Datorită caracterului excepțional al anului 2020, CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a așteptat publicarea datelor statistice din 2021 pentru a relua publicarea clasamentului său anual al flotelor europene pentru transport rutier de mărfuri.
Așa cum ne amintim, 2021 a fost un an de redresare a acestei industrii, volumele fiind în creștere cu 5,5% față de 2019 atât la intern, cât și la internațional. La internațional activitatea bilaterală a crescut mai lent, în schimb cea dintre țări terțe a crescut cu 8,5% și cabotajul cu 11,2%.
Per ansamblu, transportul rutier de mărfuri din Europa se internaționalizează, conform aprecierii CNR, în sensul că transportul intern are o cotă de piață cu 6% mai mică față de 2008, volume care acum apar mai ales în dreptul cabotajului. De altfel, din 2008 încoace volumele dintre țări terțe s-au dublat și volumele de cabotaj s-au triplat, principalii beneficiari ai redresării post pandemie fiind flotele de transport din statele est-europene.
În total, conform Eurostat, în UE14 s-au transportat 1.195.917 milioane de tone-kilometru, iar în UE27 fără Malta 1.921.179 de milioane de tone-kilometru, cu 2,29%, respectiv 5,57% mai mult decât în 2019.
Polonia conduce în clasamentul volumelor de transport din Europa, cu 379.820 de milioane de tone-kilometru (19,4% din piața totală), urmată de Germania, cu 307.272, Spania, cu 270.176, Franța, cu 174.853 și Italia, cu 144.986 de milioane de tone-kilometru. La mare distanță se află Olanda, cu 70.228 de milioane de tone-kilometru, Cehia, cu 63.756 și România cu 61.849 (3,2% din total). Cele mai mari creșteri față de 2019 dintre primele 10 flote au avut loc în Cehia (+63,2%), Polonia (8,8%) și Spania (8,3%), iar singura care a scăzut este Germania, cu 1,5%. România a crescut față de 2019 cu 1,3%.