Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Austria și Germania vor introduce taxe pentru CO2. Transportatorii sunt sfătuiți să completeze informațiile despre vehicul la timp

Germania și Austria plănuiesc să perceapă transportatorilor noi taxe de trecere în funcție de cât de mult CO2 emit camioanele lor – iar alte țări europene le vor urma exemplul

Tarifele de taxare în funcție de cantitatea de emisii de CO2 – acesta este principiul pe baza căruia camioanele din Germania și Austria vor fi taxate în curând. Cele două țări vor fi primele care vor pune în practică directiva UE potrivit căreia vehiculele grele de marfă ar trebui să fie clasificate în cinci clase în funcție de emisiile lor de CO2, pe baza cărora se vor stabili și tarifele respective.

Pentru ca autovehiculele de mare tonaj să obțină o clasă de CO2 mai bună (și, prin urmare, tarife mai mici), transportatorii trebuie să furnizeze informațiile necesare pentru calculul CO2 al vehiculului în timp util, subliniază Eurowag, principalul furnizor european de soluții integrate de transport rutier. În caz contrar, toate vehiculele grele de marfă cu motoare cu ardere internă vor fi clasificate automat ca CO2 Clasa 1, ceea ce înseamnă o creștere a taxei de până la 70-80% pentru transportatori.

Cum funcționează clasele de CO2?

Clasele de emisii de CO2 se aplică vehiculelor grele de marfă. Toate vehiculele cu motor cu ardere internă și cu o dată a primei înmatriculări înainte de 1 iulie 2019 sunt clasificate automat în clasa 1 de emisii de CO2 (adică cu cea mai mare taxă de trecere).

Pentru vehiculele cu motor cu ardere internă și data primei înmatriculări după 1 iulie 2019, sunt necesari parametri suplimentari pentru a determina clasa CO2. Acestea includ: clasa vehiculului, configurația axei roții, masa totală tehnic admisă sub sarcină (F1) [kg], grup de vehicule, pat (cabină de dormit), puterea nominală a motorului [kW], emisii de CO2 [gCO2/tkm], data primei înregistrări, tipul vehiculului / configurația șasiului.

Toate vehiculele cu emisii zero (hidrogen, baterie, hidrogen-electric, pile de combustibil cu hidrogen și alte opțiuni cu zero emisii) sunt întotdeauna în clasa a cincea (cea mai scăzută) cu emisii.

În timp ce până acum calculul taxei în țările UE includea clasa de emisie a motorului conform standardelor EURO (care ia în considerare, de exemplu, emisiile de oxizi de azot, hidrocarburi, monoxid de carbon sau particule), în conformitate cu Directiva Eurovignetei, cantitatea de CO2 ar trebui, de asemenea, inclusă în calculul taxei. Vehiculele care se califică pentru o taxă de taxare mai bună (adică emit mai puțin CO2) sunt clar definite – condițiile includ, de exemplu, prima înmatriculare după 1 iulie 2019. Cu toate acestea, există mult mai mulți parametri pe baza cărora se calculează clasa de emisii de CO2 (vezi tabelul de mai sus) . Este în interesul transportatorilor de mărfuri ale căror vehicule se califică pentru o altă clasă de CO2 decât 1 să furnizeze aceste informații.

Noile reguli pentru calcularea taxelor de drum în Germania și Austria sunt de așteptat să intre în vigoare la sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor. În timp ce Germania vizează provizoriu 1 decembrie 2023, Austria plănuiește o schimbare de la 1 ianuarie 2024. Celelalte state membre ale UE ar trebui să pună în aplicare „Directiva Eurovigneta” până în martie 2025 cel târziu.

Taxele pentru clasa de emisii așteaptă întreaga EU

Deși legislația nu a fost încă aprobată definitiv și este posibil ca termenele să fie întârziate, încurajăm transportatorii să ofere furnizorilor lor de servicii de taxare toate datele necesare pentru a-și clasifica vehiculele în clasele relevante de CO2 cât mai curând posibil. Dacă nu reușesc să facă acest lucru, vehiculul va intra în mod automat în clasa cu cea mai mare emisie – și, prin urmare, în cea mai scumpă clasă de taxare“, explică Ferdinand Butaš, Toll Product Manager la Eurowag.

Toți parametrii care sunt necesari pentru a clasifica un vehicul în clasa de emisii CO2 se regăsesc în Certificatul de Conformitate (CoC), Fișierul Informații Client (CIF) sau certificatul tehnic al vehiculului. În cazul în care proprietarul vehiculului nu deține aceste documente, singura soluție este să contactați producătorul camionului, care va reemite documentele. Timpul necesar pentru „reeditarea” documentelor poate varia de la o țară la alta. Este posibil ca în unele țări dealerii producătorilor să perceapă o taxă pentru acest serviciu. Datele relevante trebuie apoi introduse manual în portalul/sistemul client al furnizorului de servicii de taxare.

Germania modifică și indicarea obligatorie a greutății

A doua caracteristică nouă a sistemului german de taxare este obligația pentru toți transportatorii de a actualiza informațiile privind greutatea vehiculului. În timp ce până acum se folosea greutatea maximă admisă a vehiculului pentru calcularea taxei (F.2 în certificatul tehnic), acum trebuie să se furnizeze greutatea brută maximă admisibilă tehnic (F.1)

Eurowag: Rambursările de taxe pot contracara costurile mari cu taxele

Eurowag oferă transportatorilor o gamă largă de servicii în domeniile eficienței și reducerii emisiilor. Pe lângă soluțiile de taxare, acestea includ servicii telematice, carduri de carburant, precum și servicii financiare și rambursări de taxe. Rambursările de taxe, în special, pot ajuta companiile să depășească creșterea taxelor de drum, să stabilizeze fluxul de numerar sau să reducă sarcinile birocratice. O opțiune este, de exemplu, un serviciu de rambursare TVA pentru taxe de drum, inclusiv posibilitatea de a prefinanța rambursarea.

„Întrucât schimbările viitoare vor însemna taxe mai scumpe pentru majoritatea clienților, ne așteptăm să existe interes pentru creșterea limitelor de credit”, explică Ferdinand Butaš. Eurowag este implicată de mult timp în reducerea emisiilor din transportul de mărfuri. Anul acesta, compania a introdus două noi stații GNL și se concentrează și pe electromobilitate. Scopul său este de a oferi clienților săi un portofoliu complet de servicii de mobilitate curată.

Articole similare

Ad