Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stellantis crește pe piața europeană în primele zece luni ale anului

Stellantis a raportat rezultate impresionante în trimestrul al treilea, înregistrând o creștere a veniturilor nete de 5% față de anul trecut în operațiunile extinse ale Europei.

De asemenea, determinată de o creștere de 11% a livrărilor și a prețurilor nete consistente, grupul și-a asigurat o cotă de piață de 18,3% în trimestrul al treilea, situându-se pe a doua poziție în vânzările de pe piața europeană. Segmentul vehiculelor comerciale (CV) a continuat performanța, consolidând poziția de lider a Stellantis Pro One, cu o cotă de piață stabilă de peste 30%.

În Germania, cota de piață de 14,9%, marcată în septembrie, a crescut cel mai mult față de ultimii aproape trei ani, având contribuții puternice din partea mărcilor Opel, Jeep și gama CV. În Marea Britanie, Stellantis a atins o cotă de piață de 14% în aceeași lună – înregistrând cel mai mare volum lunar – cu cel mai bine vândut vehicul din segmentul B, Vauxhall Corsa.

În plus, creșterea rapidă de 41% față de T3 2022 a vehiculelor electrice (BEV) pe piață, a atras o cotă de piață de 15,3% în Europa, cu vânzări trimestriale constante, plasând Stellantis pe locul al doilea în clasamentul european, având peste 87.000 de vehicule BEV livrate în T3.

Modele Fiat 500e, Opel/Vauxhall Corsa electric, Peugeot e-208, Jeep Avenger și întreaga linie BEV CV (a înregistrat o cotă de piață de 38%), ceea ce a sporit performanța companiei, în special, câștigând poziția de top în segmentul de mașini electrice din Germania pe luna septembrie, luând o cotă de piață de aproape 23%.

Rezultatele preliminare pentru luna octombrie în UE29 indică o creștere de 14% a înmatriculărilor față de anul trecut, cu o cotă de piață de aproximativ 19,1% (+0,2% față de septembrie 2023) și de 18,8% pentru primele zece luni ale anului. În cele cinci țări europene cheie, vânzările din octombrie sunt mai mari decât anul trecut, respectiv +21,3% în Franța, +28,9% în Germania, +18,2% în Italia, +6,4% în Spania, +6% în Marea Britanie. În timp ce Franța, Italia și Portugalia conduc piața totală, piața electrificată este dominată de Franța, Portugalia și Spania. În Marea Britanie, Vauxhall este marca nr. 1 în materie de e-CV-uri, iar versiunile Vauxhall Corsa, Mokka și Vivaro Electric sunt în fruntea segmentelor BEV. Octombrie a fost pentru Stellantis o lună puternică în Germania, aproape dublându-și vânzările de vehicule comerciale și contribuind la o cotă de piață record de 25,7%.

„Nu numai că am redus decalajul față de liderii de piață din Europa, dar i-am și depășit în ultimul trimestru pe piața BEV. Într-un mediu dinamic și competitiv, marcat de perturbări continue, dăm dovadă de rezistență, eficiență și agilitate prin valorificarea ofertei noastre unice de produse pe baza dedicării angajaților noștri și a angajamentului rețelei noastre de dealeri. De asemenea, impulsul electrificării noastre a crescut în luna octombrie și suntem pe cale să ne dublăm oferta de modele complet electrice până la finalul anului 2024, ca parte a planului nostru strategic Dare Forward 2030. Mai este încă un drum lung de parcurs, dar suntem pregătiți pentru succes în călătoria noastră împreună.”,

a declarat Uwe Hochgeschurtz, directorul operațional al Stellantis pentru Europa extinsă.

Articole similare

Ad