Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP contestă la CE noua taxă de drum din Germania

Asociația poloneză de transport și logistică TLP este de părere că, pentru ca reducerile și scutirile de taxe de drum pentru vehicule să reprezinte un instrument eficient de sprijinire a decarbonizării transportului rutier, acordat ca o compensație pentru investițiile în protecția mediului, ele trebuie să se bazeze pe norme clare și permanente. Ceea ce, crede TLP, nu se întâmplă în cazul sistemului german Maut, câtă vreme la sfârșitul lui 2023 se încheie scutirile de taxe pentru vehiculele pe LNG, iar aceste utilitare vor trebui să plătească taxă de drum indiferent dacă sunt alimentate cu LNG fosil sau cu bioLNG cu emisii zero.

Transportatorii care au investit în vehicule moderne cu bioLNG se pot simți confuzi din cauza politicii guvernului german, mai ales în condițiile în care Germania este lider european în ceea ce privește numărul de stații de alimentare cu LNG. TLP crede că noua formă a taxei de drum este contrară nu numai intereselor industriei de transport, ci și strategiilor UE pentru realizarea transportului cu emisii zero. Mai ales că bioLNG este în prezent cea mai dezvoltată tehnologie de transport fără emisii, mai dezvoltată decât vehiculele electrice și pe bază de hidrogen, care însă pot conta pe scutiri de taxă. De aceea, alături de platforma poloneză LNG și bioLNG, asociația a făcut apel la Comisia Europeană să intervină și să influențeze această politică de taxe, arătând că nu este de acord cu echivalarea bioLNG cu combustibilii fosili și nici cu acțiunile care subminează eficacitatea politicii de decarbonizare și expun transportatorii la investiții care, în scurt timp, se dovedesc inutile. „Astfel de acțiuni subminează încrederea în autoritățile statului și în UE și sunt nejustificate din punctul de vedere al afacerilor și al protecției mediului.“

Articole similare

Ad