Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 6 iulie a avut loc, la sediul Volvo Trucks de lângă București, livrarea primului dintre cele două camioane electrice FH comandate de Routier European Transport.

Cu această ocazie, Roger Alm, vicepreședinte executiv Volvo Group și președinte Volvo Trucks, a amintit că producția de serie a primului camion electric Volvo cu baterii a început în 2019 și că de atunci compania a dezvoltat șase modele – unul pentru America de Nord și două din gama medie și trei din gama grea pentru Europa, FM, FMX și FH – și a vândut peste 6.000 de unități în întreaga lume, mai ales în America de Nord, Scandinavia și Europa Centrală, „dar am început și înalte țări, și azi livrăm un FH în România, către Routier“.

Volvo Trucks are o cotă de piață de 50% în Europa și de 33% în America de Nord, „deci suntem unul dintre liderii mondiali în transformare sustenabilă și avem ambiția de a crește an de an vânzările, astfel încât până în 2030 jumătate din camioanele noi Volvo să aibă emisii zero“.

Camioanele electrice cu baterii nu sunt singura soluție tehnică a viitorului în care crede producătorul suedez, ci, în funcție de aplicație și de țara în care operează clienții, se vor folosi și vehicule grele cu ardere internă (dar nu cu motorină) și cu pilă de combustie. Însă cel mai mare procent din total îl vor reprezenta cele electrice cu baterii.

Numărul clienților interesați de soluții sustenabile de transport a crescut de la 116 în 2015 la 3.170 în 2022, iar în 2023 se așteaptă să ajungă la 4.961, printre ei numărându-se Lidl, Lannutti, Team Global Express, Posten, Ikea, Amazon, DFDS, DHL, Tesco, Mauffrey, Schenker, Korean Air Cargo, Maersk și Waberer’s.

Pe 6 iulie a avut loc, la sediul Volvo Trucks de lângă București, livrarea primului dintre cele două camioane electrice FH comandate de Routier European Transport.

Compania clujeană a demonstrat și înainte de această achiziție că își dorește o lume mai verde și mai conectată, așa cum subliniază Sales Supervisor-ul Radu Andreșan, iar investițiile sale în sustenabilitate – până acum în transport intermodal, dar de acum înainte și în transport electric – sunt bine cunoscut.

Routier are o flotă de 152 de camioane diesel, dintre care 146 sunt Volvo, și până la final de an intenționează să ajungă la 180 plus cele două electrice. Iar flota de semiremorci și de cutii mobile a ajuns la 900 de unități. Datorită eforturilor făcute până acum în direcția unui transport sustenabil, compania a reușit în 2022 să scadă cu 19.505 t emisiile de CO2.

La aceste rezultate nu se putea ajunge, așa cum declară reprezentantul operatorului clujean, fără încredere din partea clienților – „încredere inclusiv că îi putem face să fie mai sustenabili datorită echipamentelor noi și tehnologilor moderne pe care le deținem“.

Utilizând locomotive electrice, Routier face deja transport feroviar cu emisii zero, deci mai era nevoie, pentru un transport electric door to door, ca și segmentele rutiere de la începutul și finalul unei curse să se facă folosind vehicule electrice.

Și aici intervine noul camion livrat de Volvo Trucks, care va fi folosit între Baia Mare și terminalul feroviar din Curtici, pe o distanță ceva mai mare de 300 km, echivalentă cu autonomia declarată de producător. Iar al doilea camion electric urmează să lucreze în Germania, la celălalt capăt al cursei.

Volvo FH a fost ales datorită colaborării îndelungate pe care Routier o are cu producătorul suedez și încrederii în vehiculele sale și a fost și testat înainte de cumpărare. Reprezentantul Routier declară că în Europa mai sunt și alte firme care oferă transporturi door to door fără emisii de CO2, „dar sigur suntem și noi printre pionieri în această direcție“.