Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault devine al treilea brand electrificat în segmentul autoturismelor pe piața europeană

Renault a înregistrat în 2022 vânzări la nivel mondial de 1.466.729 de unități, dintre care 832.605 în Europa, iar 634.124 în afara continentului. Marca franceză s-a clasat pe locul al treilea pe piața vehiculelor full electrice și pe locul al doilea pe piața vehiculelor full -hybrid din Europa, cu o creștere puternică pe segmentul C, datorită succesului modelelor Arkana și Megane E-Tech Electric.

Potrivit companiei Renault, ponderea volumelor vânzărilor sale în afara Europei a ajuns la 43,2% din vânzările totale ale mărcii, cu 634.124 de unități.

Turcia a răspuns perfect nevoilor pieței, devenind prima piață Renault din afara Europei, cu un volum de 99.639 de vehicule vândute (+22,6% față de 2021) și o cotă de piață în creștere cu +1,7 puncte la 12,7%.

Renault și-a majorat volumele vânzărilor în Maroc în 2022 cu 11,4%, până la 26.385 de vehicule, și a obținut o cotă de piață record în ultimii zece ani cu 16,3% (+2,9 puncte). Este a doua țară din afara Europei care a înregistrat o creștere remarcabilă a vânzărilor.

De asemenea, Renault rămâne prima marcă europeană de pe piața indiană, chiar dacă vânzările au scăzut cu 9%, iar cota de piață cu -0,7 puncte. Marca este al patrulea cel mai bine vândut vehicul în America Latină, crește cu 283.116 în vânzări și cu +8% față de 2021, tot astfel, volumul vânzărilor se majorează cu 26% în Argentina și cu 30% în Mexic, datorită succesului Kwid. Compania este lider de piață și în Columbia, datorită lui Duster fiind cel mai bine vândut vehicul de pe piață.

Pe ansamblul anului trecut, vânzările mărcii Renault la nivel mondial s-au ridicat la 1.466.729 de vehicule, în scădere cu 9,4% față de anul 2021, într-un context marcat de constrângeri de aprovizionare.

În Europa, Renault a obținut o cotă de piață de 6,4% în 2022, în scădere cu 0,7 puncte față de anul precedent, cu 832.605 vehicule vândute.

„Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie: creșterea pe piața electrificată, pe segmentul C și pe piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată.”,

a precizat Directorul de operațiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive într-un comunicat.

Renault a ocupat poziția a treia ca brand electrificat (pe piața VP) pe piața europeană în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice în 2022, cu peste 228.000 de vehicule vândute, un număr în creștere cu 12% față de 2021. Renault și-a majorat ponderea vânzărilor de vehicule electrificate cu 9 puncte procentuale față de 2021, în conformitate cu ambiția sa de a obține cel mai ecologic mix de vehicule de pe piața europeană până în 2025 și de a include peste 65% de vehicule electrificate în mixul său de vânzări.

În comunicatul său de presă, grupul a precizat că noul Megane E-Tech Electric este unul dintre cele mai populare vehicule electrice de pe piața de retail din Europa cu 33.000 de vânzări, contribuind la creșterea puternică a vânzărilor vehiculelor sale electrice. Cele mai multe vânzări s-au înregistrat pe versiunile superioare cu o autonomie de 450 km și Open RLink, dezvoltat împreună cu Google®. În acest an, Renault urmează să lanseze Megane E-Tech Electric în afara Europei.

“În 2023, creșterea Renault va fi asigurată de gama noastră E-Tech unică pe piață, un an întreg de vânzări pentru modelele Megane E-Tech Electric și Noul Austral E-Tech, precum și 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, de care noi suntem mândri.”,

a declarat Fabrice Cambolive.

La rândul său, tehnologia full-hybrid este în plină expansiune, cu 117.000 de unități, adică +64% față de 2021. Această tehnologie a fost foarte solicitată de clienții privați, atingând un mix de 30% pentru Clio, 31% pentru Captur și 65% pentru Arkana și este deja cea mai solicitată versiune a Noului Austral. Anul trecut, Renault s-a clasat pe locul doi în Europa în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice.

Renault și-a atins obiectivul pentru clienții privați din Europa, cu mai mult de unul din două vânzări către acest grup țintă, în plus ocupă poziția de lider în Franța. Mixul de retail către persoane fizice a crescut cu 8 puncte față de 2021, ajungând la 51%, ceea ce reprezintă +7 puncte față de media pieței. Cota de piață de retail s-a îmbunătățit cu +0,3 puncte față de 2021, ajungând la 6,1% în Europa.

În detaliu, creșterea în segmentul C s-a accelerat cu peste 200.000 de înmatriculări (+21%). Succesul modelului Arkana continuă, cu peste 80.000 de vânzări în 2022, adică de două ori mai multe decât în 2021 (41.800 de unități).

Vehiculele utilitare Renault se află pe locul doi în Europa, cu o cotă de piață stabilă de 14,4%. Pentru anul 2022, Renault și-a completat gama de vehicule utilitare cu Noul Kangoo EV și Noul Master EV pentru a răspunde așteptărilor clienților și în conformitate cu ambițiile sale de electrificare. În prezent, Renault este lider pe segmentul furgonetelor mici și pe locul doi pe segmentul van-urilor medii/mari.

Renault trece de 2.379 de vehicule electrificate vândute în România

În România, Renault a înmatriculat 11.672 de vehicule cu o cotă de piață de 8,1% (+0,8 puncte față de 2021) și a încheiat anul 2022 pe locul doi în topul mărcilor importate (PC+LCV). Marca prezintă progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare, tot astfel a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane, față de 29% în 2021. În plus, lansarea Megane E-Tech Electric și continuarea poveștii de succes Arkana, model lansat în 2021, au contribuit la această evoluție. Cele mai importante modele înmatriculate au fost Clio (2.418 unități), Megane Sedan (1.999 unități) și Captur (1.534 unități).

De asemenea, Gama E-TECH a avut succes în vânzări de vehicule de persoane de 34%. Vehiculele 100% electrice au realizat un volum total de 445 de unități (3,8% cotă de piață, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric și 19 Kangoo Z.E. Zona de vehicule electrificate a avut rezultate deosebite cu un volum total de 2.379 de unități, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid și  Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid și  Mild Hybrid) și 270 Clio E-Tech Hybrid.

Cea mai mare creștere cu o cotă de piață cu +10,9 puncte față de anul precedent, respectiv 22,9% în 2022 vs. 12,0% în 2021, s-a înregistrat şi în sectorul vehiculelor utilitare, ocupând locul 2 cu 3.327 de unități. Anul trecut, gama de vehicule utilitare ușoare Renault a fost completată cu 4 modele, cu o varietate de caroserii si adaptări, precum Express, Kangoo, Trafic și Master. 1.700 de vehicule comandate în 2022 vs. 550 în 2021 s-au înregistrat în platforma de E-commerce vânzari.renault.ro, fiind cea mai bună performanță de la crearea acesteia în urmă cu 4 ani.

Articole similare

Ad