Pe 6 iulie a avut loc, la sediul Volvo Trucks de lângă București, livrarea primului dintre cele două camioane electrice FH comandate de Routier European Transport.
Cu această ocazie, Roger Alm, vicepreședinte executiv Volvo Group și președinte Volvo Trucks, a amintit că producția de serie a primului camion electric Volvo cu baterii a început în 2019 și că de atunci compania a dezvoltat șase modele – unul pentru America de Nord și două din gama medie și trei din gama grea pentru Europa, FM, FMX și FH – și a vândut peste 6.000 de unități în întreaga lume, mai ales în America de Nord, Scandinavia și Europa Centrală, „dar am început și înalte țări, și azi livrăm un FH în România, către Routier“.
Volvo Trucks are o cotă de piață de 50% în Europa și de 33% în America de Nord, „deci suntem unul dintre liderii mondiali în transformare sustenabilă și avem ambiția de a crește an de an vânzările, astfel încât până în 2030 jumătate din camioanele noi Volvo să aibă emisii zero“.
Camioanele electrice cu baterii nu sunt singura soluție tehnică a viitorului în care crede producătorul suedez, ci, în funcție de aplicație și de țara în care operează clienții, se vor folosi și vehicule grele cu ardere internă (dar nu cu motorină) și cu pilă de combustie. Însă cel mai mare procent din total îl vor reprezenta cele electrice cu baterii.
Numărul clienților interesați de soluții sustenabile de transport a crescut de la 116 în 2015 la 3.170 în 2022, iar în 2023 se așteaptă să ajungă la 4.961, printre ei numărându-se Lidl, Lannutti, Team Global Express, Posten, Ikea, Amazon, DFDS, DHL, Tesco, Mauffrey, Schenker, Korean Air Cargo, Maersk și Waberer’s.