Deputații europeni și-au susținut apelurile industriei pentru pragmatism în privința standardelor de emisii Euro 7, după ce Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) a Parlamentului European a adoptat raportul privind noile norme Euro 7.
Propunerea raportorului Alexandr Vondra, urmărește să mențină în mare parte protocoalele Euro 6/VI, evitând introducerea unor standarde prea stricte care ar putea pune în pericol siguranța rutieră și competitivitatea operatorilor mai mici.
„Încă o dată, se pare că rațiunea a predominat, este important să se găsească un echilibru între performanța de mediu și costul modernizării tehnologiilor. Ne bucurăm că deputații europeni au adoptat un calendar mai realist și au decis să păstreze în mare parte protocoalele Euro 6/VI. Siguranța rutieră și securitatea șoferilor nu ar trebui să fie puse în pericol prin introducerea unor sisteme care sunt mai stricte decât cele deja existente.”,
a declarat Raluca Marian, directorul de advocacy al IRU pentru UE.
Sectorul transporturilor rutiere continuă să îmbunătățească calitatea aerului prin valori mai stricte, dar cu atenție la costurile suplimentare și la sarcinile administrative, deoarece majoritatea operatorilor de transport sunt întreprinderi mici și mijlocii.
În plus, se subliniază importanța unei abordări tehnologice deschise, care ar reduce emisiile poluante și ar crește durabilitatea componentelor pentru toate tehnologiile de vehicule.
„O abordare tehnologică deschisă reduce emisiile poluante și crește durabilitatea componentelor pentru toate tehnologiile de vehicule”,
a adăugat Raluca Marian.
De asemenea, există îngrijorări cu privire la schimbul de date de la bordul vehiculelor, deoarece acest lucru poate crea dezavantaje concurențiale și probleme de securitate cibernetică. Datele, chiar și transmise în mod anonim, pot fi utilizate în scopuri analitice, mai ales de către companiile mari, ceea ce ar putea dezavantaja operatorii de transport mai mici. Aceste preocupări vor trebui abordate înainte de votul în plenul Parlamentului European, care este așteptat să aibă loc în luna noiembrie.
„Chiar dacă sunt transmise în mod anonim, datele pot fi utilizate în scopuri analitice, cu condiția ca entitatea care utilizează datele să aibă capacitatea și instrumentele de analiză. Cu toate acestea, majoritatea operatorilor de transport sunt întreprinderi mici și mijlocii și ar putea fi dezavantajați din punct de vedere concurențial. Sperăm ca și acest aspect să poată fi abordat înainte de votul în plenul Parlamentului European.”,
a subliniat Raluca Marian.