autobuz și autocar neocupate în 2028. De asemenea, mult mai multe persoane se pensionează în fiecare an decât se alătură profesiei. Există preconizări că situația se va înrăutăți și mai mult după 2028. Mai exact, în următorii cinci ani, aproape 1,2 milioane de șoferi se vor pensiona.

Soluția ca acest deficit să se amelioreze, ar avea nevoie atât măsuri legislative, cât și soluții din partea industriei, pentru a aborda structural deficitul de șoferi la nivel național și european.

În toată Europa, companiile de transport cu autobuzul și autocarul pun în aplicare o gamă largă de inițiative pentru a îmbunătăți recrutarea și formarea șoferilor. Însă, industria are nevoie de soluții legislative la nivelul UE.

Articole similare

Ad