Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Av. Frederik Vanden Bogaerde: “Amenda este aceeași, indiferent dacă faceți contestație sau nu!”

În ce situație se recomandă să contești amenzile și să mergi în instanță?

În cazul unui control, agenții lasă uneori impresia șoferilor de camioane că dacă cooperează și își acceptă vina vor fi mai înțelegători și vor acorda o amendă mai mică. “Fals!”, spune avocatul belgian Frederik Vanden Bogaerde.

„Valorile sunt fixe prin lege, însă acest lucru nu îi împiedică pe polițiști să decidă discreționar ce amendă să aplice. Observăm chiar că anumite companii de transport sunt vizate cu precădere la control și pregătim reclamații documentate împotriva unor agenți de control care și-au făcut un scop din amendarea excesivă și cu țintă. Prin urmare, cine știe că a fost sancționat abuziv și se simte vizat de controale ne poate contacta. Adunăm dovezi împotriva polițiștilor rău-intenționați (în special cei din sudul Belgiei, în nord sunt mai corecți).”

Frederik vanden Bogaerde spune că este important să se strângă dovezi de la cât mai multe companii, pentru că altfel, dacă reclamația vine de la un singur transportator, nu se va susține în instanță, considerându-se un caz izolat. Și am relatat deja cazul unui polițist belgian care a acordat deja amendă unui transportator pentru că nu și-a întors camionul la 8 săptămâni în țara de origine, însă motivul invocat nu a fost acesta, pentru întoarcerea camionului autoritatea statului unde este înregistrat camionul fiind abilitată să amendeze, ci amenda a fost acordată pentru neîndeplinirea condiției de acces la profesie, printre prevederile modificate ale Regulamentului cu privire la accesul la profesie aflându-se și obligația întoarcerii camionului la bază.

Când se recomandă contestarea amenzii?

Avocatul Frederik vanden Bogaerde explică: “Depinde de la caz la caz: care sunt circumstanțele în care s-a acordat amenda, dar și cărui judecător i se va atribui dosarul. O problemă în România este aceea că nu există asigurarea de protecție juridică, prin care s-ar putea acoperi costurile cu reprezentarea în instanță. Așa, toate firmele românești trebuie să-și plătească avocații. În unele situații, într-adevăr, nu rentează să contești amenda, dar dacă s-a semnat consignația, atunci cazul merge automat în instanță și trebuie asigurată reprezentare legală. În cazul proceselor câștigate, valoarea consignației – care este variabilă, de la câteva sute de euro la câteva mii – se returnează. Se opresc doar cheltuielile de judecată, de 200 de euro. Apoi, dacă judecătorul decide în final plata amenzii minime, atunci aceasta este, într-adevăr mai mică decât valoarea consignației, însă amenda maximă este mult mai mare.”

Interviul de 60 de minute cu avocatul Frederik vanden Bogaerde este disponibil video pentru abonații revistei Tranzit la linkul de mai jos. Av. Frederik vanden Bogaerde va fi oaspetele Galei Tranzit de pe 3 noiembrie de la Cluj, care va avea printre subiectele principale de discuție stadiul controalelor în UE pe noile prevederi ale Pachetului Mobilitate: detașare, întoarcerea camionului și întoarcerea șoferului etc. Pe întoarcerea șoferului la sediul firmei la 3-4 săptămâni deja se fac controale masive în UE și amenzile acordate chiar au crescut.

În ce situație se recomandă să contești amenzile și să mergi în instanță? În cazul unui control, agenții lasă uneori impresia șoferilor de camioane că dacă cooperează și își acceptă vina vor fi mai înțelegători și vor acorda o amendă mai mică. “Fals!”, spune avocatul belgian Frederik Vanden Bogaerde. „Valorile sunt fixe prin lege, însă […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te

Citeste si: https://traficmedia.ro/politistii-belgieni-incearca-sa-smulga-prin-orice-mijloace-consimtamantul-soferilor-privind-vinovatia-pentru-a-evita-contestarea-amenzii/

Articole similare

Ad