Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA: Obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pentru camioane și autobuze riscă să rămână doar pe hârtie

Parlamentul European a votat astăzi, 21 noiembrie, cele mai ambițioase obiective de reducere a emisiilor de dioxid de carbon la nivel global pentru producătorii de camioane și autobuze.

În aceste condiții, până în 2030, emisiile de CO2 ale vehiculelor noi trebuie să fie cu cel puțin 45% mai mici decât în 2019/2020. Pentru a îndeplini astfel de obiective, Europa va avea însă nevoie de o transformare completă a sistemului de transport, care să implice toți actorii publici și privați din ecosistemul de transporturi grele, atrage atenția Asociația Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA).

„Pentru producătorii de camioane și autobuze întrebarea nu este dacă, ci cât de repede putem face această decarbonizare. Noi ne respectăm obligațiile, furnizând vehiculele și tehnologia necesară pentru a decarboniza transportul rutier din Europa până în 2040. Cu toate acestea, eșecul de a crea un context favorabil – prin dezvoltarea infrastructurii de alimentare și prin subvenții – nu numai că va încetini tranziția ecologică a acestui sector, ci va amenința competitivitatea noastră globală”, a declarat Sigrid de Vries, director general ACEA.

Producătorii investesc miliarde în tehnologii cu zero emisii pentru dezvoltarea vehiculelor electrice cu baterii și pe bază de hidrogen.

Tehnologia este disponibilă, iar producția de serie crește rapid. Cu toate acestea, absența infrastructurii de încărcare și reumplere și lipsa unor scheme eficiente de tarifare a emisiilor de carbon și a măsurilor de sprijin pentru înlocuirea vehiculelor convenționale cu alternative cu emisii zero reprezintă obstacole majore în calea tranziției, se arată într-un comunicat de presă ACEA.

În cadrul negocierilor trilogului, co-legiuitorii ar trebui să stabilească o monitorizare anuală a condițiilor favorabile la nivel de stat membru. Monitorizarea atentă este esențială pentru a se asigura că orice deficiențe în lansarea infrastructurii sau alte condiții de sprijin sunt soluționate cu promptitudine. În absența acestor condiții de sprijin solide, sancțiunile pentru nerespectarea producătorilor sunt inechitabile.

Camioanele și autobuzele sunt esențiale pentru transporturilor mărfurilor și pasagerilor acolo unde contează cel mai mult. Doar camioanele transportă 77% din toate mărfurile transportate pe uscat în UE, iar mai mult de jumătate din călătoriile cu transportul public sunt efectuate cu autobuze.

Pentru a obține o reducere de CO2 cu 45% până în 2030:

  • peste 400.000 de camioane cu zero emisii vor trebui să intre în operare – aproximativ 100.000 de camioane noi cu zero emisii înmatriculate anual sau cel puțin o treime din vânzările noi;
  • sunt necesare cel puțin 50.000 de încărcătoare accesibile publicului, inclusiv 35.000 de sisteme de încărcare megawați (MCS) și 700 de stații de alimentare cu hidrogen, cu o capacitate zilnică de două tone.

sursa foto: ACEA

Articole similare

Ad