Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flandra intenționează să extindă rețeaua de drumuri cu taxă/km

Guvernul flamand a publicat harta celor 684 km de drumuri suplimentare pe care vehiculele grele de marfă vor trebui să plătească taxa/km, iar confederația Transport en Logistics Belgium continuă să se opună ferm acestei extinderi a rețelei și să arate că măsura nu urmărește decât taxarea în plus a transportatorilor, și nu, așa cum spun oficialii, promovarea transferului modal sau siguranța rutieră.

Extinderea rețelei de drumuri cu taxă/km ar duce la un cost suplimentar la 250 de milioane de euro, din care puțin peste jumătate, conform cifrelor publicate de Viapass, ar fi suportate de camioanele belgiene. Deoarece ar aduce un cost cu 4% mai mare în medie – pe unele trasee chiar mai mare. Ceea ce, arată asociația, este o lovitură puternică pentru transportatori după cea mai mare indexare salarială realizată vreodată, la începutul lui 2023, și în contextul problemelor economice, scăderii volumelor de transport și scumpirii motorinei. Având în vedere marjele de profit aproape inexistente din transporturi, firmele care nu pot transfera integral creșterea costurilor în tarife sunt amenințate să dispară.

Guvernul flamand promite, odată cu extinderea rețelei de drumuri cu taxă/km, o reducere pentru vehiculele cu emisii zero, dar în prezent numărul lor este nesemnificativ și ele se regăsesc doar în flotele operatorilor mari.

Articole similare

Ad