Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Preluarea magazinelor Cora de către grupul Carrefour, aprobată de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția în care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., compania care operează lanțul de hypermarketuri „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban” în România.

În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurență, s-a evaluat impactul operațiunii asupra opțiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare și nealimentar. Astfel, Consiliul Concurenței a constatat că furnizorii au ca alternative pentru plasarea produselor lor și celelalte formate de magazine, inclusiv rețele locale de supermarketuri, cash & carry și comerț tradițional. Mai mult, prezența unor competitori importanți, precum grupul Schwarz (Kaufland & Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image, generează o presiune concurențială semnificativă pentru a menține prețurile competitive pentru consumatori.

Analiza a vizat și ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, așa cum 10 hipermarket-uri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploiești și 8 magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov), luând în calcul zone de 10 minute de mers cu mașina și de mers pe jos în jurul acestor magazine. Autoritatea de concurență nu a primit observații din partea mediului de afaceri cu privire la potențiale efecte de limitare sau închidere a pieței în urma acestei tranzacții.

În urma analizelor, Consiliul Concurenței a concluzionat că tranzacția în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte a acesteia nu creează obstacole semnificative și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea acesteia cu un mediu concurențial normal. Decizia autorității de concurență va fi publicată pe site-ul său, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

Consiliul Concurenței reamintește că inițial, această operațiune a fost în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, însă deoarece piața din România ar fi cea mai afectată, autoritatea română de concurență a solicitat preluarea cazului, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național. Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul sub diverse formate, iar Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, concentrându-se preponderent pe comerțul cu amănuntul în România și deținând hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Articole similare

Ad