IVECO a anunțat că va produce și va comercializa vehiculele sale electrice cu baterii și vehiculele electrice cu pile de combustie sub marca IVECO. Această decizie vine în urma comunicării din luna iunie de către Iveco Group a achiziționării proprietății totale și exclusive a companiei germane rezultate din fosta societate mixtă Nikola Iveco Europe.
Camioanele electrice grele IVECO atât cele cu baterii, cât și cele cu pile de combustie FCEV sunt echipate cu o axă electrică produsă de FPT Industrial, compania care produce componentele grupului motopropulsor pentru IVECO din cadrul Iveco Group.
Bateriile sunt furnizate de Proterra, iar tehnologia pilelor de combustie și altor componente cheie este furnizată de Bosch. Aceste autovehicule concepute din start cu tracțiune electrică se bazează pe platforma IVECO S-Way, care a fost reproiectată pentru a fi capabilă să funcționeze atât cu pile de combustie, cât și propulsată de baterii electrice, datorită unei arhitecturi modulare.
Camioanele grele IVECO BEV are o autonomie de până la 500 km și dispun de o capacitate totală a bateriei de 738 kWh (9 pachete) cu o putere de încărcare de până la 350 kW, ceea ce permite misiuni de livrare de la un hub la altul, o gamă largă de aplicații regionale și chiar misiuni care necesită un kilometraj extins cu posibilitatea de încărcare în timpul opririlor obligatorii ale șoferului.
Configurația autotractor 4×2 va fi prima care va intra pe piața europeană în ultimul trimestru al anului 2023.
Camioanele grele IVECO pe pilă de combustie au o autonomie de până la 800 km. Cu un timp de realimentare rapidă de sub 20 de minute, este soluția perfectă pentru misiunea pe distanțe lungi în transportul comercial greu. Acesta poate stoca în butelii 70 kg de H2 la o presiune de 700 de bari. Datorită autonomiei sale mai mari decât cea a unui vehicul electric, camionul pe hidrogen va deveni o soluție viabilă pentru transportul pe distanțe lungi cu emisii zero.
Primele unități ale camioanelor grele IVECO pe pilă de combustie vor fi livrate în Franța, Elveția și Germania la sfârșitul anului 2023, așa cum este planificat în cadrul proiectului european H2Haul, cofinanțat de Clean Hydrogen Partnership, care vizează accelerarea implementării soluțiilor pe bază de hidrogen în industria transportului comercial și facilitarea pieței camioanelor cu pile de combustie la scară largă în următorii ani.
Ambele vehicule sunt produse în unitatea de producție din Ulm, unitatea multimarcă a grupului Iveco Group cu sediul în Germania. Vehiculele vor fi comercializate și asistate de rețeaua extinsă de dealeri IVECO, care numără 254 de puncte de vânzare și service în întreaga Europă.