Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele din contracte dintre Madrid și Paris, aproape de maximul lor istoric

Conform analizei realizate de Upply, Ti și IRU referitoare la volumele și tarifele de transport din Europa din al doilea trimestru al anului, pentru cursele de la Madrid spre Paris tarifele de transport pe bază de contract au crescut cu 0,7% față de primul trimestru, până la 1.541 de euro (1,22 de euro/km), adică aproape de maximul istoric din al treilea trimestru al anului trecut, care a fost de 1.546 de euro, și în creștere cu 1,3% față de trimestrul al doilea al anului trecut. Pe piața spot însă tarifele au scăzut cu 3,6% față de trimestrul anterior, până la 1.686 de euro (1,33 de euro/km) și cu 10,1% față de perioada similară din 2022.

Pe sensul celălalt tarifele din contracte au crescut 4,6%, până la un nou maxim istoric de 1.547 de euro (1,22 de euro/km), fiind 16,3% mai mari decât în trimestrul al doilea al anului trecut. Iar tarifele spot au crescut cu 0,7%, până la 1.512 euro (1,19 euro/km), fiind cu 1,0% mai mari decât în perioada similară din 2022. Așadar, de la Paris spre Madrid tarifele de transport pe bază de contract le-au depășit pe cele spot.

Mediul de afaceri francez rămâne sănătos și rezistent, cu o producție totală în creștere cu 2,4 puncte față de trimestrul anterior. Însă cel care contribuie la scăderea tarifelor spot pe ruta dinspre Madrid spre Paris este în primul rând consumul.

Datele de la institutul de statistică din Franța (INSEE) pentru al doilea trimestru din 2023 arată o scădere a consumului total de 1,24% față de trimestrul anterior și de 3,62% față de trimestrul al doilea din 2022. Dinspre Paris spre Madrid lucrurile stau diferit deoarece, dacă inflația din Franța a scăzut treptat, cea din Spania a fost mare în trimestrele al doilea și al treilea din 2022, deci vârful de 10,5% a fost în august anul trecut, și de atunci a ajuns la 1,9% în iunie 2023. Iar consumul se află pe un trend ascendent din august 2022 încoace. Datele disponibile pentru al doilea trimestru din 2023 arată că acesta a fost cu 2,1% mai mare decât în primul trimestru din 2023 și cu 5,8% mai mare decât în 2022, ceea ce a dus la creșterea imediată a transportului de mărfuri din Spania și la creșterea tarifelor spot. Și probabil perspectiva îmbunătățită pentru economia spaniolă a determinat creșterea tarifelor de transport pe bază de contract, chiar până la a le depășit cu 2,2% pe cele spot, deoarece clienții caută să-și securizeze capacitatea în vederea unei creșteri de volume și în perioada următoare.

Articole similare

Ad