In aceasta tara exista aproape 160.000 de companii de transport, din care 16.190 cu peste sase camioane si 1.850 cu peste 50 de camioane, si ele continua sa creasca intr-un ritm atat de sustinut, incat inmatricularile de vehicule grele ar putea sa le depaseasca pe cele din Italia.
Avantul acestei piete a fost dat mai ales de apropierea de Germania, principala putere economica a Europei, care a pus la dispozitia carausilor polonezi volume impresionante de marfa, dar si costul scazut cu forta de munca: un sofer polonez care facea transport international nu ajungea la 20.000 de euro/an pana de curand, cand au inceput sa apara diverse reglementari legate de salariul minim.
In Polonia rata somajului este de circa 4,8%, mai mica de jumatate decat in Italia, de exemplu, PIB continua sa creasca anual cu 3%, cererea de angajare creste si oamenii in varsta sunt indepartati tot mai devreme, ceea ce inseamna ca forta de munca disponibila este tot mai putina. O solutie la aceasta problema a constituit-o migratia din Ucraina, sau chiar Belarus si Moldova, dar nu a fost suficienta, astfel incat cererea mare si oferta mica vor duce la cresterea salariilor, dupa ce acestea s-au marit oricum cu circa 65% in ultimii ani. Cererea de forta de munca nu este acoperita mai ales in constructii si in transportul cu vehicule grele, dupa ce ani de zile Polonia a aprovizionat cu forta de munca. alte tari.