Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DACHSER pune în funcțiune primele camioane electrice în Olanda

DACHSER Olanda pune în funcțiune primele sale camioane electrice – un pas important pe drumul către livrări cu emisii zero în viitoarele „zone cu emisii zero” pentru logistica urbană (zone ZES) din Olanda, care vor fi introduse în această țară începând cu 1 ianuarie 2025.

Primul e-camion pe care DACHSER Olanda îl folosește acum în Waddinxveen este Volvo Electric FL 4×2. Cu acest camion electric pe baterii, furnizorul de servicii logistice testează utilizarea tehnologiilor cu emisii zero în operațiunile zilnice. Autocamionul a fost utilizat la Rotterdam timp de câteva săptămâni.

Cu 18 spații pentru paleți și o sarcină utilă de șase tone, Volvo Electric oferă o capacitate suficientă. Autonomia de până la 220 km, combinată cu o stație de încărcare electronică la sucursala DACHSER din Waddixveen, face ca acest camion electric să fie ideal pentru deplasările în oraș. În plus, datorită propulsiei electrice, nu numai că nu produce emisii, dar este și practic silențios pe șosea, ceea ce reduce semnificativ poluarea fonică în zonele urbane.

La începutul lunii iulie, un camion electric galben-albastru a fost lansat, de asemenea, la sediul DACHSER din Zevenaar. Acest al doilea camion, un Renault Trucks D Z.E. 16t cu autonomie și capacitate similare, se ocupă de livrările în oraș în Arnhem și în împrejurimi.

Șoferii și operatorii camioanelor electrice pe baterii au o vedere completă asupra împrejurimilor, fără a fi nevoiți să se confrunte cu unghiurile moarte. Acest lucru este posibil datorită camerelor moderne montate în jurul vehiculelor. De asemenea, aceștia au fost supuși unor cursuri speciale de formare pentru a asigura siguranța, a crește eficiența și a dobândi cunoștințe tehnice.

Pregătiți pentru viitor

Odată cu introducerea celor două e-camioane, DACHSER Olanda se pregătește pentru viitor: Toate camioanele fabricate după 1 ianuarie 2025 trebuie să fie cu emisii zero pentru a avea acces la zonele cu emisii zero din multe dintre marile orașe olandeze. Pentru camioanele existente, există o perioadă de tranziție în care camioanele Euro VI, cu o vechime de până la 5 ani în Olanda de la 1 ianuarie 2025, vor putea circula în zonele cu emisii zero până la 1 ianuarie 2030. Același lucru este valabil și pentru camioanele Euro VI cu o vechime mai mică de 8 ani până la acea dată.

„Strategia de protecție a climei pe termen lung a DACHSER merge mână în mână cu accentul tot mai mare pus pe sustenabilitate de către guverne, municipalități, clienți și industrie. Odată cu introducerea primelor noastre camioane electrice, noi, ca DACHSER Olanda, facem încă un pas spre atingerea obiectivelor noastre comune pentru a completa diferitele inițiative de sustenabilitate pe care le implementăm de mulți ani”, a declarat Stefan Raimondo, Country Manager al DACHSER Olanda.

Obiectivul pe termen lung este de a crește numărul de vehicule cu emisii zero în Olanda și în întreaga rețea europeană DACHSER, pentru a obține emisii nete de gaze cu efect de seră zero.
În prezent, conceptul DACHSER de livrare fără emisii este utilizat pentru livrarea locală fără emisii în 12 regiuni metropolitane din Europa. Cel puțin alte 10 orașe vor urma până în 2025. În Țările de Jos, utilizarea camioanelor electrice reprezintă un pas important. „Pe lângă camioanele electrice, camioanele cu hidrogen ne interesează și pentru livrările pe distanțe mai mari În prezent, efectuăm cercetări intense în acest sens, ca parte a strategiei noastre de protecție a climei”, a declarat Aat van der Meer, director general al DACHSER Benelux.

Articole similare

Ad