Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Semne de redresare și capacitate crescută, dar cerere mică

Europrim Group a organizat, în cadrul târgului Translogistica de la București, de luna trecută, o conferință dedicată transportului aerian, în cadrul căreia reprezentanții celor mai importante linii au discutat despre piață și despre performanțele lor economice din 2023 – un an de revenire după pandemie – dar și despre temele momentului, digitalizarea și implementarea de procese sustenabile

Piața de transport aerian de marfă a fost volatilă în ultimii ani, fiind afectată de pandemie și de evenimente geopolitice. În 2022 aceasta a ajuns, pentru marfă și pasageri, la 79% din veniturile de dinainte de Covid-19, deci se văd semne de redresare, se constată creșterea capacității cargo și există acces la mai multe piețe, așa cum arată Anca Soroiu, business development manager în cadrul casei de expediții Europrim Group.

Pe de altă parte, cererea rămâne scăzută.

Dragoș Ștefănescu, general manager Global Airline Services, reprezentant DHL Aviation și EL-AL Airlines, a declarat că piața este în continuă stabilizare, deși încă nu a recuperat scăderile față de perioada pre-pandemică, și că transportul aerian de marfă a atins 20 de miliarde de tone în iulie, în creștere din februarie încoace, dar rămâne cu 3,5% sub nivelul din 2019. „Veștile bune sunt că a crescut cu 11% capacitatea air cargo în tone, deoarece companiile au făcut investiții în transportul de marfă pentru a compensa pierderile de volume din transportul de călători.”

Iar Loredana Ristache, Cargo Marketing& Sales Manager TAROM, a menționat printre problemele apărute în ultimul timp migrarea clienților de la serviciile de transport aerian la cele de transport rutier în perioada pandemiei, dar s-a declarat optimistă cu privire la stabilizarea pieței și creșterea numărului de clienți.

Lumea se schimbă și transportul aerian de marfă odată cu ea

Piața transportului aerian de marfă aerian urmează schimbările economiei mondiale și este dependentă de ele, așa cum subliniază Anca Soroiu, iar acum asistăm la apariția unor noi linii aeriene și a unor noi competitori în ceea ce privește transportul de marfă.

Una dintre noutățile importante este aceea că India urcă pe locul al cincilea în topul economiilor mondiale, atrăgând o mare parte din investitorii din China.

Inteligența Artificială va avea un impact major și mult mai vizibil decât până acum în viața noastră, ceea ce se va vedea și în transportul aerian.

La acestea se adaugă faptul că platformele digitale ca WebCargo, Cargo.one, CargoWise, Cargo AI sau Cargo Booking promit soluții rapide, iar Space X a anunțat intrarea pe piața de cargo în următorii 10 ani și intenționează să facă livrări între continente în 3-6 ore, „ceea ce are potențialul de a schimba paradigma transportului aerian de marfă”.

Turkish Cargo își extinde destinațiile în România

Turkish Cargo operează pe aeroporturile din Constanța, București (trei zboruri/zi) și Cluj-Napoca, iar pentru anul viitor negociază deschiderea a trei noi destinații cargo, așa cum a declarat Alattin BİLMEZ, Cargo Manager Romania & Moldova.

Compania operează în 104 destinații directe cargo și va ajunge în 2025 la 120. În 2022 a transportat 1.600.000 t de marfă cu o flotă de 425 de avioane pe care intenționează să o dubleze.

Swiss Cargo va ajunge în 2050 la zero emisii de carbon

Cele mai multe companii aeriene au ca prioritate digitalizarea serviciilor, utilizarea de date, implementarea soluțiilor de business intelligence și atingerea obiectivelor de reducere a amprentei de carbon. Schimbările climatice impun folosirea de piste mai lungi și reducerea greutății avioanelor. Și, deși combustibilul pentru transportul sustenabil este scump, unele companii sunt interesate să-l utilizeze.

Swiss Cargo este una dintre cele care și-au setat deja ținta la zero emisii de carbon în 2050, a anunțat Nicoleta Mosoia, Country Manager Kales Airline Services, reprezentantul Swiss WorldCargo în Romania, și a dezvoltat un add-on service (green choice) unde clientul poate alege să reducă amprenta de carbon prin opțiunile puse la dispoziție.

Articole similare

Ad