Publicația franceză Les Routiers informează că în timpul unui control în trafic efectuat pe 12 și 15 august pe autostrada A7 au fost depistate 26 de camioane, mai ales străine, care nu au respectat interdicțiile de circulație instituite în această țară de sărbătorile legale (între ora 22.00 a zilei de dinainte și ora 22.00 a zilei de sărbătoare) și în perioada de vară sâmbăta de la 7.00 la 19.00.
Controlul a avut loc după ce pe 5 august s-a produs un accident pe N7, lângă Livron, în care două tinere au fost lovite mortal de un camion cu semiremorcă frigorifică goală. Circulația pe gol a unui camion mai mare de 7,5 t ar fi permisă numai pentru a se întoarce în regiunea de origine și în regiunile limitrofe, deci este posibil ca vehiculul implicat în accidentul fatal, care aparține unei firme cu multiple locații, să fi respectat legea – asta va determina exact ancheta aflată în curs – dar șoferul tot va rămâne traumatizat pe viață.
Redactorii Les Routiers sunt de părere că, dacă pe șoferul francez care risca încălcând interdicția pentru a ajunge acasă îl poți înțelege, pentru șoferii străini este ilogic ca, în loc să stea în parcare, să pornească la un drum de 1.200 km într-o zi cu trafic aglomerat, în care să ajungă să facă de fapt doar 300 km în 9-10 ore. Și nici salariul pentru o zi de condus în Franța nu ar merita efortul.
Publicația este de părere că legislația referitoare la interdicția de circulație pentru camioanele cu semiremorci frigorifice fără încărcătură este discutabilă, mai ales că, de când cu reforma regiunilor, ceea ce legislația numește regiuni de origine (regiunea de unde a plecat vehiculul în cursă cu încărcătură sau regiunea de intrare în Franța) și regiuni limitrofe înseamnă de fapt jumătate din Franța, unde un camion ar putea circula chiar și în perioadele cu restricții.