Mercedes-Benz Trucks a finalizat cu succes testele de vară ale modelului eActros 600 cu baterii electrice pentru transportul de marfă pe distanțe lungi. Timp de aproximativ cinci săptămâni, inginerii de testare au supus camionul electric la temperaturi ridicate de până la 44 de grade Celsius în Andaluzia, în sudul Spaniei. Domeniul de aplicare a testelor a variat de la funcționalitatea sistemului de aer condiționat la temperaturi ridicate, la performanța grupului motopropulsor electric și a gestionării termice a bateriei, până la măsurători în timpul proceselor de încărcare la stațiile de încărcare rapidă.
După finalizarea testelor, un prototip a parcurs, de asemenea, drumul de întoarcere de peste 2.000 km din Granada, via Valencia, Barcelona, Montpellier și Lyon, înapoi la centrul de dezvoltare și testare Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein, pe propriile roți. Pe 10 octombrie, eActros 600 își va sărbători premiera mondială. Vehiculul este planificat să fie gata pentru producția de serie în 2024
Dr. Konrad Götz, director adjunct al departamentului de testare globală Mercedes-Benz Trucks: „Am supus eActros 600 la proceduri de testare riguroase încă de anul trecut. După testele de iarnă în Finlanda, la temperaturi scăzute de până la minus 25 de grade Celsius și testele inițiale pe drumurile publice, autocamionul electric a trebuit acum să își demonstreze eficiența la peste 40 de grade Celsius în Spania. EActros 600 a depășit cu ușurință testele dificile. În etapa următoare, așteptăm acum cu nerăbdare să testăm în condiții reale de funcționare cu clienții noștri.”
Despre eActros 600
Un nou limbaj de design pentru cabina șoferului de la eActros 600 rupe cu aspectul familiar al seriei de modele Actros, preia elemente de design de la prototipul concept prezentat la IAA și le continuă cu linii clare și un design aerodinamic. Interiorul este, de asemenea, modernizat.
Trei pachete de baterii oferă modelului eActros 600 o capacitate totală instalată de peste 600 kWh în producția de serie, iar două motoare electrice ca parte a noului e-axle generează o putere continuă de 400 kW, precum și o putere de vârf de peste 600 kW. În plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce și variante rigide ale eActros 600 chiar la lansarea pe piață. Acest lucru va oferi clienților numeroase alte posibile cazuri de utilizare în transportul complet electric. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks proiectează eActros 600 astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate ca și un Actros convențional greu comparabil pentru distanțe lungi. Aceasta înseamnă 1,2 milioane km pe șosea pe o perioadă de 10 ani.
Bateriile utilizate în eActros 600 utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fer (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată de viață lungă și mai multă energie utilizabilă. Dezvoltatorii de la Mercedes-Benz Trucks urmăresc ca bateriile modelului de serie eActros 600 să poată fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculelor, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii. eActros 600 este planificat pentru a fi alegerea potrivită pentru clienți în ceea ce privește rentabilitatea, durabilitatea și fiabilitatea.