Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ziua Globală a Tehnologiei ZF: focus pe electromobilitate

ZF și-a reafirmat obiectivul de a se concentra în continuare pe dezvoltarea tehnologiilor electrice pentru vehicule comerciale, cu ocazia evenimentului „Ziua Globală a Tehnologiei ZF“, organizat la sediul central din Friedrichshafen, Germania. În cadrul acestuia au fost prezentate sistemele de acționare integrate AxTrax 2, AxTrax 2 dual și propulsia centrală electrică duală CeTrax 2 (ultima lansată anterior) și a fost anunțată începerea producției de serie pentru noile AxTrax 2 destinate ansamblurilor de până la 44 t.

Puntea electrică AxTrax 2 maximizează spațiul disponibil pentru zona cargo sau pentru compartimentul pasagerilor, precum și pentru baterii, și crește flexibilitatea producătorului în proiectarea viitoarelor concepte de vehicule. Unitățile electrice pot fi sincronizate complet cu funcțiile cheie ale vehiculului, cum ar fi frânarea, ADAS și sistemele de conducere automată, pentru a ajuta la îmbunătățirea siguranței și eficienței la rulare. De asemenea, permite sistemelor digitale și telematice avansate să facă schimb de informații cu puntea electrică, prin sistemul CAN.

AxTrax 2 este oferită în două variante: cu motor simplu, de 210 kW, ori cu două motoare electrice integrate (AxTrax 2 dual), ce dezvoltă o putere continuă de 380 kW, fiind ideale pentru aplicații grele. Ambele modele sunt concepute pentru a înlocui motorul, transmisia, arborele de transmisie și axa convențională.

Puntea electrică poate echipa și semiremorca, nu doar autotractorul, atât cu scopul de a recupera energia, cât și pentru propulsie, crescând astfel autonomia ansamblului. De reținut faptul că semiremorca electrică poate fi folosită și pe post de sistem hibrid, în combinație cu un autotractor cu motor cu combustie internă, reducând consumul de carburant cu până la 6%.

Semiremorcile electrice sunt în curs de omologare și autorizare la nivel european, dar este important faptul că tehnologia există și este disponibilă. Și autovehiculele autonome sunt, de altfel, de mult în portofoliul ZF, așteaptând legislația necesară pentru a putea fi plasate în piață pentru aplicații specifice. În cadrul Zilei Globale a Tehnologiei, ZF a prezentat și sistemul de management termic pentru vehicule electrice, care nu numai că oferă un design mai compact al unității propulsoare, dar poate, de asemenea, să crească autonomia vehiculelor pe timp de iarnă cu până la o treime. Componentele transmisiei electrice au fost optimizate și combinate într-un sistem holistic. Pachetul de propulsie are o greutate totală mai mică cu 30% și, în acest fel, împreună cu sistemul de management termic, permite o densitate a cuplului de 70 Nm per kg de greutate a motorului. În ciuda eforturilor producătorilor de componente și de vehicule complete de a fi gata la timp cu tehnologia, în lipsa unei strategii coerente pe termen lung privind trecerea la un transport cu zero emisii și a investițiilor absolut necesare în infrastructură, nivelul de penetrare al pieței pentru vehiculele ecologice va rămâne unul extrem de redus, atrag atenția specialiștii ZF.

Articole similare

Ad