Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul MAN eTruck pregătit pentru începerea vânzărilor

  • Foto: MAN

Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus anunță acum și începerea vânzărilor noului camion MAN eTruck în urma electrificării cu succes a camioanelor și autobuzelor urbane, MAN Truck & Bus. Noul MAN eTruck va fi disponibil pe piețele din Europa începând cu finalul lui octombrie, cu toate că trecerea de la diesel la electric depinde de disponibilitatea infrastructurii de încărcare.

Compania vizează ca până în 2030, aproximativ 50% din înmatriculările de vehicule noi MAN în UE să fie camioane electrice. Însă, pentru a face tranziția la vehicule ecologice, producătorul MAN și Asociația germană pentru transport de marfă și logistică (BGL) solicită sprijin politic pentru extinderea accelerată a infrastructurii de încărcare.

„Aproximativ 96% din emisiile de gaze cu efect de seră ale actualelor noastre motoare diesel sunt atribuibile fazei de utilizare. De aceea, motoarele cu baterii electrice pentru vehiculele comerciale sunt cheia decisivă pentru atingerea reducerii emisiilor de CO2. Clienții noștri au nevoie de o condiție prealabilă de bază, o infrastructură de încărcare la nivel național, pentru a face trecerea de la camioanele diesel la cele electrice pe baterii. Avem nevoie urgentă de o extindere semnificativ accelerată de cel puțin 4.000 de unități de puncte de încărcare în Germania și dr 50.000 de puncte de încărcare de mare capacitate în Europa, până în 2030. Ne-am făcut temele, e-truck-ul nostru începe în curând să fie pus în vânzare. Acum, avem nevoie urgentă de sprijinul factorilor de decizie politică și de angajamentul industriei energetice pentru a putea realiza împreună să transformăm cu succes schimbarea traficului în transportul rutier de marfă.”,

a precizat dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus SE.

MAN eTruck a fost supus unor teste extinse de validare pentru a-și asigura performanța, fiabilitatea și eficiența, inclusiv teste de durabilitate, sarcină și siguranță. Totodată, testul rutier a cuprins și sute de mii de kilometri parcurși în condiții extreme de temperatură, inclusiv în frigul înghețat al iernii suedeze la minus 40 de grade și, cel mai recent, în căldura extremă a verii din sudul Spaniei, la peste 40 de grade.

Echipa de vânzări MAN este pregătită pentru lansarea eTruck-ului, oferind consultanță clienților cu privire la achiziționarea de camioane electrice și la infrastructura de încărcare, adaptată vehiculele și nevoilor specifice ale acestora. În Spania, 40 de experți în dezvoltare au testat, acum zece săptămâni, noul MAN eTruck – peste 10.000 de kilometri, în condiții uneori extreme, topografie extremă, cu numeroase înclinări și coborâri, ziua și noaptea, pentru a îndeplini cerințele exigente și, în același timp, foarte diferite în funcție de sarcina de transport.

În prezent, MAN pregătește cei 1.200 de membri ai personalului său de vânzări european pentru viitoarea lansare pe piață a noului eTruck. Noul camion atinge autonomii zilnice cuprinse între 600 și 800 kilometri, potrivite pentru transportul pe distanțe lungi și, astfel, acoperă cu ușurință și majoritatea celorlalte sarcini de transport tipice ale camioanelor actuale.

„Obiectivele climatice, în transportul rutier de mărfuri, pot fi atinse numai dacă condițiile-cadru și economice de operare sunt corecte. În plus, față de disponibilitatea vehiculelor cu sisteme de propulsie alternative, acestea includ disponibilitatea pe scară largă a infrastructurii de încărcare și, mai ales, a rețelei electrice, precum și planificarea și securitatea investițiilor pentru programele de finanțare pentru trecerea la electromobilitate.”,

a declarat Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului BGL.

Articole similare

Ad