Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport intern din Franța au crescut

Upply, Ti și IRU au publicat Indexul european al tarifelor pentru al doilea trimestru din 2023 (https://market-insights.upply.com/en), de unde reiese că tarifele de transport intern din Franța, atât cele spot, cât și cele din contracte, au crescut cu 0,5 puncte față de trimestrul anterior. Pe piața spot, după scăderi mari în cele două trimestre de dinainte, tarifele au crescut până la 127,8 puncte, dar rămân în scădere cu 9,1 puncte față de perioada similară a anului trecut. Iar tarifele din contracte sunt de 127,0 puncte, în creștere cu 3,9 puncte față de al doilea trimestru din 2022.

Prețurile din Franța nu au crescut în ultimele 18 luni la fel de mult ca în alte țări europene, deoarece guvernul a luat diverse măsuri de protejare față de scumpirea energiei. Dar consumul pare încă să aibă o tendință descendentă, în principal din cauza creșterii prețurilor la alimente.

Ieftinirea combustibililor și scăderea cererii de transport au dus la tarife mai mici în primul trimestru din 2023, însă un mediu de afaceri rezistent și costurile de transport ridicate totuși la niveluri istorice le-au făcut să se mențină sus.

Creșterea prețurilor alimentelor descurajează creșterea cererii de produse perisabile în Franța, dar inflația rămâne stabilă și se pot observa semne de creștere a cererii pentru alte bunuri.

Datele de la Plateforme de la filière automobile (PFA) arată că vânzările de mașini sunt mai mari cu 11,5% în iunie față de mai și cu 15,3% mai mari în primul semestru din 2023 față de perioada similară a anului trecut. Potrivit INSEE, sectorul auto a înregistrat cea mai mare rată de creștere de la an la an în perioada martie-mai 2023, ceea ce influențează atât piața de transport spot, deoarece producătorii auto urmăresc să satisfacă imediat cererea, cât și pe piața contractelor, deoarece perspectivele pieței auto se îmbunătățesc indiferent de circumstanțele potrivnice din 2023.

Articole similare

Ad