Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Routier European Transport: Se remarcă o contractare a transportului intermodal. Cursele spot reprezintă una dintre soluții

În ultimul an, predictibilitatea volumelor a cunoscut un declin în transportul intermodal, operatorii fiind nevoiți să apeleze la curse spot atunci când numărul de vagoane nu reușește să fie cel agreat. Reducerea amprentei de carbon, unul din avantajele majore oferite de transportul feroviar este, din păcate, doar un instrument de marketing, intens promovat în teorie, mai puțin în fapte.

Discuțiile în cadrul videoconferinței Tranzit – „Transportul intermodal din România, în pericol să deraieze? – Powered by AFLUENT și RAIL HUB“ s-au concentrat pe provocările și tendințele pieței. Bun cunoscător al acestor aspecte, Ciprian Știubea, Intermodal Manager Transmec România, a punctat că în acest punct din perspectiva sa nu mai există predictibilitate a volumelor și se observă o fluctuație, care a început în 2020 și care continută și în primul trimestru din acest an. „Uneori am impresia că sunt împotriva curentului. După ce reușești să faci rost de import, în două săptămâni rămâi fără export. Clienții nu mai pot oferi prognoze pe care să te bazezi, vorbim de consumul în vest, pentru că la noi deja la pământ“. Oficialul a explicat că pentru compania sa, anul acesta va fi unul de accelerare a promovării serviciilor de intermodal în contextul securizării lor în vederea unei posibile schimbări în viitorul apropiat. „Sunt sigur că e foarte greu să mai începem trenuri noi către vestul Europei. Știm cu toții volumele din piață, sunt în scădere și e greu să le poți atrage. Astăzi, când orice cursă expediționerii o pot rezolva foarte ușor pe bursele de transport, contează foarte mult să poți oferi stabilitate și capacitatea, ceea ce noi încercăm să facem“, a continuat Știubea, care a mai spus că în opinia sa reducerea amprentei de carbon este, din păcate, doar un tool de marketing.

Citește și: Intermodal: 2022 va fi anul caselor de expediții!

Invitat în cadrul conferinței, Adrian Petrișor, Business Development Manager Routier European Transport, a afirmat că piața de curse spot poate fi una dintre soluții, fiind folosită de compania clujeană pentru a acoperi volumele provenite din contracte. „Există o anumită balansare, atunci când volumele sunt mai mici pe contracte, reușim să suplimentăm pe piața spot. Problema e la restrângerea pieței în ansamblu“, a explicat Petrișor. Această strategie este corelată cu cea de a atrage și menține colaborările actuale prin intermediul flexibilității față de parteneri. De regulă, așa cum a afirmat Business Development Manager-ul Routier, sunt cerute volume în plus, iar pentru perioadele în care cele agreate nu pot fi oferite, se încearcă reducerea locurilor prin vânzarea lor către alți clienți.

La momentul de față, în totalul operațiunilor de transport ale Routier European Transport, companie românească cu sediul în Cluj, intermodalul reprezintă deja aproape 70%, restul de 22% fiind dat de transportul rutier exclusiv și alte 10% de operațiunile de expediții.

Articole similare

Ad