Noul camion electric eActros 600, cu semiremorcă încărcată la 25 t, a realizat un parcurs record, de 124,7 km în marșarier, pe pista de curse Motorsport Arena din Oschersleben, Germania. Momentul a fost monitorizat și validat de Guinness Book Records drept record mondial. Scopul acestui demers extrem de solicitant, susținut de Mercedes-Benz Trucks împreună cu partenerii săi, Blicki e.V. și PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., a fost acela de a atrage atenția asupra subiectelor legate de electrificare, siguranța rutieră și imaginea șoferilor de camion.
Marco Hellgrewe (50 de ani), din apropierea Berlinului, ofițer în Forțele Armate Germane și pasionat de camioane, a inițiat încercarea de a stabili recordul la mersul înapoi în mersul electric și a fost șoferului eActros 600.
Încercarea de record mondial a început foarte bine, viteza maximă atinsă a fost de 42 km/oră (cât este și maximum posibil în marșarier), însă, ulterior, a început o ploaie torențială, care a impus reducerea vitezei. În ciuda condițiilor dificile, eActros 600 a impresionat prin manevrabilitate, sistemul MirrorCam cu camere video în locul oglinzilor retrovizoare dovedindu-se a fi de un real ajutor. De altfel, Marco Hellgrewe a menționat că oglinzile convenționale ar fi putut ridica ceva probleme în condiții meteo nevavorabile.
Vremea ploioasă a adus provocări suplimentare, iar faptul că semiremorca și anvelopele au fost de culoare neagră nu a ajutat. În plus, mersul în marșarier în sine ridică probleme de anduranță, pentru că șoferul trebuie să fie mereu atent în oglinzi, neputând să bea apă sau să mănânce ceva, pe parcursul atâtor ore de conducere – în total, 6 ore și 23 de minute.
După validarea recordului mondial, camionul electric a parcurs aproximativ 30 de km între Oschersleben și Halberstadt, în statul german Saxonia-Anhalt, exclusiv în marșarier pe drumurile publice și sub escortă a poliției. Linia de sosire de la noul Centru Global de Piese de Schimb Daimler Truck din Halberstadt (care se va deschide oficial pe 10 iulie) a fost atinsă după aproximativ două ore, în aplauzele celor implicați, inclusiv Daniel Szarata, primarul orașului Halberstadt, și Stefan Türk, manager de șantier al Centrului de Piese de Schimb.
„Pentru mine, un vis mare a devenit realitate: să conduc o distanță lungă în marșarier pe drumurile publice cu un camion și o semiremorcă complet electrice. Aș dori să mulțumesc Mercedes-Benz Trucks, poliției și numeroaselor autorități și părți interesate pentru sprijinul lor fenomenal. Aș dori să mulțumesc în mod special orașului Halberstadt, care a demonstrat un angajament remarcabil față de proiectul nostru încă de la început”, a declarat Marco Hellgrewe.
Daniel Szarata, primar senior al orașului Halberstadt, a adăugat: „Mercedes-Benz Trucks a demonstrat într-un mod original performanțele camionului electric prin intermediul acestei campanii. Îl felicit pe Marco Hellgrewe și Mercedes-Benz Trucks pentru această realizare extraordinară. Orașul Halberstadt a fost foarte bucuros să sprijine stabilirea recordului mondial, deoarece cooperarea cu Daimler Truck este o adevărată poveste de succes. Suntem mândri că am făcut parte din acest moment special.”
Mercedes-Benz Trucks își va extinde portofoliul de camioane electrice cu baterii cu noi variante bazate pe Mercedes-Benz eActros 600. Noile versiuni ale vehiculului vor prezenta trăsăturile caracteristice esențiale ale celei de-a doua generații de e-truck proiectat pentru transportul greu pe distanțe lungi, care se distinge în special prin conceptul său tehnologic general inovator, constând în tehnologie modernă de acționare și eficiență energetică ridicată.
Punctele forte tehnologice ale eActros 600, care a fost introdus pentru prima dată pe piață anul trecut cu noul ProCabin, includ puntea de acționare electrică dezvoltată de noi înșine, tehnologia celulelor litiu-fier-fosfat (LFP) cunoscută pentru durata sa lungă de viață și tensiunea de 800 de volți la bord, precum și noul Multimedia Cockpit Interactive 2 și sistemele de asistență complete și dovedite pentru un confort și o siguranță sporite la condus. Primele modele noi vor putea fi comandate din toamnă și vor ieși parțial de pe linia de asamblare a fabricii din Wörth am Rhein în 2025.
Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks: „Scopul nostru este să impulsionăm decarbonizarea industriei cu mare viteză prin electrificarea a tot mai multe aplicații de transport. Domeniile de aplicare și, prin urmare, nevoile clienților noștri pentru camioanele electrice pe baterii sunt foarte diverse, în special în ceea ce privește sarcina utilă și autonomia. Cu noile variante, care se vor baza pe punctele forte ale eActros 600, dorim să oferim clienților noștri tot ce este mai bun din sistemul modular Mercedes-Benz Trucks și să îi sprijinim în gestionarea soluțiilor lor de transport cu baterii electrice și în mod economic.”
Portofoliul extins va include, de exemplu, tractoare cu semiremorcă și șasiuri platformă cu ampatamente suplimentare, variante cu două pachete de baterii, precum și variante alternative cu cabină lungă ale modelului Actros dovedit, în diferite forme de acoperiș.
Mercedes-Benz Trucks are camioane electrice în portofoliul său încă din 2021. Inițial, eActros 300/400 a fost introdus ca primul vehicul electric cu baterii pentru transportul greu de distribuție, urmat doar un an mai târziu de eEconic, care a fost predestinat pentru utilizarea în transportul municipal de eliminare a deșeurilor. Producția în serie a celei de-a doua generații de modele de camioane electrice de la Mercedes-Benz Trucks, cu noua navă amiral eActros 600 cu baterii electrice, a început la sfârșitul anului 2024. Din 2026, va fi lansată o serie mică a noului eArocs 400 pentru transportul urban de construcții, prezentat recent la Bauma 2025. De asemenea, eArocs 400 adoptă componente esențiale de la eActros 600. Acestea includ, printre altele, cutia frontală și bateriile LFP.
Ca parte a extinderii portofoliului de camioane electrice pe baterii, producția primei generații eActros 300/400 va fi întreruptă până la sfârșitul anului. Producția modelului eEconic nu va fi afectată de acest lucru și va continua.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit