Anul trecut, Bayernhafen a manipulat 8,23 milioane de tone de mărfuri atât pe cale navală, cât și feroviară în cele șase locații ale sale din Aschaffenburg, Bamberg, Nürnberg, Roth, Regensburg și Passau – 92% din tonajul din anul precedent, potrivit declarațiilor companiei.
Transportul feroviar de marfă în 2023 a fost de 6,025 milioane de tone, o scădere de 8,1% față de anul precedent. Navele au manipulat 2,21 milioane de tone, cu 8,8% mai puțin decât în 2022. Containerele standard (452.599 TEU) au fost manipulate în transportul combinat în toate locațiile Bayernhafen, cu 11,6% mai puțin decât în anul precedent. Pe lângă containerele din transportul maritim-interior, aceasta include și cutii mobile și semiremorci în transportul continental. Efectele războiului din Ucraina, tranziția energetică și încetinirea economică vizibilă se reflectă, de asemenea, în cifrele de manipulare ale portului, potrivit companiei.
“La fel ca un seismograf, un port indică dezvoltarea economică. În ceea ce privește protecția climei și tranziția transporturilor, interfața portuară va deveni și mai importantă. Porturile interioare joacă un rol decisiv în succesul tranziției energetice, al creșterii economiei circulare și al transportului durabil de mărfuri grele. O infrastructură funcțională care să permită o combinație eficientă între navă, cale ferată și camion în lanțul logistic rămâne o condiție prealabilă”, a declarat Joachim Zimmermann, directorul general al Bayernhafen.
O nouă conexiune cu Ungaria este planificată
Nivelul ridicat de investiții care a fost menținut de ani de zile a fost continuat și în 2023, cu investiții continue de aproximativ 27 de milioane de euro în pregătirea zonelor și în infrastructura sa portuară în toate locațiile pe parcursul mai multor ani.
“Prin investițiile noastre pe termen lung în infrastructura portuară trimodală, aducem o contribuție valoroasă la tranziția transporturilor. Cu toate acestea, este, de asemenea, clar că recuperarea întârzierilor uriașe în ceea ce privește modernizarea infrastructurii din Germania, fie că este vorba de rețeaua feroviară sau de ecluze și poduri, va fi crucială pentru viitoarea tranziție modală. Avem nevoie de condiții-cadru stabile, de procese de aprobare mult mai rapide și de protecția infrastructurii portuare”, a declarat Zimmermann.
Începerea unei noi legături feroviare zilnice între Regensburg și Lébény, în Ungaria, este planificată pentru aprilie 2024. Tehnologia de încărcare orizontală dezvoltată și patentată de Helrom va fi utilizată pentru a încărca remorcile de camion pe calea ferată. Pentru a facilita această transfer modal, Bayernhafen investește în modificarea portului său de remorci, un terminal special pentru cutii mobile și semiremorci.
Horst Pöppel Spedition construiește o nouă instalație logistică multiutilizator în Regensburg, care a fost certificată cu “Gold” de către Consiliul german pentru construcții durabile (DGNB). Potrivit Bayernhafen, finalizarea instalației este programată pentru al treilea trimestru al anului 2024.
sursa foto: portul HAMBURG