Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un an greu și pentru transportatorii belgieni: mai multe falimente în 2023.

Economia belgiană a înregistrat mult mai multe falimente în 2023, iar sectorul transporturilor și al logisticii nu a făcut excepție de la această tendință. Cu toate acestea, o analiză a celor mai mediatizate falimente dezvăluie un fenomen din ce în ce mai frecvent și anume, dispariția unor companii care s-au bucurat de o creștere meteorică, după cum informează publicația belgiană transportmedia.be.

Pentru economia belgiană în ansamblu, 10.771 de întreprinderi au fost declarate în faliment în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 9,6%. Această creștere este și mai mare în Flandra (+10,6%), dar specialiștii o atribuie unei vânători mai active de întreprinderi fantomă. Pe de altă parte, creșterea numărului de falimente în Valonia (+21,36%) pare să se explice exclusiv prin fenomene economice tradiționale. Transportul este unul dintre cele trei sectoare în care numărul falimentelor a atins niveluri record în 2023, cu 638 de falimente (+12,72%, dar +70,37% în Flandra de Vest).

Graydon Creditsafe, cel mai utilizat furnizor de informații de credit pentru companii, date despre companii și rapoarte de credit, remarcă, de asemenea, creșterea puternică a numărului de falimente în care sunt implicate societăți foarte tinere (cu o vechime mai mică de trei ani). Societățile înființate în scopuri frauduloase se concentrează pe dezvoltarea fraudei înainte de a fi supuse obligațiilor de publicare, de exemplu. Prin urmare, acestea au rareori o vechime mai mare de trei ani. Dacă se analizează lista celor mai mari falimente din 2023, apar mai multe societăți foarte tinere: Bends Logistic (Jumet), creată în noiembrie 2020 și care avea 35 de angajați înainte de falimentul său din 22 decembrie, și Fast Despatch Logistics (Uccle), creată în mai 2021 și care avea 75 de angajați înainte de falimentul său din 6 februarie 2023. Alte falimente au fost legate de probleme economice mai tradiționale, sau chiar de o criză acută în timpul anului, cum a fost cazul Easylog Solutions (Grâce-Hollogne), care a fost abandonată de clienții săi în urma unor suspiciuni de fraudă vamală. Cele mai mari falimente/lichidări în 2023: Mert (Melle – 75 de angajați), Fast Despatch Logistics (Uccle – 75 de angajați), Easylog Solutions (Grâce-Hollogne – 42 de angajați), Bends Logistic (Jumet – 35 de angajați), Burcin (Bruxelles – 33 de angajați), Daels Transport & Distributie (Beernem – 24 angajați), Raymackers Transport (Crisnée – 22 angajați) și Smeetrans (Peer – 12 angajați – în lichidare).

Articole similare

Ad