Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Neclarități în privința taxei de drum din Germania pentru utilitarele ușoare

Aproximativ 300.000 de vehicule înmatriculate în Germania vor fi afectate de introducerea taxei de drum pe kilometru din această țară, de la 1 iulie 2024, și pentru utilitarele de peste 3,5 t (în loc de peste 7,5 t, ca în prezent). Iar asociațiile profesionale naționale cer claritate cu privire la categoriile incluse în această prevedere, așa cum scrie publicația Verkehrs Rundschau, citând o declarație comună a Asociației Federale de Economie, Transport și Logistică (BWVL) și Asociației Centrale de Horticultură (ZVG).

Deoarece unele dintre aceste vehicule sunt excluse de la plata taxei, dar se pare că nu se menționează explicit care anume. Conform guvernului federal, dintre cele 300.000 de vehicule ușoare, 100.000 ar trebui exceptate de la plată, deoarece sunt modificate artizanal, dar reglementările le includ în categoria excepțiilor și pe cele „comparabile cu cele modificate artizanal“. Adică cele care, conform reglementărilor germane privind transportul rutier de mărfuri și/sau pentru pregătirea profesională a șoferilor, au un statul special, dintre care multe oferă servicii horticole.

BWVL și ZVG mai subliniază că, atunci când se fac controale, efortul birocratic trebuie să fie cât mai scăzut posibil pentru toate părțile.

Cele două asociații cred că extinderea categoriilor de utilitare la care se aplică de la 1 iulie taxa de drum va afecta, în majoritatea cazurilor, firmele mici, în mare parte de familie, care nu au avut încă niciun contact cu subiectul taxei rutiere. Și tocmai de aceea este de mirare că nu sunt informate din timp cu privire la ceea ce le așteaptă, câtă vreme până atunci mai sunt circa 80 de zile luătoare, deci rezultă o medie de 2.500 de unități de bord ce trebuie instalate zilnic în cele 1.500 de ateliere autorizate pentru această operațiune.

În afară de timpul insuficient, firmele din domeniu se mai tem că banii din taxă nu sunt destinați infrastructurii rutiere, ci creșterii bugetului statului, și că starea proastă a economiei este provocată inclusiv de faptul că tot mai multe obligații au perioade de implementare prea scurte.

Articole similare

Ad