În timp ce Comisia Europeană încă ia în considerare cea mai bună opțiune pentru un cadru UE care să guverneze serviciile de mobilitate digitală multimodală (MDMS), sectorul călătoriilor necesită un sistem global care să interconecteze platformele MDMS și operatorii de transport, fiind stabilite, în același timp, obligații clare în ceea ce privește listarea opțiunilor de transport.
Într-o scrisoare adresată comisarului european pentru transport, Adina Vălean, Uniunea Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU) a salutat inițiativa Comisiei Europene de a stabili un sistem MDMS accesibil, care să sporească beneficiile pasagerilor.
Cu toate acestea, în funcție de modul în care va arăta viitorul cadru UE, obligațiile impuse companiilor de transport prin viitoarele norme MDMS le vor putea ajuta sau, dimpotrivă, le vor condamna să devină subcontractanți. Cu alte cuvinte, trebuie avut grijă, astfel încât business-ul companiilor de transport să nu fie amenințat.
Directorul EU Advocacy al IRU, Raluca Marian, a declarat: „Este necesară o inițiativă UE pentru activarea unui sistem funcțional de bilete MDMS. Cu toate acestea, legislația europeană ar trebui să se limiteze în principiu la guvernarea platformelor de căutare, care afișează pur și simplu opțiuni de călătorie. Când vine vorba de vânzarea efectivă de bilete, care este esențială pentru gestionarea riscului afacerii, intervenția UE ar trebui să se limiteze la împiedicarea platformelor MDMS cu putere de piață să respingă sau să aibă o politică abuzivă față de companiile de transport care doresc să le folosească”.
Sursă foto: IRU